Maršrutą Lazdijų krašto link sudarė elektromobilių įkrovimo sprendimus teikiantis, „Ignitis grupei“ priklausantis prekės ženklas ir platforma „Ignitis On“. Šiame elektromobilių įkrovimo stotelių tinkle galima greitai, patogiai ir išskirtinai tik žaliąja energija įkrauti elektromobilį, kuriuo nesunkiai įveiksite šį maršrutą.
Elektrėnų elektrinė
Į šį maršrutą elektromobiliu leidosi Paulius Mikolaitis, dar žinomas kaip Paul de Miko. Jo pirmoji stotelė buvo – Elektrėnų elektrinė – pradėta statyti 1960 metais. Įdomu tai, jog tuo pat metu pirmą kartą buvo paminėti ir Elektrėnai, nes ir pats miestelis iš pradžių buvo įkurtas būtent elektrinei aptarnauti.
Elektrėnų kompleksas (EK) yra „Ignitis gamybos“ padalinys, gaminantis elektros ir šilumos energiją, o sustabdžius Ignalinos atominę elektrinę, jis tapo didžiausius elektros energijos pajėgumus generuojančia įmone Lietuvoje.
Obenių saulės parkas
Judant toliau, vos keli kilometrai nuo Elektrėnų elektrinės, įsikūręs Obenių saulės parkas. Atidarytas 2020 m. pavasarį, jis tapo pirmuoju pasaulyje tokio tipo visiems šalies gyventojams prieinamu parku ir šiuo metu jis elektros energija aprūpina daugiau nei 1000 nutolusių gaminančių vartotojų.
Svarbu pažymėti, jog ekskursijos nei Elektrėnų elektrinėje, nei Obenių saulės parke nėra vykdomos, tačiau informacija apie šiuos objektus, tikime, yra naudinga, o kaip juose lankytis sekėsi Paul de Miko, galite stebėti laidos „Elektromobiliu aplink Lietuvą“ penktajame epizode.
Strėvos įgriuva
Tęsiant kelionę vaizdingais ir vingiuotais maršruto keliukais elektromobiliu pasieksite Strėvos įgriuvą. Apie šią vietą sklando daug legendų. Viena iš žinomiausių pasakoja, kad Strėvos įgriuvos vietoje kadaise stovėjo karčema, kurioje uliodavo velniai. Vieną pasninko dieną jie esą iškėlė vestuves, tad vos pragydus gaidžiams, visa karčema ėmė ir prasmego su joje puotavusiais velniais.
O mokslininkai teigia, kad ši įgriuva susiformavo maždaug prieš 18 tūkstančių metų. Traukiantis ledynams sąnašos ir nuosėdos užvertė atskilusį ledo luitą, o šiam ištirpus atsivėrė Strėvos įgriuva.
Navos ežeras
Kiek toliau nuo įgriuvos Aukštadvario link, visai šalia kelio atsiveria įspūdingo grožio Navos ežeras, su jo viduryje stūksančia sala. Šalia šio ežero yra įrengtos poilsiavietės, pasivaikščiojimo takeliai, automobilių stovėjimo aikštelės bei kavinė ant ežero kranto.
Velnio duobė
Na, o tęsiant kelionę toliau ir šiek tiek nuklydus nuo pagrindinio kelio, rasite dar vieną legendų išgarsintą vietą – Velnio duobę. Ji ne tik paskelbta Lietuvos geologiniu gamtos paminklu bei vienu iš 100 lankomiausių Europos gamtos paminklų, bet yra ir giliausia įduba visoje Lietuvoje.
Viena iš labiausiai paplitusių legendų apie šią mistinę vietą byloja, jog praeiviai iš duobės vietos girdėdavo neįprastus šūkavimus – neva velniai puotaudavo vidurnaktį, todėl niekas nedrįsdavo keliauti pro duobę sutemus. Piemenys čia rasdavo kryželių, o būdavo ir atsitikimų, kad genamos karvės užeidavo ant duobės liūno ir išplaukdavo į šalimais telkšantį Škilietų ežerą – vietiniai tikėjo, jog visa tai darydavo velniai, dėl to šiai duobei ir suteiktas toks pavadinimas.
