Taip pat pastebima, kad lietuviai vis mažiau naudojasi „paskutinės minutės pasiūlymais“ ar galimybe įsigyti kelionę išsimokėtinai. Tačiau vis dažniau keliautojai atranda išankstinius pasiūlymus, kuomet kelionės pradedamos planuoti likus 9 ar 6 mėnesių iki atostogų.
Poilsines keliones planuoja ir perka iš anksto
2015 m. rinkos tyrimų grupės TNS atliktos apklausos duomenys rodo, kad išankstinių kelionių pardavimai Lietuvos turizmo rinkoje jau tapo įprastu dalyku.
Net 32 proc. klientų kelionės kelialapį įsigyja likus pusei metų iki kelionės pradžios, o 22 proc. – prieš 3 mėn.
Didžiajai daliai apklausos dalyvių viešbučio vieta ir žvaigždučių skaičius yra vienas iš lemiamų kelionės pasirinkimo kriterijų. „Viskas įskaičiuota“ maitinimo sistema taip pat gali paskatinti tam tikros kelionės pasirinkimą.
„Pastebėjome, kad paskutinį pusmetį susidomėjimas išankstinėmis kelionėmis išaugo net 60-70 proc. Dauguma keliautojų dažniausiai renkasi atostogas jau patikrintose šalyse – Turkijoje, Bulgarijoje bei Viduržemio jūros salose – Kretoje, Maltoje, Kose ar Rode, tačiau sparčiai populiarėja ir naujos kryptys.
Pavyzdžiui: Italija ar Portugalija”, – pasakoja interneto kelionių agentūros „AirGuru“ pardavimų skyriaus vadovas Justinas Albertynas.
Geriausią pasiūlymą galima užsitikrinti vos už 50 eurų mokestį
Praktika rodo, kad keliautojai dažnai atmeta išankstinių kelionių galimybes bijodami, jog tam dar nėra pasiruošę finansiškai ir galvodami, kad, užsisakant kelionę, teks pakloti nemažą sumą pinigų.
Tačiau yra priešingai: vienas išankstinių kelionių pliusų yra galimybė atostogoms pasiruošti finansiškai žingsnis po žingsnio nepatiriant streso. O rezervuoti kelionę galima už simbolinį keliasdešimties eurų mokestį.
„Kelionės rezervavimo paslaugą teikiame už simbolinį avansinį mokestį, kuris paprastai sudaro 10 proc. sutarties sumos. Taigi, ši suma asmeniui dažniausiai siekia apie 50 Eur, o tai yra sąlyginai nedidelė investicija geram atostogų pasiūlymui užtikrinti.
Patogu ir tai, kad klientui pakeitus atostogų planus jis galės panaudoti rezervacijos mokestį kitai patinkančiai kelionei įsigyti. Panorėję keliautojai gali pasikeisti kelionės, kryptį, datą, trukmę ar net kambario bei maitinimo tipą.
Taigi, jei nusipirkote kelionę į Turkiją ir sugalvojote vykti į Graikiją, tai be rūpesčių galite padaryti perkeldami avansą ir pasikeisdami kelionę“, – pasakoja kelionių agentūros „AirGuru“ pardavimų skyriaus vadovas J.Albertynas.
Geriausių viešbučių pasirinkimas ir mažiau rizikos
Kelionių organizatoriaus „TezTour“ rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė tikina, kad išankstinių kelionių pardavimai yra naudingas sandoris ne tik poilsiautojams, bet ir kelionių agentūroms ir organizatoriams.
Tai stiprina kelionių organizatoriaus veiklos stabilumą, leidžia tiksliau prognozuoti rinkos poreikius ir operatyviau juos patenkinti.
Taip kyla tiek bendra viso turizmo sektoriaus paslaugų kokybė, tiek visuomenės pasitikėjimas kelionių agentūromis ir organizatoriais.
Todėl, kuo tiksliau išsirinkta kelionė atitinka keliautojo poreikius, tuo laimingesnis jis jaučiasi. Regis, smulkmena, bet ne kiekvienas viešbutis turi šildomą baseiną, o kambarys – vaizdą į jūrą.
„Iš anksto kelionę įsigiję klientai gali sutaupyti nemažai pinigų ir būti užtikrinti savo atostogomis. Kuo anksčiau tai padaroma, tuo didesnis ypač svarbių kelionės sudėtinių dalių – datų ir viešbučių, šalių ir kurortų – pasirinkimas prieinama kaina.
Todėl, kuo tiksliau išsirinkta kelionė atitinka keliautojo poreikius, tuo laimingesnis jis jaučiasi. Regis, smulkmena, bet ne kiekvienas viešbutis turi šildomą baseiną, o kambarys – vaizdą į jūrą.
Jei tuo nepasirūpinama iš anksto ir įsivaizduojama, kad vaikai galės plaukioti šiltame baseine, o jūsų rytinę kavą paskanins jūros peizažas, tai lūkesčiai gali ir likti tik lūkesčiais“ – sako „TezTour“ atstovė.
Ieško kokybės ir už ją sutinka mokėti daugiau
Išaugęs išankstinių kelionių populiarumas taip pat parodo, kad pradėjus daugiau keliauti lietuviai tampa labiau reiklūs kokybei.
