Liūdniausi atostogų prisiminimai dažniausiai susiję su užklupusia liga ar nelaimingu atsitikimu, kuris priverčia nutraukti poilsį ar net keliauti į ligoninę. O jeigu tai nutinka užsienio šalyje, rūpesčių virtinę papildo neplanuotos finansinės išlaidos, problemos dėl svetimos kalbos, nežinoma situacija ir informacijos stoka, rašoma draudimo bendrovės „Gjensidige“ pranešime spaudai.
Vienas svarbiausių reikalavimų gydymosi stacionare ar mirties atvejais – per 24 valandas pranešti draudimo bendrovei apie įvykusį incidentą ar ligą
„Gjensidige“ draudimo ekspertai sako, kad ištikus tokiam nemaloniam įvykiui ir patekus į užsienio medicinos įstaigą svarbu neprarasti budrumo ir nepadaryti kelių klaidų, kurios vėliau gali pavirsti nemenkomis išlaidomis.
„Būtina žinoti, kad užsienio šalyse medicinos paslaugos dažniausiai yra gerokai brangesnės nei Lietuvoje, tad svarbu įvertinti, ar jūsų turima draudimo suma bus pakankama ir kokių paslaugų galima už ją gauti. Be to, svarbu laiku ir tiksliai pildyti ir surinkti dokumentaciją, mat užsienio medikų užpildyti dokumentai taps pagrindu draudimo išmokoms. Na, ir svarbiausia – laiko tarpsnis, per kurį rekomenduojama, o kartais ir privaloma informuoti draudimo bendrovę ir jai atstovaujančią asistavimo bendrovę apie įvykį ar ligą. Verčiau nesiimkite gydytis savarankiškai, o išklausykite draudikų rekomendacijų – tik specialistai gali patarti, kaip konkrečioje šalyje geriausia gauti reikiamą gydymą“, – sakė „Gjensidige“ Žalų direktorius Gytis Matiukas.
Pasak jo, susirgus kelionėje svarbu laikytis keleto esminių taisyklių, kurios užtikrins reikiamą pagalbą ir atitinkamą kompensaciją už gydymo paslaugas.
- Pirmiausiai patikrinkite, į kokią gydymo įstaigą keliauti turėtumėte – į pačią artimiausią ligoninę ar tik tą, su kuria draudimo bendrovė turi sutartį. Gali būti, kad pagal draudimo sutarties sąlygas bus apmokėtas tik partnerystės sutartį turinčioje ligoninėje suteiktos paslaugos. Kitu atveju, jei šias paslaugas gausite ne partnerės statusą turinčioje įstaigoje, ekspertas turės įvertinti, kiek tai būtų kainavę remiantis partnerių kainynu, o atlyginta bus tik dalis išlaidų.
- Gydymo įstaigoje suteikus reikiamą pagalbą paprašykite visų dokumentų, kurie susiję su jūsų gydymu: medicinos dokumentų išrašų, taikyto gydymo, tyrimų aprašus, išlaidų vaistams ir kitiems reikmenims pagrindžiančius originalius dokumentus. Jei pirkote vaistus pagal receptą, turėkite pirkimo čekius ir recepto kopijas.
- Skirtingose šalyse to paties susirgimo gydymo kaina gali skirtis net kelis kartus. Dažnai užmirštama, kad Lietuvoje galiojančios kainos už medicinos paslaugas dažniausiai yra gerokai mažesnės nei užsienio šalyse.
- Išvykstant į egzotiškas ir tolimąsias šalis reikėtų įvertinti ir sutartyje numatytas repatriacijos (t.y. parvežimo) sąlygas. Būtina įsitikinti, kad draudimo sumos pakaks, jei traumos, ligos ar mirties atveju reikėtų žmogų parvežti ar parskraidinti iš konkrečios užsienio šalies.
- Jei sergama lėtinėmis ligomis (aukštas kraujospūdis, širdies sutrikimai ir t.t.), svarbu turėti galvoje, kad draudimas dažniausiai apmokės tik už gydymą, reikalingą ūmiai būklei stabilizuoti. Tolesniam ligos gydymui būtina vykti namo.
