Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Druskininkų „LIKE“ ženklas – dar viena niekam nereikalinga turistinė iškaba?

Pompastiškai pristatytas naujasis Druskininkų simbolis – didžiausias pasaulyje „LIKE“ ženklas – jau sulaukė kritikos. Savaitgalį kurorte lankęsi lietuviai pastebėjo, kad vaikštant Druskininkų centre objekto nesimato, o nuvažiavus prie „Snow Arenos“ pasirodo nepilnas užrašas – „Ruskininkai LIKE“.
Druskininkai
Ruskininkai / Karolio Žukausko nuotr.

„Druskininkų „LIKE“ vadinta „dar vienu unikaliu turizmo objektu“, bet rezultatas, paprastai tariant, išėjo toks – iškaba. Taip, labai didelė, labai aukštai, bet tai – jokia skulptūra. Turizmas nuo to nedidės, todėl juokingai atrodo Valstybinio turizmo departamento, Druskininkų savivaldybės komentarai. Čia, kaip ir su Varėnos „Eifeliu“, kvepia sovietmečiu, kai stovima prie iškabos ir kalbama apie ją, lyg būtų nerealiausia Lietuvos skulptūra“, – kalbėjo savaitgalį Druskininkuose lankęsis Karolis Žukauskas.

Didžiausias, bet nesimato

Vienai reklamos agentūrai vadovaujantis vilnietis atkreipė dėmesį į tai, jog „didžiausia pasaulyje“ skulptūra net nėra matoma patiems druskininkiečiams ir svečiams. Būtent tai, kad užrašas „Druskininkai LIKE“ bus aiškiai matomas ir taps lietuviškomis „Holivudas“ raidėmis, anksčiau akcentavo projektu besididžiuojanti Druskininkų valdžia.

Ketvirtis milijono litų tokiam dalykui nėra daug, bet į iškabą, mano nuomone, tiek investuoti neverta. Reikėjo pasitikėti menininkais, būtų rezultatas įdomesnis. 

„Reikia gerokai pasistengti, norint pamatyti šį objektą. Iš Druskininkų centro (pėsčiųjų alėja ir aplink) jos nesimato, tam specialiai reikia pavažiuoti M.K. Čiurlionio gatve, tada šviečia iškaba toli. Arba nuvažiuoti iki „Snow Arenos“, kaip mes ir padarėme. Tačiau tuomet (ženkle – aut. past.) trūksta vienos raidės ir užrašas atrodo gana įdomiai – „Ruskininkai“. Matyt, gudrus ėjimas norint pagerbti vienos šalies atstovus, nemažais kiekiais plūstančius į kurortą“, – prie nuotraukos, kurią įdėjo savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje, parašė K.Žukauskas.

Vilnietis svarstė, kad galbūt iš gondolų keltuvo, kuris turėtų pradėti veikti pavasarį, „LIKE“ ženklas matysis puikiai.

„Tačiau bet kuriuo atveju tai nebus joks turizmo objektas, kokiu jį vadina. Tai yra informacinė lenta ir tiek. Ir apie tai bus galima spręsti paprastai: patikrinkite 100 turistų, išvažiuojančių iš Druskininkų, fotoaparatus. Pas kiek jų rasite nuotraukas su šiuo „turizmo objektu“? Vienas, du, ne daugiau. Iš toli ji per maža, kad būtų įdomi akiai ir fotoaparatams, nuo arenos prieigų matosi tik dalis jos. Jeigu tą ketvirtadalį milijono būtų atidavę menininkui su fantazija, neabejoju, kad Druskininkai dabar turėtų žymiai įdomesnę skulptūrą matomesnėje vietoje“, – įsitikinęs pašnekovas.

Departamentas nesuvaldė projekto pabaigos?

Didžiausią pasaulyje „LIKE“ ženklą Druskininkai laimėjo Valstybinio turizmo departamento (VTD) organizuotame konkurse, kurio metu 5 populiariausiuose socialiniuose tinkluose vartotojai galėjo palaikyti savo mylimą miestą balsuodami, keldami nuotraukas, jomis dalindamiesi, palikdami atsiliepimą ar kviesdami draugus balsuoti.

Savo darbe su įvairiais projektais susiduriančio K.Žukausko nuomone, VTD, kurio iniciatyva atsirado šis konkursas, nesuvaldė baigiamojo etapo – skulptūros sukūrimo.