Keliaujantys žmonės vis daugiau dėmesio skiria viešbučiams, jų įvertinimui ir profesionaliems patarimams iš kelionių agentūros.
Reiklesnių atostogautojų kilstelėta kartelė verčia pasitempti ir kelionių organizatorių darbuotojus – jų atstovai kasmet aplanko ir patys išbando vis daugiau kelionių krypčių bei viešbučių, tam kad galėtų patys įvertinti jų kokybę.
Paprastai išankstinių kelionių pardavimai būna karščiausi dukart per metus – vasaros kelionės įsigyjamos nuo rudens iki pat sausio mėnesio, kuomet galima rasti patį didžiausią viešbučių pasirinkimą ir pigiausias kainas, o domėjimasis žiemos išankstinėmis kelionėmis prasideda maždaug prieš 9 mėnesius.
Įsigydami išankstines keliones, poilsiautojai laimi užtikrintumą, galimybę planuoti savo laiką, datos ir kokybės pasirinkimo bei keitimo galimybę ir konkurencingą, kartais net iki 60 proc. mažesnę kelionės kainą.
„AirGuru“ pardavimų skyriaus vadovas J.Albertynas pažymi, kad labai svarbu ir tai, jog išankstinis kelionės užsakymas iki minimumo apriboja kelionės rūpesčius ir sumažina stresą.
„Renkantis kelionę sezono metu ar laukiant paskutinės minutės, gali iškilti daug nemalonių problemų. Dauguma aukštos kokybės viešbučių jau būna perpildyti, sumažėja gerų kambarių pasirinkimo galimybė ir net būna neaišku, ar būtent tuo metu darbovietėje pavyks gauti atostogas. O savo atostogomis rizikuoti tikrai neverta,“ – sakė pašnekovas.
Leidžia geriau planuoti išlaidas
Pasak kelionių ekspertų, išankstinis ruošimasis kelionei ugdo sąmoningesnį finansų planavimą.
Neretai išankstines keliones klientai rezervuoja iš anksto, nes žino, kad jų finansinės galimybės ribotos ir jiems reikės pasispausti – tokie klientai dažnai moka dalimis, kad išvengtų netikėtai užgriuvusios mokėtinos sumos, kaip kad dažnai nutinka renkantis paskutinės minutės pasiūlymus.
Įdomu ir tai, kad iš anksto suplanuotos atostogos turi teigiamos įtakos mūsų psichologinei sveikatai – iš anksto užtikrintos kokybiškos atostogos padeda išlaikyti kelionių nuotaiką visą pasiruošimo laikotarpį.
„Tyrimais įrodyta, kad laukdamas, planuodamas atostogas, žmogus mintyse jau pakeliauja visais maršrutais, iš kurių renkasi, ir jau tada iš anksto patiria gerų emocijų.
Moksliniais tyrimais įrodyta, kad laukdamas, planuodamas atostogas, žmogus mintyse jau pakeliauja visais maršrutais, iš kurių renkasi, ir jau tada iš anksto patiria gerų emocijų.
Teigiama, kad laukimo teikiamas džiaugsmas dažniausiai būna šviesesnis negu praėjusių atostogų įspūdžiai – mat svajonių netemdo kokie nors realiai pasitaikę deguto šaukštai – realiai patirti organizaciniai nesklandumai, nevykę bendrakeleiviai, nepalankus oras, buitiniai nepatogumai.
Gerai nuteikia ir tai, kad, atėjus atostogoms, už kurias sumokėta gerokai iš anksto ir jau pamiršta, kelionės džiaugsmo nebetemdo tas nelemtas kaltės jausmas – gal per brangu.
Ir tos geros emocijos – jau laikomos nauda”, – teigia SEB banko šeimos finansų ekspertė Julita Varanauskienė.
Specialistės teigimu, išankstinių kelionių gerbėjams taip pat patartina įvertinti ir dėl tokio pasirinkimo atsirandančias finansines grėsmes bei rinktis patikrintus kelionių partnerius.
„Yra tikimybė, kad kelionė bus atšaukta, sumokėti pinigai bus prarasti, pavyzdžiui, jei bankrutuos kelionės organizatorius, vežėjas ar apgyvendinimo paslaugų teikėjas.
Kelionė, ar planuojama iš anksto, ar paskutinę minutę, turėtų būti pagal kišenę
Apsidrausti nuo šių dalykų iš dalies įmanoma, bet kainuoja papildomai. Šiek tiek finansinė rizika sumažės, jei kruopščiai surinksime informaciją apie išvardintų kelionės partnerių patikimumą, pasiteirausime apie svarbius dalykus labiau patyrusių keliautojų.
Taigi, iš anksto rengiantis atostogoms, svarbu ne tik fantazuoti apie būsimos kelionės malonumus, bet skirti laiko ir žemiškiems rūpesčiams. Na, ir lieka dar viena svarbi taisyklė – kelionė, ar planuojama iš anksto, ar paskutinę minutę, turėtų būti pagal kišenę“, – pabrėžė J.Varanauskienė.