Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Galima atsisveikinti su auksine pigių skrydžių era?

Pastaraisiais metais vykti į kitas šalis buvo kaip niekad paprasta. Prie to labai daug prisidėjo pigūs skrydžiai, kurie leido šimtams milijonų žmonių keliauti po pasaulį. Tačiau COVID-19 krizė gali tą pakeisti, prognozuoja Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA).
Ryanair
Ryanair / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Bus įvedami nauji reikalavimai

Europos Komisija kitą mėnesį žada pristatyti naujas taisykles, kaip reikės saugiai skraidyti panaikinus oro kelionių draudimus. Tarp jų – socialinio atstumo oro uostuose ir lėktuvuose reikalavimas.

ES transporto komisarė Adina Valean trečiadienį tviteryje pranešė, kad tarp svarstomų saugumo priemonių – ir privalomas kaukių dėvėjimas bei lėktuvų ir oro uostų dezinfekavimas.

Ji rašė negalinti prognozuoti, kada gali būti vėl pradėti keleiviniai skrydžiai, bet pažymėjo, kad socialinio atstumo reikalavimai išliktų ilgam laikui – bent jau kol nėra COVID-19 gydymo ar vakcinos.

„Pigios kelionės baigiasi. Voila“

IATA vadovas Alexandre'as de Juniacas pareiškė, kad socialinio atstumo orlaiviuose įgyvendinimas reikštų, kad baigiasi „pigių kelionių“ era. Jeigu būtų reikalaujama išlaikyti atstumą tarp keleivių lėktuve, tuomet oro linijos turėtų palikti daug kėdžių laisvų. Kas už jas sumokės? Skrendantys keleiviai, o ne bendrovė.

„Labai aišku, kad jeigu lėktuvuose bus įvestos socialinio atstumo taisyklės, mums reikės „neutralizuoti“ didelę dalį vietų – mažiausiai trečdalį trumpo ir vidutinio nuotolio orlaiviuose... O tai reiškia, kad jeigu socialinis atstumas bus privalomas, pigios kelionės baigiasi. Voila“, – aiškino aviacijos ekspertas.

Anot jo, trumpo ir vidutinio nuotoliui skirtuose orlaiviuose avialinijoms paprastai reikia užpildyti 70–72 proc. vietų, kad bendrovė neprarastų pinigų.

„Tai reiškia du dalykus. Arba skrendi už tą pačią kainą, pardavinėji bilietus už tą pačią kainą, kaip ir anksčiau, ir netenki milžiniškų pinigų sumų – taip skraidyti neįmanoma oro linijoms. Arba padidinti bilietų kainą už panašų produktą mažiausiai 50 proc. ir tuomet galėsi skraidyti su minimaliu pelnu“, – dėstė A. de Juniacas.

„Ryanair“ taip skraidyti nežada

Žemų kaštų oro linijų „Ryanair“ vadovas Michaelis O'Leary pasiūlymus skraidyti su tuščiomis vidurinėmis kėdėmis pavadino beprotybe. Jis pareiškė, kad tai būtų „beviltiškai neefektyvu“ ir visiškai neapsimokėtų.

„Mes negalime uždirbti, jeigu lėktuvus užpildysime 66 proc. Net jeigu taip ir darytume, užblokuota vidurinė kėdė nesuteiktų jokio socialinio atstumo, todėl tai idiotiška idėją ir nieko nepasiekianti“, – sakė jis.

Vietoj jo bendrovės vadovas pasisakė už privalomą temperatūros tikrinimą ir būtinas kaukes tiek keleiviams, tiek įgulos nariams.

M.O'Leary pareiškė, kad jo vadovaujamos oro linijos neskraidys, jeigu bus reikalaujama orlaiviuose laikytis socialinio atstumo.

Gili krizė aviacijai

IATA vadovas pabrėžė, kad griežtų sveikatos taisyklių įvedimas nėra tik teorinis poveikis – šią savaitę dėl koronaviruso pandemijos oro linijos „Virgin Australia“ buvo priverstos pradėti bankroto procedūrą, bendrovės valdymas perduotas administratoriams.

Jis paragino oro linijų bendrovėms suteikti finansinę paramą paskolų, paskolų garantijų, paramos įmonių obligacijų rinkai ir mokesčių lengvatų forma.

Anot A. de Juniaco, oro linijų industrija dabar yra gilioje krizėje. IATA prognozuoja, kad oro linijų bendrovių pajamos dėl koronaviruso pandemijos 2020 metais sumažės 55 proc., arba 314 mlrd. JAV dolerių.

Balandžio pradžioje, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2019 metais, skrydžių skaičius visame pasaulyje susitraukė 80 proc., pranešė IATA, vienijanti 290 oro linijų bendrovių.

Krizė aviacijos sektoriuje prasidėjo sausio pabaigoje, kai oro linijų bendrovės nutraukė skrydžius į ir iš Kinijos, kur prasidėjo COVID-19 viruso protrūkis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas
Reklama
Skrydžio režimu: atviras „Gurtam“ vadovo interviu su Benediktu Vanagu
Reklama
Kokias tvoras ir kodėl šiemet renkasi namų savininkai?