Labiausiai dviratininkams draugiški miestai

Lietuvoje dviračių sezonas jau eina į pabaigą. Žinoma, yra nemažai entuziastų, kurie važinėjasi šia transporto priemone visu metus, tačiau didžioji dalis žmonių, pastaruoju metu, jau dažniau renkasi viešąjį transportą ar automobilius.
Tokijas
Tokijas / Shutterstock.com nuotr.

Lietuvoje dviračių sezonas jau baiginėjasi. Žinoma, yra nemažai entuziastų, kurie važinėjasi šia transporto priemone visu metus, tačiau didžioji dalis žmonių, pastaruoju metu, jau dažniau renkasi viešąjį transportą ar automobilius.

Šį kartą norime papasakoti ne apie Lietuvos, o pasaulio miestus, kuriuose dviračių sezonas tęsiasi visus metus. Šie miestai gali didžiuotis puikiai dviratininkams pritaikyta infrastruktūra, dėl šios priežasties juos galime įvardinti vienais iš draugiškiausių dviratininkams pasaulio miestų.

Kopenhaga, Danija

Shutterstock.com nuotr./Kopenhaga
Shutterstock.com nuotr./Kopenhaga

Jeigu esate viešėję Danijos sostinėje, tikriausiai pastebėjote, jog dviratininkų čia kur kas daugiau nei kituose miestuose. Kopenhagos valdžia į dviračių infrastruktūrą investavo daugiau nei 134 milijonus eurų. Nutiesti dviračių takai, specialiai dviratininkams ir pėstiesiems pastatyti nauji tiltai, dviračiams įrengtos aikštelės – nenuostabu, jog ši transporto priemonė mieste tokia populiari, juk tam sudarytos visos sąlygos. Remiantis statistiniais duomenimis, kasdien į darbą ar mokslus dviračiais važiuoja bent pusė Kopenhagos gyventojų – neįtikėtina, tiesa? Beje, dviračių takai įrengti ne tik pačiame mieste, tačiau ir priemiesčiuose. Tai itin patogu tiems gyventojams, kurie dirba Kopenhagos centre. Jiems pavyksta išvengti kamščių, tokiu būdu – taupomas laikas. Tuo pačiu, kasdienis važinėjimas dviračiu labai naudingas ir sveikatai.

Tokijas, Japonija

123rf.com nuotr./Tokijas
123rf.com nuotr./Tokijas

Jeigu reikėtų išrinkti labiausiai dviračiams draugišką miestą Azijoje, tai neabejotinai būtų Tokijas. Čia kasdien dviračiais važinėja maždaug 14 proc. nuolatinių miesto gyventojų. Žinoma, palyginus su Kopenhagos statistika, šis skaičius neatrodo labai didelis, tačiau prisiminkime, jog Tokijuje gyvena daugiau nei 13 mln. žmonių! Taigi, truputį mažiau ne du milijonai kasdien į darbą ar studijas važiuoja dviračiu – dabar šis skaičius neatrodo toks mažas, tiesa?

Daugybė dviračiams skirtų takų, specialūs pažintiniai miesto maršrutai dviratininkams, daug dviračių stovėjimo vietų – Tokiją tikrai galime įvardinti kaip dviratininkams itin draugišką miestą. Beje, miesto valdžia yra paskelbusi, jog iki 2020-ųjų metų vasaros Olimpinių žaidynių, kurios vyks Tokijuje, sieks dar labiau pagerinti dviračių infrastruktūrą, kad mieste viešintys turistai galėtų be problemų važinėti šia dvirate transporto priemone.

Amsterdamas ir Utrechtas, Olandija

Shutterstock.com nuotr./Amsterdamas
Shutterstock.com nuotr./Amsterdamas

Mūsų jau aptartoji Kopenhaga dažnai įvardijama kaip draugiškiausias dviračiams miestas pasaulyje. Tačiau Danijos sostinė turi net du stiprius konkurentus. Abu šie miestai Olandijoje, tai – Amsterdamas ir Utrechtas.