- Lygiai tas pats pasakytina ir apie ūmų danties skausmą – užsienio šalyje jums bus suteikta tik būtinoji odontologinė pagalba, o jau gydyti dantį reikėtų grįžus namo.
- Jei susirgo suaugęs žmogus, kuris iškeliavo į užsienį kartu su vaiku, reikėtų atkreipti dėmesį, ar draudimo bendrovė kompensuoja kito šeimos nario atvykimą į užsienio šalį arba kitą laikiną vaiko priežiūrą. Mat neretu atveju, pavyzdžiui, į ligoninę patekus močiutei, mažametis anūkas nepaliekamas likimo valiai ir turi būti prižiūrimas kitų suaugusiųjų.
„Gjensidige“ ekspertai primena laikytis vieno svarbiausių reikalavimų gydymosi stacionare ar mirties atvejais – per 24 valandas pranešti draudimo bendrovei apie įvykusį incidentą ar ligą.
Tai rekomenduojama ir asmenims, kurie neturi pinigų sumokėti už gydymą arba atsidūrus gydymo įstaigoje jiems prireikia kokios nors konsultacijos ar pagalbos. Šiais atvejais draudimo bendrovė pateiks rekomendacijas, kaip elgtis konkrečiomis aplinkybėmis, kokią dokumentaciją reikėtų surinkti ir kokių paslaugų klientas gali reikalauti.
Kad nekiltų kalbos problemų, gaunant pagalbą iš draudimo bendrovės ir jai atstovaujančių užsienio partnerių, rekomenduojama dar prieš pasirašant sutartį atkreipti dėmesį, kokia kalba jūs būsite aptarnaujami. Vienos draudimo bendrovės turi keliomis pagrindinėmis užsienio kalbomis bendraujančius partnerius, kitos savo klientus aptarnauja lietuvių kalba visame pasaulyje. Šis aspektas itin svarbus tiems keliautojams, kuriems sunkiau bendrauti anglų kalba.
Visuomet svarbu objektyviai įvertinti, kokių nelaimių gali nutikti kelionėje. Jei pasirenkamas aktyvus poilsis, pavyzdžiui, nardymas, kalnų slidinėjimas, buriavimas, šuoliai su guma, jodinėjimas žirgais, važiavimas motociklu, motoroleriu, yra svarbu įvertinti, ar jums siūloma draudimo sutartis šias aplinkybes numato.
Jei sutartyje apie tai neminima, reikėtų sutartį pasiūliusio darbuotojo paprašyti apdrausti nuo aktualių papildomų rizikų. Jei draudimą perkate internetu, galite pasikonsultuoti su draudimo kompanijų kontaktų centrų darbuotojais telefonu ar elektroniniu paštu. Tai tikrai padės išvengti didesnių išlaidų kelionėje.
Keliaujant gali nutikti taip, kad tam tikromis aplinkybėmis, pavyzdžiui, dėl neatsargumo, galite padaryti žalą kam nors kitam – sugadinti turtą, sutrikdyti sveikatą. Greičiausiai tai neapsiribos vien sugedusia nuotaika – gali tekti atlyginti šią žalą tam tikra pinigų suma. Jei norite apsidrausti nuo šios rūšies netikėtų išlaidų, turėtumėte pasirūpinti civilinės atsakomybės draudimu. Tuomet Jūsų padarytą žalą trečiajam asmeniui atlygins draudimo bendrovė.
Na, ir žinoma, jei planuojate užsienyje vairuoti transporto priemonę, būtinai pasidomėkite tos šalies kelių eismo taisyklėmis. Taip pat svarbu žinoti keliaujančiam asmeniui svarbius tos valstybės įstatymus bei jų laikytis. Tai būtina, jei nenorite, kad vietos policijos ar kitos tarnybos pripažintų Jus kaltu dėl įvykio ir tai Jums netaptų nemaloniu netikėtumu.