Į Lietuvą „darbostogų“ atvykę vienos didžiausių kelionių planavimo platformų „Expedia“, per kurią milijonai žmonių ieško skrydžių, nakvynių ir kelionių, darbuotojai įsitikinę, Vilnius pastaraisiais metais padarė didelį kokybinį šuolį, ir didžiausias jo pliusas – jis moka labai pozityviai nustebinti.
Pagal „Go Vilnius“ surengtą „WorkationVilnius“ įmonė „Expedia“ savaitei savo padalinį iš Didžiosios Britanijos perkėlė į Vilnių – čia derins darbą ir atostogas.
Klausia net, ar reikia skiepų vykstant į Vilnių
„Vilnius nėra taip gerai žinomas, bet kai žmonės atvažiuoja, jie būna tikrai labai teigiamai nustebinti. Visi įsivaizduoja Vilnių kaip posovietinių šalių miestą. Pati čia švenčiau savo vestuves, ir svečiai iš kitų šalių prieš kelionę klausė, ar reikia skiepų. Žmonės visiškai nežino, ko tikėtis, bet tada būna be galo gerai nustebinti“, – 15min sakė Evelina Hederer, „Expedia Group Media Solutions” vadovė Vidurio ir Rytų Europai.
„Kai važiuoji į Barseloną ar Paryžių, žinai, ko tikėtis. O Vilnius keliautojams dar nelabai aiškus. Tas pozityvus nustebinimas yra labai gerai“, – tikino ji.
Būtent tokią mintį nešė ir šiemet pristatyta Vilniaus turizmo reklama, kurioje Lietuvos sostinė pristatoma kaip Europos G taškas. „Niekas nežino, kur jis yra, bet kai jį randa – būna nuostabu“, – skelbė šūkis.
E.Hederer pripažino, kad ir jos kolegų ir draugų Jungtinėje Karalystėje, kaip ir žmonių Lietuvoje, nuomonės dėl tokios aštrios reklamos išsiskyrė. „Vieni galvojo, kad tai labai geras sprendimas, nes niekas apie Vilnių nežinojo daug, tad dabar išgirdo. Kiti galvojo, kad gal tai per drastiška ir klausė, ar dėl to žmonės tikrai važiuos“, – pasakojo ji.
Bet faktai kalba už save – „Expedia“ klientų susidomėjimas Vilniumi šiemet yra išaugęs, ir anksčiau vykdytos reklamos kampanijos tokio rezultato nedavė. „Ši kampanija prie išaugusio susidomėjimo irgi prisidėjo“, – sakė bendrovės vadovė.
Šios platformos pagalba į Vilnių šiemet atvyko net 62 proc. daugiau italų, 40 proc. daugiau japonų, 27 proc. daugiau suomių ir 26 proc. daugiau švedų.
Reikia parodyti unikalumą
Turizmo ekspertė Vilniui patarė nereklamuoti Vilniaus bendromis frazėmis, tarsi norint pritraukti visus keliautojus.
„Reikia susikoncentruoti į išskirtinius pasiūlymus – kuo Vilnius skiriasi nuo kitų? Kodėl turi važiuoti į Vilnių, o ne Berlyną? Kodėl į Vilnių, ne į Taliną? Reikia atrasti 3-5 dalykus, kur mes tikrai esame labai stiprūs, o ne fokusuotis ties viskuo“, – aiškino ji.
„Kai žmonės keliauja, jie visada nori pamatyti kažką išskirtinio, kažką kitokio nei yra matę kitur“, – teigė ji. Būtent išskirtinumo ekspertė ir pataria ieškoti Vilniui.
„Expedia“ analizės duomenimis, pagrindiniai Vilniaus konkurentai dėl turistų yra, nieko stebėtino, Ryga. Neseniai ir ji pati, skrisdama iš Vokietijos į Vilnių, lėktuve išgirdo įgulą sveikinant keleivius skrydžiui į Rygą. „Turėjau net pasitikrinti darkart – ar į tą lėktuvą įsėdau“, – šyptelėjo ji.
Anot turizmo ekspertės, daug keliautojų paprastai kaip kelionės tikslą mintyse turi Baltijos šalis, bet retai nutuokia, kodėl turėtų vykti į Vilnių ar į Rygą. „Mums reikia juos šviesti. Turime pilį vidury miesto, to tikrai nėra kiekviename mieste, – apie Vilniaus unikalumą kalbėjo E.Hederer. – Dabar viskas sukasi aplink unikalias patirtis.“
Net tą šlykštų rudenį jau yra ką veikti ir Vilniuje.
Vienas patraukliausių sostinės dalykų – Kalėdų laukimas čia ir pasaulyje daug dėmesio sulaukianti Kalėdų eglė. Būtent Kalėdų laikotarpiu arba vasarą ji net ir pati pataria kitiems lankyti Lietuvą.
„Bet Vilniuje atsiranda daugiau ir daugiau užsiėmimų. Net tą šlykštų rudenį jau yra ką veikti ir Vilniuje, – džiaugėsi Jungtinėje Karalystėje gyvenanti E.Hederer. – Viskas priklauso nuo pasiūlos. Kuo ji didesnė, tuo daugiau žmonių atvažiuos.“
Pastarųjų metų šuolis
Pasak „Expedia Group Media Solutions“ atstovės, Vilniui paskutiniais metais pavyko padaryti didelį kokybinį šuolį. Anksčiau vertinant tris Baltijos šalis Ryga ir Talinas atrodė gerokai stipriau, bet pastarieji metai Vilniaus turizmo rinkodaros prasme buvo puikūs.
„Komanda yra labai inovatyvi – aš tikrai manau, kad Vilnius eina gera linkme ir jis pradės išsiskirti iš kitų miestų“, – apie „Go Vilnius“ darbą sakė E.Hederer.
Menkas ankstesnis Vilniaus aktyvumas turizmo reklamos srityje, pasak jos, nestebino. Kuo toliau einant į Rytus, tuo mažiau šalys ir miestai skiria tam dėmesio. „Bet dabar Vilnius daro. Turi prisidėti ir visa Lietuva, nes vienas Vilnius nepatemps. Kaunas irgi pradėjo jau daryti“, – Lietuvos progresą gyrė ekspertė.
Jos nuomone, Vilniaus pastangos dabar pritraukti turistus atrodo geriau nei, pavyzdžiui, Rygos ar Talino. „Su nauja komanda Vilnius daro daug ir eina į gerą pusę“, – teigė ji.
Platformos duomenimis, Vilniuje keliautojų praleidžiamo laiko vidurkis yra 2,9 dienos. Daugiausiai (3,5) praleidžia norvegai ir svečiai iš Izraelio (3,3). Šį rodiklį itin gyrė E.Hederer. Anot jos, tai rodo, kad Vilnius neatrodo kaip „city break“ tikslas. Tokiuose miestuose, kuriuos turistai yra pamėgę trumpoms išvykoms, jie paprastai praleidžia tik vieną-dvi dienas.
„3,5 dienos yra labai ilgas laikas tokiai mažai vietai. Atrodo, kad žmonės atvyksta ne tik į Vilnių, bet į šalį – aplanko ir kitus miestus. Panašu, kad žmonės žino, ką čia veikti, ką tyrinėti. Tai puikus pasiekimas“, – tikino E.Hederer.
Tūkstantmečio kartos ypatumai
„Expedia Group Media Solutions“ duomenimis, daugiausiai keliauja vadinamoji tūkstantmečio karta (vidurkis yra 4,3 kelionės per metus). Būtent į juos ir buvo orientuota daug dėmesio visame pasaulyje sulaukusi Vilniaus „G taško“ reklama.
Jie dažniausiai ir apsistoja viešbučiuose, nors kita vertus, atostogoms skiria mažiau laiko nei kitos amžiaus grupės.
Tūkstantmečio karta, apklausų duomenimis, yra labiausiai paveikiama reklamos – jie, priešingai nei kitos amžiaus grupės, dažnai nėra apsisprendę dėl konkretaus kelionės tikslo, tad, anot E.Hederer, juos lengviausiai galima paveikti.
„Expedia“ – viena iš trijų įmonių, kuri atvyko dirbti ir pažinti Lietuvos sostinę pagal turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ surengtą „WorkationVilnius“ programą. Atranką taip pat laimėjo telekomunikacijų bendrovė „British Telecommunications“ („BT Group“) ir startuolis „OrderYOYO“ iš Danijos.