Palikę keltą ir sėdę į automobilius, savo dienos tikslą – viešbutį, kuriame apsistojo nakčiai – pasiekti vairuojant ekologiškai ekspedicijos dalyviai turėjo iki 22 val. vakaro vietos laiku (23 val. Lietuvos laiku).
Pagal varžybų taisykles, pavėlavus atvykti į galutinę dienos stotelę, ekipažai gauna baudos taškų. Vis dėlto kol kas tokių sankcijų taikyti ekspedicijos organizatoriams neprireikė – atėjus 22 val., visų septynių besivaržančių komandų nariai jau ilsėjosi viešbutyje.
Iššūkis – keliai ir navigacija
Antroji ekspedicijos diena – vienas sudėtingesnių kelionės etapų. Keblumų vairuotojams dienos metu daugiausia kėlė nemenkas eismas Stokholmo gatvėse, dalį ekipažų net privertęs stovėti spūstyse. Maža to, nors keliuose automobilių anaiptol netrūko, pastarieji užmiesčiuose pasirodė esą gan siauri, pilni kalvų bei greičio ribojimo ženklų, todėl siekiant gero rezultato, savo laiką planuoti ir kelią numatyti komandos turėjo gerokai iš anksto.
Tiesa, nors ekspedicijos dalyviai ir traukia vis šiauriau, keliauninkų gerą nuotaiką palaikyti padėjo iš horizonto nesitraukianti saulė, sušildanti Švedijos orą iki +10 laipsnių ir pamažu tirpinanti vietomis dar užsilikusį sniegą.
„Pasirinkome optimalų greitį, pasiskaičiavome sąnaudas ir važiavome. Tačiau, nors kelionė magistralėje ir vyko sklandžiai, mūsų plano įgyvendinimui kliudė miestai – patekom į kelias spūstis, jos nemenkai pakoregavo mūsų sąnaudas“, – apie antrąją kelionės dieną atsiliepė komandos „Saint Liter“ narys Nerijus.
Nors pirmąją dieną „Saint Liter“ komanda bendroje rezultatų lentelėje liko paskutinė, šįkart greičio aspektu dalyviai be paliovos pirmavo ir finišą pasiekė patys pirmi. „Gerai, kad kelionę planavome iš anksto – navigacijos sistema dienos metu sustreikavo net tris kartus, tad būtume nežinoję, kur keliauti“, – apie kelyje ištikusias bėdas pasakojo Nerijus.
Turėjusios bėdų dėl navigacinės sistemos prisipažino ir komandos „High Heeled Honda“ merginos Gertrūna su Neringa. „Navigacija nerodė kelio, todėl ieškant paskutinio atskaitos taško kiek nukrypome nuo kurso ir teko grįžti. Tiesa, daug laiko nesugaišome – praradome gal kokį kilometrą“, – pasakojo dalyvės.
Merginos neslėpė pasitenkinimo kelione. „Visi labai gražiai vairuoja – niekas neviršija greičio, o ir keliai labai geri. Būtų smagu, jei ir Lietuvoje viskas taip atrodytų“, – lūkesčiais dalijosi jos.
Mokėsi iš latvių ir estų
Prieš kelias savaites analogiškose „Honda Civic“ ekspedicijose“ dalyvavo ir Estijos bei Latvijos ekipažai. Lietuvaičiai neslepia iš pastarųjų nemenkai pasisėmę patirties.
„Pirmosios dienos vakare nagrinėjome, kaip tokioje pat ekspedicijoje elgėsi latviai ir estai. Žiūrėjome jų rezultatus, maršrutus, degalų sąnaudas. Dalis duomenų mus stebino, tačiau neabejoju, kad mums viskas taip pat susiklostys puikiai“, – lūkesčiais dalijosi ekspedicijos dalyvis Nerijus.
Bendraujantis su latviais prisipažino ir komandos „Draugas Team“ narys Marius. Šiam ekspedicijos dalyviui pavyko užmegzti ryšį su Latvijos ekspedicijos nugalėtojais. „Latvių kontaktus gavome per „Facebook“. Iš jų išmokome aktyviai naudotis socialiniais tinklalapiais kuriant savo gerbėjų ratą. Jei užsuktumėte į „Faceebok“, pamatytumėte gausybę mūsų pačių nufilmuotų vaizdo įrašų iš kelionės“, – savo komandą reklamavo Marius.
Tiesa, nuosekliai latvių rekomenduota taktika „Draugas Team“ vadovautis nesiryžta. „Tikrai nevažiuosime 40 km/h greičiu, kaip kad jie važiavo“, – sakė Marius. Dalyvis taip pat šmaikštavo, kad latviai neva jam siūlė benziną skiesti vandeniu, tad šiuo patarimu komanda pažadėjo pasinaudoti.
Išskirtinį degalų taupymo būdą antrosios ekspedicijos dienos metu pademonstravo komandos „Santa’s little helper“ nariai Asta ir Darius. Progai pasitaikius keliauninkai ryžosi savo automobilį… stumti. „Sunku pasakyti, kiek sutaupėme degalų. Nekantriai laukiame rezultatų – pažiūrėsime ar ši taktika pasiteisino“, – nerimavo Darius.
Trečioji ekspedicijos diena prasidės kaip niekad anksti – jau nuo 6:15 val. ryto dalyviai turi teisę sėsti į automobilius ir važiuoti numatytą maršrutą. Ryt jų laukia daugiau nei 700 km kelionės, numatomi du atskaitos taškai bei Norvegijos sienos kirtimas. Pagal kelionės planą, galutinį ekspedicijos tikslą – Nordkapą – dalyviai turėtų pasiekti ketvirtosios dienos popietę.
Preliminarūs antrosios dienos rezultatai:
Komanda „Žoliapjovės ilgesys“ (Rytis Markevičius ir Andrius Kriščiūnas) – 1 vieta
Komanda „High Heeled Honda“ (Neringa Joneikytė ir Gertrūna Gabartienė) – 2 vieta
Komanda „8000 RPM“ (Linas Butkus ir Artūras Žukas) – 3 vieta
Komanda „Santa’s little helper“ (Darius Noreika ir Asta Pranaitytė) – 4 vieta
Komanda „Saint Liter“(Albinas Aleksiejūnas ir Nerijus Kiselovas) – 5 vieta
Komanda „Racer Team“ (Dalia Šimkienė ir Andrius Firantas) – 6 vieta
Komanda „Draugas Team“ (Marius Pareščius ir Martynas Rūkas) – 7 vieta
Pirmosios dienos rezultatus galite rasti čia.