„Dėl to visi išvykimai ir bilietų pardavimas buvo atšaukti“, – sakoma bendrovės pranešime.
Dėl bankroto darbo neteks daugiau nei 400 darbuotojų, Norvegijos dienraščiui „Dagbladet“ sakė „Flyr“ įkūrėjas ir valdybos pirmininkas Erikas Braathenas.
Kas nutiko „Flyr“?
2021 m. viduryje „Flyr“ pradėjo vykdyti veiklą, siekdama skraidinti vietiniais maršrutais Norvegijoje ir Europoje.
Spalio 4 d. bendrovė pranešė, kad, siekdama išsaugoti grynuosius pinigus žiemą, stipriai sumažins išlaidas, įskaitant darbuotojų atleidimą, ir sustabdys nepelningų maršrutų vykdymą.
Lapkričio mėn. „Flyr“ teigė, kad norint išgyventi žiemos sezoną ir pasirengti 2023 m. pavasariui ir vasarai, būtina užtikrinti daugiau lėšų. Tačiau tuo metu jai pavyko surinkti tik apie pusę reikalingų grynųjų pinigų.
Aviakompanija teigia, kad silpnos finansų rinkos ir netikrumas dėl kelionių oro transportu paklausos neleido jai pritraukti daugiau grynųjų pinigų.
„Jau nebėra realios galimybės išspręsti trumpalaikę likvidumo situaciją“, – teigiama neseniai paskelbtame bendrovės pranešime dėl bankroto ir priduriama, kad valdyba priėmė vieningą sprendimą.
Bendrovė pranešė, kad pastarosiomis dienomis bandė gauti 330 mln. Norvegijos kronų (30,5 mln. eurų) finansavimą.
Vežėjas naudojo nuomojamą 12 „Boeing 737“ orlaivių parką, įskaitant šešis „737 MAX“ lėktuvus pagal sutartį su „Air Lease Corp“.
Pirmadienį bendrovė pranešė, kad pastarosiomis dienomis bandė gauti 330 mln. Norvegijos kronų (30,5 mln. eurų) finansavimą, tačiau jai nepavyko, todėl jos akcijų kaina nukrito 78 proc.
Tolesnė prekyba akcijomis bus sustabdyta, antradienį pranešė „Flyr“.
Kurios kitos oro transporto bendrovės susiduria su sunkumais?
„Flyr“, kurios konkurentai yra „Norwegian Air“ ir Skandinavijos oro vežėjas SAS, yra naujausias Šiaurės šalių oro vežėjas, pastaraisiais metais susidūręs su finansiniais sunkumais. Pandemija, didėjančios energijos kainos ir mažėjantis vartotojų pasitikėjimas – visa tai sumažino paklausą.
Pati SAS yra reorganizuojama pagal JAV 11 skyriaus bankroto apsaugos procedūrą. 2021 m. Airijos teismo prižiūrima „Norwegian Air“ buvo restruktūrizuota ir tapo sumažėjusia regionine oro transporto bendrove.
Šeštadienį (sausio 28 d.) veiklą nutraukė Didžiosios Britanijos regioninė oro linijų bendrovė „Flybe“, pradėjusi administravimą, kuris yra apsaugos nuo kreditorių forma. Buvo atšaukti visi skrydžiai ir atleisti 276 darbuotojai. Tai jau antras kartas per trejus metus, kai oro transporto bendrovė sustabdė veiklą.
Ką daryti, jei „Flyr“ skrydis atšaukiamas?
„Flyr“ nutraukė savo veiklą ir visi bilietai nebegalioja.
Bilietus, įsigytus kredito kortele, galima susigrąžinti. „Flyr“ paragino klientus, turinčius užsakymų, kreiptis į savo kredito kortelių bendroves dėl pinigų grąžinimo.
Bendrovė priduria: „Bankroto administratorius perims visą atsakomybę už „Flyr“ tolesnę veiklą ir pasidalins kontaktine informacija svetainėje „Flyr.com“, kai tik ji taps prieinama.“
Užsakymams, atliktiems per kelionių agentūrą ar partnerį, taip pat gali būti grąžinti pinigai pagal jų draudimą.
Jei mokėjote debetine kortele, turėtumėte susisiekti su savo kortelės išdavėju, nes galbūt galėsite pateikti pretenziją pagal jų taisykles dėl mokesčio grąžinimo. Tai reiškia, kad jūsų bankas grąžina pinigus, nes jie buvo išleisti paslaugai, kuri nebuvo arba nebus suteikta.