Amsterdame gyvena kiek daugiau nei 800 tūkst. žmonių. Skaičiuojama, kad dviračių šiame mieste daugiau nei gyventojų – bent 900 tūkst. Įdomus paradoksas, tiesa? Olandijos sostinės gatvėse dviratininkų be galo daug – beveik pusei miesto gyventojų tai nuolatinė transporto priemonė. Beje, dviračius itin mėgsta ir turistai, mat šią transporto priemonę labai lengva ir nebrangu išsinuomoti.

Shutterstock.com nuotr./Utrechtas
Shutterstock.com nuotr./Utrechtas

Dviračiai – populiari transporto priemonė visoje Olandijoje. Tačiau negalėjome neišskirti ir dar vieno šios šalies miesto – Utrechto. Centrinėje Olandijos dalyje esančiame mieste gyvena maždaug 345 tūkst. žmonių. Panašiai tiek mieste yra ir dviračių. Infrastuktūra šiai transporto priemonei puikiai pritaikyta. Tiesa, pastaraisiais metais ima trūkti dviračių stovėjimo vietų. Tačiau miesto valdžia intensyviai sprendžia šią problemą.

Rio de Žaneiras, Brazilija

Shutterstock.com nuotr./Rio de Žaneiras
Shutterstock.com nuotr./Rio de Žaneiras

Pabuvoję dviejuose Olandijos miestuose persikelkime į antrąjį pagal dydį Brazilijos miestą – Rio de Žaneirą. Šį megapolį galime įvardinti kaip draugiškiausią dviratininkams miestą Pietų Amerikos žemyne. Dviračių takai Rio de Žaneire pradėti tiesti dar 1992-aisiais metais. Šiandien čia infrastruktūra tikrai puikiai išvystyta – visame mieste įrengta 60 dviračių stotelių, kuriose galima išsinuomoti dviračius. Ši galimybė žavi tiek vietinius gyventojus, tiek Rio de Žaneire viešinčius turistus.

Pats populiariausias dviračių maršrutas įrengtas pakrantėje – lygiagrečiai paplūdimiams. Vaizdai pasakiški!

Monrealis, Kanada

Shutterstock.com nuotr./Monrealis
Shutterstock.com nuotr./Monrealis

Monrealis – tai antrasis pagal dydį Kanados miestas. Ar jis draugiškas dviratininkams? Tikrai taip, dviračių takai čia sudaro beveik 600 km atstumą – beveik dvigubai daugiau nei Kopenhagoje. Žinoma, Kanados klimatas gerokai atšiauresnis, todėl dviratininkų žiemos sezonu kur kas mažiau. Tačiau pavasarį dviračiais važinėja didelė dalis miesto gyventojų.

Šaunu dar ir tai, jog kasmet Monrealyje organizuojamas dviratininkų festivalis – įvairaus amžiaus dviračių sporto mėgėjai drauge leidžiasi į turą po miestą. Na, o po kelionės vyksta didelė šventė.

Strasbūras, Prancūzija

Shutterstock.com nuotr./Strasbūras
Shutterstock.com nuotr./Strasbūras

Rytų Prancūzijoje, Elzaso regione esantis Strasbūras – nedidelis, tačiau be galo žavus miestas. Galybė kanalų, jaukus senamiestis, įspūdingi gotikos ir renesanso pastatai – čia tikrai yra kuo pasigerėti. Patogi transporto priemonė, kuria lengva pasiekti įdomiausias Strasbūro vietas, žinoma, yra dviratis. Nors tik 8 proc. nuolatinių miesto gyventojų važinėja šia dvirate transporto priemone, vis dėlto, dviračius itin mėgsta turistai. Būtent dėl šios priežasties Strasbūrą galime įvardinti kaip draugišką dviračiams miestą. Beje, miesto valdžia turi tikslą – iki 2025-ų metų bus siekiama padvigubinti nuolatinių gyventojų, važinėjančių dviračiais, skaičių.

