Dar didesnių nepatogumų patyrė tie, kurie Kose jau atostogavo ir balandžio 7-ąją su „Ryanair“ turėjo grįžti į Kauną.
Valstybinis turizmo departamentas duomenų apie Kose esančius lietuvius neturi. Tačiau keliones į šią Graikijos salą pardavinėjančių bendrovių atstovai tikina, jog tokių nelaimėlių gali būti mažiausiai keliasdešimt.
Apie atšaukiamą skrydį sužinojo išvakarėse
Visuotinis streikas, kurį organizavo privataus sektoriaus profesinės sąjungos Graikiją buvo paralyžiavęs balandžio 7-ąją. 24 val. nedirbti pasiryžo aptarnavimo sferos darbuotojai, gydytojai, mokytojai, žurnalistai ir skrydžių valdymo dispečeriai. Būtent dėl to trečiadienį Graikijos oro erdvėje nebuvo vykdomi jokie skrydžiai. Oro bendrovės buvo priverstos atšaukti suplanuotus užsakomuosius ir reguliariuosius skrydžius.
Balandžio 6-ąją apie tai, kad kitą parą nevykdys jokių skrydžių Graikijos teritorijoje, pranešė ir oro bendrovė „Ryanair“.
„Viskas įvyko graikiškai. Trečiadienį gavome laišką iš „Ryanair“, kad atšaukiami visi skrydžiai į žemyninę Graikijos dalį ir salas. Vienas kompanijos orlaivis balandžio 7-ąją turėjo skristi iš Kauno į Kosą. Į šį reisą buvome pardavę 5–6 kelionių paketus – iš viso 16 žmonių. Žinią, kad skrydis atšauktas gavome iki jo likus mažiau nei parai. Teko greit suktis“, – pasakojo kelionių organizatoriaus „Air Guru“ direktorius Janis Možeiko.
Sudėtingiausia buvo tai, jog klientams buvo parduotas ne skrydis, bet pilnas kelionės paketas: t.y. skrydis, pasitikimas oro uoste, pervežimas iš jo į viešbutį ir panašiai.
„Griuvo visa kelionė. Standartiškai tokiais atvejais, kurie, turiu pasakyti būna labai retai, informuojame viešbutį ir bandome išsiderėti, kad perkeltų užsakymą į datas, tinkamas klientui. Jei tai nepavyksta, tuomet bandome atšaukti užsakymą. Dalis klientų sutiko persikelti atostogas į balandžio pabaigą. Kiti sprendžia“, – sakė pašnekovas.
Pasak jo, nors atrodo, kad graikai nuolat streikuoja, iš tiesų tokie atvejai reti. „Ryanair“ akcentuoja, kad skraido tik į tuos oro uostus ir tomis kryptimis, kur streikai reti. Taip yra iš tiesų. Palyginkite „Lufhansos“ skrydžiai atšaukiami bent kartą per pusmetį dėl streikų. Su „Ryanair“ taip nėra“, – kalbėjo „Air Guru“ vadovas.
Šios įmonės klientų Kose šiuo metu nėra. Tačiau lietuvių, negalėjusių į Kauną sugrįžti balandžio 7-ąją, ten dar liko.
Sugrįžti anksčiau neturėjo jokių galimybių
Iš Kauno į Kosą organizuojami du skrydžiai per savaitę – ketvirtadienį ir sekmadienį. Taigi, tie kurie dėl streiko negalėjo grįžti balandžio 7-ąją, tai padaryti galės tik balandžio 10 d.
Iš esmės jie yra įkaitai – viena grupė, kuri rūpinasi savo pilvu (kalbu apie skrydžių valdymo dispečerius graikus), paima įkaitais kitus – keleivius. Žmonės neturėjo su kuo grįžti, nes tądien nebuvo vykdomi jokie skrydžiai Graikijos teritorijoje.
„Teko perkelti skrydžius. O ten likusiems žmonėms – papildomai ir ne savo noru išlaidauti: pratęsti nakvynę viešbučiuose, daugiau mokėti už Lietuvoje paliktų automobilių saugojimą.
Iš esmės jie yra įkaitai – viena grupė, kuri rūpinasi savo pilvu (kalbu apie skrydžių valdymo dispečerius graikus), paima įkaitais kitus – keleivius. Žmonės neturėjo su kuo grįžti, nes tądien nebuvo vykdomi jokie skrydžiai Graikijos teritorijoje. Tad net ir norėdamas paskristi, tarkime, per Salonikus su persėdimu, neturėjai galimybių“, – sakė kelionių agentūros „Skrendam.eu“ vadovas Vaclovas Jazdauskas.
Šiuo metu Kose yra 9 jo klientai, į Lietuvą sugrįšiantys sekmadienį. Pasak pašnekovo, „Ryanair“ geranoriškai perkėlė skrydžius į sekmadienį.
V.Jazdausko nuomone, šiuo metu Kose gali būti keliasdešimt lietuvių. „Jeigu lėktuve yra 180 vietų, tai bent jau 50 proc. buvo užpildymas. Visi šie žmones dabar Kose, nes grįžti anksčiau į Lietuvą jie neturėjo galimybės“, – sakė kelionių agentūros atstovas.