Iki birželio planuojama atnaujinti visų 21 įmonei priklausančių „Airbus 320“ lėktuvų salonus. SPA rinkodaros departamento vadovas Simonas Bartkus neabejoja, kad skirtumą keleiviai pajus vos įkėlę koją į orlaivį.
Suprasti akimirksniu
- Pagal naujo tipo dizainą bus atnaujinti visų SPA orlaivių salonai
- Naujos sėdynės plonesnės, lengvesnės ir patogesnės
- Pagaliau keleiviai turės daugiau vietos kojoms! Tiesa, ne visi ir už papildomą mokestį
- „Air Fi“ – specialios pramogos skrydžio metu, kuriomis nemokamai galima naudotis skrydžio metu
- Visos naujovės įdiegiamos čia pat – orlaivių remonto įmonėje „FL Technics“ Kauno rajone
„Įdiegėme visiškai naują salono koncepciją, kuri yra unikalus SPA dizainas. Pirmiausia lėktuvuose sumontuotos visiškai naujos sėdynės, pagamintos bendrovės „Recaro“.
Aviacijos versle tai įmonė, kurią galima palyginti su automobilių gamintoju „Mercedes-Benz“. Šios sėdynės plonos, 15 laipsnių horizontaliai palenktos ir prisitaiko prie kūno formos, todėl užtikrina patogų poilsį“, – sakė S.Bartkus.
Naujosios sėdynės yra lengvesnės, todėl padės sumažinti išskiriamą anglies dvideginio kiekį – taigi, prisidės ir prie ekologijos. „Vis dėlto svarbiausias tikslas, kurio siekėme – patogumas“, – neslėpė SPA atstovas.
Pastebėjus, kad tokios patogios sėdynės dar galėtų ir atsilenkti, S.Bartkus paaiškino, jog tai – iš mados išeinantis dalykas.
„Tendencijos rodo, kad visi pereina prie neatlošiamų sėdynių. Tam yra keletas objektyvių priežasčių, pavyzdžiui, skrydžiai netrunka ilgiau nei 2-3 val., mažiau genda mechanizmai, tokios sėdynės lengvesnės. Tačiau svarbiausia – tai padeda išvengti konfliktinių situacijų“, – tikino S.Bartkus.
Dar viena naujovė ypač patiks tiems, kam lėktuvuose trūksta vietos. Atnaujintuose SPA orlaiviuose 1-3 eilėse bei 2 kėdžių eilėse virš sparnų įrengtos Premium vietos, kuriose keleiviai turės daugiau erdvės kojoms.
Pasak S.Bartkaus, tokių pokyčių labai reikėjo, kadangi didžioji dalis SPA klientų – šeimos su vaikais. O jiems, net ir už papildomą mokestį, iki šiol nebuvo galimybės sėdėti prie avarinių išėjimų, t.y. tose vietose, kuriose ir anksčiau būdavo daugiau erdvės keleiviams. Pagal aviacijos taisykles, eilėse virš sparnų gali sėdėti tik suaugę ir sveiki asmenys.
Tiesa, už papildomą erdvę kojoms teks susimokėti – išskirtinės vietos kainuos + 10 Eur/žmogui.
Dar viena naujiena – salonuose įrengtas LED apšvietimas, kuris ne tik saugo gamtą, bet ir gali būti reguliuojamas pagal skirtingus šviesos poreikius. Pavyzdžiui, skrendant naktį galės būti įjungiamas blausus apšvietimas, įlaipinant ar išlaipinant keleivius – ryškesnis ir panašiai.
Šią vasarą atostogauti su SPA orlaiviais skrisiantys poilsiautojai galės išbandyti ir naujas paslaugas. Bendrovė pasiūlys registraciją internetu (tai įprasta reguliariuosiuose reisuose, tačiau užsakomuosiuose tokios galimybės kol kas nebuvo), taip pat „Air Fi“ programą.
„98 proc. keleivių skrisdami turi išmanųjį telefoną, planšetę ar nešiojamąjį kompiuterį. Nuo šiol skrisdami su SPA orlaiviu jie galės prisijungti prie bevielio ryšio ir naršyti po įvairias jiems siūlomas pramogas (žurnalai, filmukai, žaidimai) bei užsisakyti maisto ir gėrimų, įsigyti duty-free prekių. Visa tai – nemokama paslauga“, – tikino SPA atstovai.
Investuoja 6 mln. Eur
Visi SPA orlaivių salonai atnaujinami Kauno rajone įsikūrusios bendrovės „FL Technics“ angare. Čia atliekami ir kiti įmonei priklausančių orlaivių priežiūros darbai – lėktuvų techniniai atnaujinimai.
„Kai kurie numatyti kas metus, kiti – kas šešerius. O per dešimtmetį lėktuvas iš esmės būna naujas – senas lieka tik karkasas“, – sakė „FL Technics“ pardavimų vadovas Martynas Grigalavičius.
Palyginkite: jei varžtas „Senukuose“ kainuoja 30 centų, lėktuvui reikalingas – 3 eurus. Ir jį nusipirkti gali tik iš sertifikuotos įmonės.
Salono atnaujinimas, skirtingai nei techninis remontas, nėra privalomas. Tai – naudinga, bet brangi investicija, siekiant pabrėžti SPA orlaivių komfortą. Vieno lėktuvo salono koncepcijos pakeitimai kainuoja maždaug 0,5 mln. eurų. Visų 21 orlaivio salonų atnaujinimas kainuos 6 mln. eurų.
„Lėktuvo saloną pakeisti užtrunka apie 2 savaites. Ilgiausiai dirbama prie apšvietimo. Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, jog visi lėktuvų salonai vienodi, tad kodėl viskas taip brangu? Iš tiesų kaina susideda iš daugelio dalykų. O jos kainą lemia net ir tai, kad visa salono įranga (medžiagos) turi būti įsigyjama iš sertifikuotų įmonių, o darbus turi atlikti sertifikuoti darbuotojai. Palyginkite: jei varžtas „Senukuose“ kainuoja 30 centų, lėktuvui reikalingas – 3 eurus“, – sakė M.Grigalavičius.
Specialistus atvilioja ir romantika apgaubta darbo vieta
Visų SPA orlaivių salonai bus atnaujinti iki birželio. Ekskursijos metu angare stovėjęs lėktuvas – jau septintasis, kurio saloną surinko „FL Technics“ specialistai. Ketvirtadienį jie užbaigė paskutinius darbus, o penktadienį juo jau skrido turistai į Tenerifę.
Greta tarptautinio Kauno oro uosto esančiame „FL Technics“ angare šiuo metu tvarkomi 5 lėktuvai, kurių tik du – SPA.
„Darbo netrūksta, kas kita darbuotojai“, – rodydamas į skirtingų aviakompanijų logotipais pažymėtus orlaivius tikino „FL Technics“ pardavimų vadovas M.Grigalavičius. Vilniuje ir Kaune veikianti įmonė turi 1000 darbuotojų. 200 jų dirba Kaune.
„Specialistus mums ruošia dvi aukštosios mokyklos – Kauno technologijos universitetas ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto Antano Gustaičio aviacijos institutas, taip pat pora aukštesniųjų mokyklų. Ten besimokantys studentai dirbti gali pradėti jau studijuodami.
Tačiau specialistų vis tiek trūksta – dalis išvyksta į užsienį. Ir nebūtinai dėl algų, kurios šiame sektoriuje yra nemažos – darbuotojai mūsų įmonėje gauna 1000-8000 eurų“, – sakė M.Grigalavičius, pridūręs, kad kai kuriuos žmones labiau už pinigus vilioja romantika.
„Turime vieną vadybininką, atėjusį iš kitos srities. Čia dirbdamas jis gauna net mažiau nei anksčiau. Tačiau galimybė dirbti lėktuvuose – romantiškas dalykas, kartais veikiantis stipriau nei pinigai“, – pastebėjo pašnekovas.
Didžiausia problema, anot jo, kad ši rinka neturi sienų. „Mes konkuruojame su Vokietija, Lenkija ir kitomis šalimis, kurios nuo Lietuvos yra 4 val. spinduliu. Lygiai taip pat, kaip dėl specialistų, konkuruojame dėl užsakymų. Todėl turime diegti naujoves, efektyvinti veiklą“, – kalbėjo lėktuvų remontu užsiimančios įmonės vadovas.
Vis dėlto Lietuva turi ir pranašumų: tai – patogi geografinė vieta, kokybiškas darbas ir kaina.