Portlandas ir Boulderis, JAV

Shutterstock.com nuotr./Portlandas
Shutterstock.com nuotr./Portlandas

Pralenkti Kopenhagą ar Amsterdamą dviračių infrastruktūros srityje išties sudėtinga. Vis dėlto, JAV, Oregono valstijoje esantis Portlandas, tą padaryti labai stengiasi. Dviratininkams sudaryti specialūs maršrutai po miestą, taip pat dalinami nemokami katalogai, kuriuose yra žemėlapiai su pažymėtais dviračių takas, dviračių stovėjimo aikštelėmis. Kataloguose spausdinami ir straipsniai, kuriuose žmonės supažindinami su dviratininkų etiketu, patarimais, kaip saugiai važiuoti per lietų ar kitas sudėtingas sąlygas.

Šiuo metu Portlande dviračiais važinėja maždaug 7 proc. nuolatinių gyventojų. Miesto valdžia siekia šį skaičių padidinti, todėl mieste įrenginėjami papildomi dviračių nuomos punktai.

Dar vienas JAV miestas, galintis pasigirti dviratininkams pritaikytas infrastruktūra – tai Kolorado valstijoje esantis Boulderis. Beveik 500 km – tai dviračių takų, esančių šiame mieste, bendras atstumas. Nors dar gana nedidelė dalis vietinių gyventojų šia transporto priemone naudojasi kasdien, daugelis žmonių dviračiais mėgaujasi savo laisvalaikiu.

Beje, Boulderio vardą JAV žino ir dviračių sporto mėgėjai bei profesionalai. Sakoma, jog šiame mieste įsikūrusios net kelios geriausios dviračių, jų dalių bei dviratininkų aprangų parduotuvės visoje šalyje.

Malmė, Švedija

Shutterstock.com nuotr./Malmė
Shutterstock.com nuotr./Malmė

Malmė – tai trečiasis pagal dydį Švedijos miestas, esantis piečiausioje šalies provincijoje. Nuo Danijos sostinės Kopenhagos šis miestas nutolęs vos kiek didesniu nei 40 km atstumu, tad nenuostabu, jog pasaulyje draugiškiausias dviratininkams miestas Malmei yra puikus pavyzdys.

Pastaraisiais metais dviračių infrastruktūra Malmėje išties labai atsigavo. Šiandien dviračių takų voratinklis šiame mieste sudaro maždaug 490 kilometrų atstumą. Malmė garsėja ir unikaliu dviračių viešbučiu – savo gyventojams jis siūlo nemokamą dviračio nuomą. Vienas kambarys gauna vieną nemokamą dviratį. Tarytum smulkmenėlė, tačiau ji labai prisideda prie dviračių populiarinimo visame mieste.

Berlynas, Vokietija

Shutterstock.com nuotr./Berlynas
Shutterstock.com nuotr./Berlynas

Vokietijos sostinėje dviračiai – gana populiari transporto priemonė. Visame mieste dviračių takai sudaro net 900 km atstumą. Tačiau Berlyno valdžia nusprendė, jog to nepakanka. 2017-asiais metais buvo paskelbtas naujas miesto tikslas – iki 2025-ųjų transformuoti miesto dviračių infrastruktūrą.

Kas gi bus daroma? Ogi be galo daug darbų: planuojama nutiesti dar bent 100 km dviračių takų, įrengti 100 tūkst. naujų dviračių stovėjimo vietų – kai kurios iš jų, lyg mašinų aikštelės, bus daugiaaukštės. Tai pat atkreiptas dėmesys į dviračių avaringumą. Vietos, kuriose įvyko dviračių ir mašinų avarijos, bus iš naujo perkuriamos, siekiant sumažinti nelaimingų atsitikimų skaičių.

Kelionių akademija – ieškantiems pažintinių kelionių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis