Į Estiją koronavirusas atvežtas autobusu: Lietuvos vežėjams dėl priemonių palikta spręsti patiems

Lietuvos oro uostai savaitės pradžioje ėmėsi specialių priemonių saugodamiesi koronaviruso plitimo. Yra svarstoma ir apie įvažiuojančių automobilių patikrą. Tačiau tarptautinius reisus vykdančios autobusų bendrovės „TOKS“ vadovas skundžiasi, kad nesulaukia patarimų, kaip jiems efektyviau kovoti su grėsme.
Žmogus su kauke autobuse
Žmogus su kauke autobuse / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Ketvirtadienį ryte paaiškėjo, kad Estijoje užfiksuotas pirmasis koronaviruso atvejis. Irano pilietis per Stambulą nuskrido į Rygą, ten trečiadienio popietę sėdo į „Lux Express“ autobusą ir nuvyko į Taliną. Autobusas buvo išvalytas ir su naujais keleiviais nusiųstas į Sankt Peterburgą. Tik ketvirtadienį ryte paaiškėjus, kad juo vyko infekuotas asmuo, autobusas nedelsiant buvo pakeistas kitu ir jokių reisų nebevykdė. Tiesa, ekspertai mano, kad po vakarinio išvalymo koronaviruso jame teoriškai neturėjo likti.

Skundžiasi nesulaukiantys specialistų patarimų

15min kalbintas tolimojo susisiekimo transporto įmonės „TOKS“ generalinis direktorius Arūnas Indrašius atkreipė dėmesį į problemas, su kuria tikriausiai susiduria keleivius į kitas šalis vežančios bendrovės.

„Grįžę iš kiekvieno reiso autobusai tvarkomi, valomi. Tačiau yra kelionių autobusu specifika – važiuojama maršrutu, stojama sustojimuose. Vieni išlipa, kiti įlipa, žmonės keičiasi. Čia ne kaip oro uostuose, kur galima žmones suvaldyti, sustabdyti. Pas mus žmonių judėjimas laisvai vyksta“, – kalbėjo A.Indrašius.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Arūnas Indrašius
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Arūnas Indrašius

Jo teigimu, kiekviename sustojime iš naujo nuvalyti kėdes prieš įlipant naujiems keleiviams nėra galimybių. Tam reikėtų papildomų laiko, žmogiškųjų išteklių. Trumpesnėse atkarpose važiuoja išvis tik vienas vairuotojas.

Dėl patarimų, kaip elgtis pervežant didelius kiekius žmonių, „TOKS“ kreipėsi į Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą (NVSC), tačiau konkrečios pagalbos nesulaukė.

„Kreipėmės į ekspertus. Bet jie tepasakė asmenines rekomendacijas – kaip apsisaugoti, ką daryti, jeigu pajutote simptomus ir t.t. Bet labai norėtųsi iš profesionalų išgirsti, ką turėtumėm daryti, kaip elgtis tokioje situacijoje. Nesame medikai, nežinome visų niuansų. Papurkšt, pavalyt – mes tą suprantam, sugebam. Bet ką daryti esant tokiai keleivių kaitai?“, – 15min sakė įmonės vadovas.

„Kažkas turėtų apibendrinti, normaliai ištransliuoti – pasakyti, kad darykit tą, tą ir tą. O dabar vieni sako viena, kiti kita, treti – trečia, – apgailestavo A.Indrašius. – Kiek mes patys supratimą turim, tiek darom. Pavyzdžiui, sustiprinom valymą. O jeigu gautumėm instrukcijas, imtumėmės tikslinių veiksmų.“

123RF ir 15min nuotr./Koronaviruso grėsmė viešajame transporte
123RF ir 15min nuotr./Koronaviruso grėsmė viešajame transporte

Neatmeta galimybės atšaukti reisų

Anot įmonės vadovo, įmonėje tariamasi ne tik dėl higienos priemonių, bet ir svarstomi variantai, ką būtų daryti didėjant koronaviruso grėsmei. „Štai ir pirmadienį tarėmės, kad jeigu priartės virusas, ką su maršrutais reikėtų daryti. Nes mes juk rūpinamės ir savo darbuotojais, vairuotojais“, – sakė A.Indrašius.

Jis teigė neatmetantis galimybės, kad kilus pavojui būtų laikinai atšaukiami konkretūs reisai. Nors Taline jau užfiksuotas pirmasis naujojo koronaviruso atvejis, kol kas nėra svarstoma atšaukti keliones ten.

Jo teigimu, kol kas ir klientų elgesys nedemonstruoja pokyčių. Paklaustas, ar mažėja bilietų pardavimai, gal atsiranda atsisakančiųjų vykti, A.Indrašius tikino, kad viskas vyksta taip, kaip anksčiau. „Bet nežinau, ar niekas nesikeis po šios dienos atvejo. Viskas labai greitai keičiasi, kiekvieną dieną kalbamės, svarstom“, – kalbėjo „TOKS“ vadovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis