Oro uosto take dažnai siaučia stiprūs Atlanto vėjai, o dar daugiau iššūkių lakūnams sukelia arti esantys kalnai ir vandenynas. Norintiems čia skristi lakūnams reikalingi papildomi apmokymai, jie iki mažiausių smulkmenų turi išanalizuoti oro kelią. Oro linijos, kurios nori čia siųsti savo orlaivius, taip pat turi gauti specialų Portugalijos aviacijos tarnybos leidimą.
Šios savaitės incidentas tapo puikiu sudėtingų sąlygų įrodymu. Vienam lėktuvui daugiau nei 4 kilometrų aukštyje teko sukti ratus net 3,5 valandos, kol pagaliau Funšalyje pasikeitė vėjas.
FlightRadar24.com duomenys rodo, kad dėl nepalankių oro sąlygų danguje ilgai laikėsi nemažai lėktuvų, o vienas jų vėjo susilpnėjimo laukė daugiau nei 3 valandas. Iš Barselonos pakilęs lėktuvas galiausiai vis tiek turėjo skristi į Gran Kanarijos oro uostą.
Iš viso savo maršrutą turėjo keisti daugiau nei 20 lėktuvų, o 6 skrydžiai buvo atšaukti.
Paaiškinta, kad kai vėjas yra pernelyg stiprus, orlaivis arba laikosi ore laukdamas palankesnių sąlygų, arba skrenda kitur, kad pasipildytų degalų atsargas ir bandytų vėl. Pirmadienį „Enter Air“ lėktuvui iš Barselonos teko daryti abu dalykus.
Šiemet Portugalijos orlaivių pilotų asociacija įspėjo, kad yra būtina uždaryti oro uostus, kai vėjas viršija tam tikrą ribą. Išplatintame pareiškime jie teigė, kad „viskam yra ribos aviacijoje“, įspėdami, kad kitaip kyla grėsmė saugumui.
Oro uosto, pavadinto C.Ronaldo vardu, takas nutiestas ant pastolių, 70 metrų virš vandenyno.
Tako statybos pradėtos 1983 m. – po to, kai „Boeing 727“ 1977 m. per lietų ir didelį vėją nepataikė nutūpti ant anksčiau buvusio tako, nuslydo nuo skardžio ir rėžėsi į tiltą. Žuvo 131 žmogus.