Pirmą dalį galite skaityti čia.
Važiuojame keliais, kuris skirtas visureigiams, tačiau mūsų autobusiuko vairuotojas, laviruoja lyg vijurkas, Poilsio sustojame šalia cukranendrių lauko, kur palapinę iš nendrių pasistatęs jų prižiūrėtojas. Užmokame jam keletą rupijų ir neužilgo mėgaujamės saldžiomis sultimis. Niekas nepasikeitė ne tik nuo to meto, kai čia lankėsi lietuvių keliautojas A.Poška, tačiau galbūt ir visus kelis šimtus metų, tik skirtumas tas, kad valstietis rankoje šiandien laiko mobilų telefoną.
Uttar Pradesh valstijoje esantis Orchha mistelis, įdomus tuo, kad čia pamatome tai, ko mums trūko šioje kelionėje – ne mauzoliejų, šventyklų, tačiau senamiesčio, kur neplerpia motorikšos, nesignalizuoja automobiliai ir įkyriai nepriekabiauja prekeiviai. Šis miestelis, su maharadžos rūmais, šventykomis ir senaisiais namais sudaro vieną visumą. Čia galime neskubėdami, tiesiog gatvėje, nors mums tai nerekomenuojama, užkandžiauti. Svarbu nebijoti ir pasitikėti savimi.
Kadžiurachas garsus savo meilės šventyklomis, kurių čia savo ne viena, todėl saulei patekėjus, su tuk – tukais, triračiais motociklias, važiuojame taupydami savo jėgas ir laiką. Šventyklos vaizduoja dievo Višnu gyvenimo kelią, tai primena kalvarijas, išsidėsčiusias nemažoje teritorijoje.
Kamasutros mokymas, iškaltas akmenyje, traukia turistus iš viso pasaulio, ne išimtis ir mūsų ekspedicija. Aplankome ne vieną UNESCO paveldo saugomą objektą. Kadžiuracho kaime vietinis berniukas, puikiai kalbantis angliškai, mūsų gidas. Jis pasakoja ir rodo šiame kaime kartu gyvenančius skirtingų kastų žmones.
Aprodoma vietinė Kashi Prasad Bal Vidhya Mandir mokykla, pastatyta olandų lėšomis, tačiau tai primena daugiau santūrų namelį su vidiniu kiemu. Čia mokomi nuo keturių iki trylikos metų vaikai, jie sėdi tiesiog ant žemės, tačiau tvarkingai eilėmis. Vyresnieji mokiniai, jau ant suolų, tačiau visiškoje prietemoje. Ekspedicijos dalyviai sužinoję, kad iš aštuonių mokytojų, pusė čia dirba savanoriais iš Europos, nusprendė paaukoti pinigų vienai mokinio uniformai, tęsdami ne tik A.Poškos pasaulio pažinimo tradicijas, tačiau taip prisidėti ir prie aktualių pasaulio jaunimo švietimo problemų.