Aukštadvario piliakalnis
Aplankius keletą legendomis apipintų vietų, sekanti stotelė – Aukštadvario piliakalnis. Būtent čia stovėjusi Navinpilio pilis, kuri 1381 metais buvo užpulta ir sudeginta kryžiuočių, tačiau vos po metų vėl buvo minima šaltiniuose, nes buvo itin greitai atstatyta. Ir nors šiuo metu pilies čia nebelikę nei kvapo, Aukštadvario (Pilaitės) piliakalnis stūkso įspūdingoje vietoje – vienoje pusėje Verknės upė, o kitoje – Pilaitės ežeras. Dėl pastarojo pavadinimo ir pats piliakalnis kartais vadinamas Pilaitės piliakalniu.
Baltosios rožės tiltas
Palikus Aukštadvarį užnugaryje, kelionė elektromobiliu tolsta jau į Dzūkijos sostinę – Alytų. Vienas iš įdomiausių lankytinų objektų čia – Baltosios rožės tiltas. Tai aukščiausias – 38,1 m. – pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas Lietuvoje, įrašytas į Lietuvos rekordų knygą ir pastatytas ant išlikusių buvusio geležinkelio tilto taurų. Jis sujungė abiejų, miestą dalijusio, Nemuno krantų dviračių takus taip sujungdamas ir pirmąjį Alytų su antruoju. Šis tiltas lankytojus traukia ne tik užburiančiais Nemuno ir jį supančių miškų vaizdais, bet ir galimybe pajusti adrenalino pliūpsnį šokant nuo tilto su virve.
Kumečių krioklys
Toliau keliaujant Alytaus rajone galima atrasti daugybę ežerų – jų čia net 71 – tačiau kur kas labiau traukia Lietuvoje kiek neįprasti vandens telkiniai – kriokliai. Vienas jų įsikūręs Kumečių kaime, priešais tiltą pro Metelytės upelį. Vanduo čia krinta nuo įrengtos užtvankos, o ties kritimo vieta visai negilu, tad galima nubristi visai šalia krioklio atsigaivinti ar net nusifotografuoti.
Metelių apžvalgos bokštas
O vos už 10 minučių kelio – jau paskutinė šio, elektromobiliams draugiško, maršruto lankytina vieta – 15 metrų aukščio Metelių apžvalgos bokštas. Nuo jo atsiveria siauras Dusios ežero ruožas, Metelio ežero, Metelių kaimo ir Kimsinės pievos panorama. Bokštas išsiskiria savo neįprasta konstrukcija – pastatytas iš medžio ir metalo jis primena susuktą nendrių pėdą. Šiltuoju metų laiku Metelio ežero įlankoje galima stebėti gausius gulbių nebylių ir nardančių paukščių būrius.
Nors tai ir paskutinis lankytinas šio maršruto objektas, keliaujant elektromobiliu svarbu nepamiršti tinkamai suplanuoti sustojimus ir įkrovimus, tad patikrinus „Ignitis ON“ programėlę, Vilniaus g. 1, Lazdijuose rasite artimiausią įkrovimo stotelę. Programėlėje taip pat galima matyti stotelių užimtumą, įkrovimo kainą, informaciją apie jungtis ir net gauti greičiausią maršrutą iki pasirinktos stotelės. Šiai dienai „Ignitis On“ tinkle yra daugiau nei 100 įkrovimo stotelių.
Na, o šį maršrutą aplankė į kelionių elektromobiliu po Lietuvą nuotykius leidęsis Paulius Mikolaitis, dar žinomas kaip Paul de Miko. Kaip jam sekėsi keliauti penktuoju maršrutu pasitelkus projekto draugų „Deals on Wheels“ paskolintą Hyundai Ioniq 5 ir tik žaliąja energija įkraunamą „Ignitis On“ stotelių tinklą galite pamatyti video laidoje.