JAV reguliavimo institucijos praėjusią savaitę pripažino orlaivį saugiu, kai buvo įgyvendintos jo skrydžių valdymo sistemos korekcijos, taip nutraukdamos 20 mėnesių trukusį draudimą eksploatuoti orlaivius, įvestą po dviejų mirtinų katastrofų.
Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūra (EASA) antradienį paskelbė siūlomą tinkamumo skraidyti direktyvą, kurioje išdėstytos orlaivio grąžinimo į eksploataciją sąlygos.
Paskelbus dokumentą prasidėjo 28 dienų konsultacijų laikotarpis, o EASA apsvarstys visas pastabas prieš priimdama galutinį sprendimą.
Visgi EASA, atlikusi nepriklausomą „737 MAX“ vertinimą, aiškiai pareiškė mananti, kad orlaivis yra parengtas grąžinimui į eksploataciją.
„Intensyvus darbas, kurį stebėjo maždaug 20 EASA ekspertų per maždaug 20 mėnesių laikotarpį, suteikia EASA pagrindo teigti, kad orlaiviu vėl bus saugu skristi“, – sakoma EASA pranešime.
Galutinį sprendimą „tikimasi priimti nuo 2021 metų sausio vidurio ir tai bus oficialus leidimas eksploatuoti visus 737 MAX orlaivius, kuriuos naudoja operatorės iš EASA valstybių narių“, – pridūrė agentūra.
Agentūra teigė, kad po orlaivių grąžinimo į eksploataciją ji atidžiai stebės padėtį, kad būtų galima laiku nustatyti visas iškilusias problemas.
„Boeing 737 MAX“ buvo uždrausti eksploatuoti po dviejų avarijų, per kurias 2018 ir 2019 metais iš viso žuvo 346 žmonės.