„Nežinau, kieno idėja buvo pakeisti skulptūrą į iškabą, bet VTD čia galėjo neleisti Druskininkų savivaldybei taip supaprastinti projekto. Idėja, kaip suprantu, gimė biurokratų kabinetuose, turbūt Druskininkuose. Kai „skulptūros“ ar „menas“ gimsta biurokratų kabinetuose ir konkursai skelbiami tik įgyvendinimui, toks ir rezultatas“, – teigė K.Žukauskas.

Idėjos autorius – kurorto meras

Druskininkų savivaldybės atstovai kritiką vadina nepamatuota. Valdininkų teigimu, ženklas įrengtas aukščiausioje miesto vietoje ir puikiai matomas iš M.K.Čiurlionio gatvės, ypač – prie M.K.Čiurlionio muziejaus. „Nereikia pamiršti, kad Druskininkai miškinga vietovė, be to, dabar dažnai būna rūkas“, – priežastis, dėl ko savaitgalį apsilankę lietuviai galėjo nematyti naujojo ženklo sakė savivaldybės atstovai.

BFL nuotr./Ričardas Malinauskas
BFL nuotr./Ričardas Malinauskas

Kritikuoti naujojo miesto simbolio Druskininkų valdžia negali, nes vietą, kurioje jis pastatytas, pasiūlė Druskininkų meras Ričardas Malinauskas. Jis taip pat buvo ir idėjos, kaip turėtų atrodyti pats ženklas, autorius.

Kritikams siūlau pirmiausia patiems pabandyti kažką sukurti. Mums pavyko viskas, ko norėjome, 100 proc. – neabejojo R.Malinauskas.

„Atskiram konkursui pinigų nebuvo numatyta, todėl idėją, kaip turi atrodyti ženklas, išrinkome diskutuodami departamente (VTD – aut. past.). Iš viso buvo svarstomos 5-7 idėjos. Tarp jų buvo ir labai keistų.

Pavyzdžiui, siūlė ženklą pastatyti ant šaligatvio – iš šulinio dangčio išlindusį „Like“ nykštį, kuris būtų apšviestas ir nuo jo kristų šešėlis. Tačiau dieną toks „ženklas“ atrodytų nekaip. Dar vienas variantas buvo, tiesiog, statyti skulptūrą – kumštį su iškeltu į viršų nykščiu.

Galima sakyti, kad mano idėja buvo priimtiniausia iš pasiūlytų. Ji gimė man, prisiminus kelionę į Tailandą, kur mačiau miesto užrašą – apšviestas raides. Atrodė panašiai kaip užrašas „Hollywood“, – pasakojo Druskininkų meras Ričardas Malinauskas.

Atkreipus dėmesį, kad galbūt reikėjo miestui svarbaus ženklo sukūrimą patikėti menininkams, kurorto vadovas atsakė kategoriškai: „Tai ne visada geriausia išeitis. Turime tokių atidavimų menininkams pavyzdžių – vamzdis Vilniuje. Galų gale, jei jau ženklas kažkam nepatiks, pasibaigus projektui bus galima jį nuimti. Tačiau kritikams siūlau pirmiausia kažką sukurti patiems. Mums pavyko viskas, ko norėjome, 100 proc.“.

„Ak Bars Aero“ nuotr./Valstybinio turizmo departamento direktore Raimonda Balnienė
„Ak Bars Aero“ nuotr./Valstybinio turizmo departamento vyr. patarėja Raimonda Balnienė

Priekaištų ženklui neturi ir Valstybinis turizmo departamentas. VTD vyriausioji patarėja Raimonda Balnienė Druskininkų mero pasiūlytą ir įgyvendintą sumanymą vadina „idea fix“. Jos nuomone, iš „LIKE“ ženklo padarytas lietuviškasis „Hollywood“ simbolis taps papildoma turistine atrakcija: „Manome, kad ši idėja pasiteisino ir „LIKE“ ženklas pretenduoja tapti labiausiai paveiksluojamu objektu Druskininkuose“.

Ženklas „Druskininkai LIKE“ įrengtas Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis (pagal VTD įgyvendinamą projektą „Lietuvos turizmo produktų pristatymas, įvaizdžio formavimas bei reklama socialiuose tinkluose“).

Užbaigus pirmąjį projekto etapą, VTD ženklo gamybą perdavė Druskininkų savivaldybei, kuri ir organizavo viešųjų pirkimų konkursą. Ženklas buvo pagamintas per 2-3 mėnesius ir oficialiai įžiebtas lapkričio 7-ąją.

Bendra projekto vertė – beveik 230 tūkst. litų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos