Kelionę organizuojančios „Interlux Travel“ atstovų teigimu, kondicionierius veikia, dėl jo negauta nė vieno skundo, išskyrus šį.
Kelionė – dovana mamos gimtadienio proga
„12-os dienų kelionė per Lenkiją, Austriją, Juodkalniją ir Kroatiją buvo reklamuojama per grupinių pardavimų portalus. Ten reklamą ir pamačiau.
Artėjo mamos gimtadienis, nusprendėme jo proga ten ir keliauti. Pačią kelionę pirkome tiesiai iš kelionių organizatoriaus „Interlux Travel“. Kelionės ir nakvynės kaina buvo 139 Eur žmogui, dar po 129 Eur kainavo ekskursijos. Mes užsisakėme visą paslaugų paketą. Taip pat iš anksto užsisakėme tris vietas autobuse prie panoraminių langų. Užsakymą pateikėme prieš mėnesį.
Tačiau iki kelionės likus kelioms dienoms iš įmonės paskambinę pranešė, kad prie panoraminių langų yra tik dvi vietos. Nors nebuvome patenkinti, nutarėme nusileisti. Kaip kompensaciją už tai, kad neturėsime vienos pageidautos vietos, mums pasiūlė nemokamą ekskursiją. Sutikome“, – pasakojo A.Zacepinas.
Pasak jo, ši kelionė, kurios didžioji dalis skirta Juodkalnijai (čia numatyta praleisti 8 kelionės dienas), sudomino savo pažintine programa bei kaina.
Tačiau nesklandumai tuo nesibaigė. Į 15min kreipęsis turistas pasakojo, jog jau pirmąją kelionės dieną pastebėjo, kad antrajame autobuso aukšte ties jų vietomis neveikia kondicionierius. Birželio 18 d. iš Lietuvos pajudėjusi grupė šiuo metu važiuoja per Lenkiją.
„Dabar autobuse karšta kaip šiltnamyje – yra maždaug 30 laipsnių. Tačiau kadangi kondicionierius neveikia tik daliai keleivių, nelabai kreipiama dėmesio į skundus“, – sakė A.Zacepinas.
Priešingai – lietuviams, kurie aktyviai stengėsi atkreipti vairuotojų ir kelionės vadovo dėmesį į problemą, buvo tiesiai šviesiai (ir viešai – per garsiakalbį autobuse) pasakyta, jog turėtų netrukdyti kitiems kelionės nariams ir „nekelti vėjų“.
Vieną iš tokių „pasikalbėjimų“, kuriame girdisi ir kitų keleivių nuomonė apie karštį autobuse, vaikinas nufilmavo. Beje, už tai taip pat esą sulaukė grasinimų ir raginimų „išjungti kamerą“.
Panašiai reagavo ir kelionę pardavusios įmonės „Interlux Travel“ atstovai. A.Zacepinas pirmiausia į juos kreipėsi telefonu ir, informavęs apie autobuse neveikiantį kondicionierių, paprašė pagalbos sprendžiant šią problemą.
„Kelionė truks dar ilgai, be to, važiuosime į pietus, kur bus dar karščiau, tad ir kondicionieriaus reikės labiau“, – sakė turistas.
Tačiau kelionių agentūros atstovai esą į skundą reagavo grasinimais. „Mums pasakė, kad „mums viskas nepatinka“. Taip pat, kad „mūsų lūkesčiai per dideli“. Bet ar per didelis lūkestis yra tai, kad norime važiuoti komfortiškai ir techniškai tvarkingu autobusu?“ – retoriškai klausė su dar dviem šeimos nariais į kelionę išvykęs turistas.
Po nesėkmingo bandymo spręsti šią problemą su kelionės organizatoriumi telefonu, A.Zacepinas paskambino į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT). Ten sulaukė patarimo rašto pateikti pretenziją kelionę pardavusiai įmonei. Tai ir padarė. Po tokio žingsnio sulaukė bendrovės atstovų atsakymo, kuriame jie raginami „nemaištauti ir negadinti kitiems keleiviams nuotaikos“.
Mums pasakė, kad „mums viskas nepatinka“. Taip pat, kad „mūsų lūkesčiai per dideli“. Bet ar per didelis lūkestis yra tai, kad norime važiuoti komfortiškai ir techniškai tvarkingu autobusu?
„Kaip ir kalbėjome telefonu, vairuotojai patikrino autobuso kondicionierius ir garantavo, kad jie veikia, todėl nesuprantu, kodėl Jūs kreipiatės dėl neveikiančio kondicionieriaus. Noriu Jums priminti, kad sėdite prie panoraminio stiklo, kuris nuo saulės šilumos įkaista, tam skirtos autobuse užuolaidėlės, kurios užsitraukia. Taigi, kondicionieriai veikia, tiesiog sėdite (kaip ir pageidavote prie panoraminio stiklo), kur gaunate tiesioginius saulės spindulius, o orus nulemti, deja, negalime, todėl mes negalime paprašyti pačios saulės, kad ji ne taip kaitriai šviestų.
Gerb. Arnai ir Natalija, darėme viską, kad tik Jums būtų patogu ir gera kelionės metu, kompensavome net 3 asmenims ekskursijas, tačiau Jūsų lūkesčiai nepagrįstai per dideli, kad galėtume juos išpildyti, o ir atrodo, kad tai darote specialiai. Autobuse vykstantys keleiviai jau skambino keletą kartų į budintį telefoną ir prašė, kad Jus tiesiog išlaipintų, nes gadinate nuotaiką keliautojams ir trukdote dirbti gidei. Jei Jums yra per karšta tose vietose, galite paprašyti keliautojų pasikeisti su Jumis vietomis ir toliau keliauti be streso ir blogos nuotaikos.
Dar kartą noriu priminti, kad Jūsų maištavimas (dėl nepagrįstų lūkesčių) trukdo kitiems kelionės dalyviams ir kelionės vadovui. Jei kelionėje Jums ir toliau viskas bus negerai, Jūs turite visą teisę jos atsisakyti ir savarankiškai grįžti į Lietuvą“, – rašoma turistui bendrovės „Interlux Travel“ atsiųstame elektroniniame laiške.
„Interlux Travel“: „Svarbiausias mūsų tikslas, kad kelionė tęstųsi“
Portalui susisiekus su šią kelionę organizavusia bendrove „Interlux Travel“ paaiškėjo, jog kol kas abiem pusėms tinkamo sprendimo nepavyko rasti. Anot „Interlux Travel“ direktorės Violetos Fontanini, nė vienas kitas keleivis dėl per karšto oro autobuse nesiskundė. O kondicionierius esą veikia – jį net keletą kartų tikrino vairuotojai, jokio gedimo nerasta.
„Vėjas pučia visur. Vairuotojai patikrino kelis kartus. Mano akimis, problema tokia, kad Arnas ir jo bendrakeleiviai sėdi prie panoraminio stiklo, kuris visą dieną šviečiant saulei įkaista. Dėl to šiose vietose yra šilčiau ir mažiau jaučiasi vėsa iš autobuse esančio kondicionieriaus“, – sakė V.Fontanini.
Jos teigimu, dviejose panoraminėse vietose sėdi du Arno šeimos nariai (trečiasis – už jų). Kitose dviejose panoraminėse vietose – keleivės iš Latvijos. Būtent šie asmenys (Arno šeima ir latvės – aut. past.), pasak V.Fontanini, ir yra vieninteliai turistai, nepatenkinti dėl neva prasto kondicionieriaus darbo.
„Visiems gerai, tik tai grupei ne“, – pastebėjo „Interlux Travel“ vadovė. Ji neslėpė, kad per dvylika darbo metų turizme pirmą kartą susiduria su tokiais priekabiais klientais.
Visiems gerai, tik tai grupei ne, – pastebėjo „Interlux Travel“ vadovė
„Pirmą kartą matau, kad toks jaunas žmogus yra taip viskuo nepatenkintas. Visą savaitgalį su juo bendravome, bandėme rasti išeitį. Siūlėme ir pasikeisti vietas – nesutiko. Nors autobuse yra keleivių, kurie sutiktų. Žinoma, panoraminių vietų tik keturios. Tai nebūtų panoraminės. Bet vėsiau ten būtų. Tačiau jie prašo kompensacijos... O juk ir taip esame jiems kompensavę dėl to, kad neteko vienos panoraminės vietos dėl mūsų sistemos klaidos“, – situaciją iš savo pozicijos nupasakojo pašnekovė.
(A.Zacepino teigimu, pasikeisti vietomis jiems niekas nesiūlė. Tiesa, jis patikslino, kad greičiausiai tokio pasiūlymo atsisakytų – nes nori sėdėti prie panoraminių langų, – aut. past.).
Paklausta, kokį matytų problemos sprendimo variantą, ji beveik rimtai tikino, jog sutiktų ir apmokėti nepatenkintų keleivių grįžimą namo asmeninėmis lėšomis.
„Žinoma, tokio pasiūlymo niekas nepateikė. Mūsų pagrindinis tikslas yra iki galo įvykdyti kelionę. Tai numatyta ir pagal sutartį. Juolab kad ši kelionė puiki“, – kalbėjo „Interlux Travel“ direktorė.
A.Zacepinas patvirtino, kad vienintelė išeitis, kurią mato šioje situacijoje – kompensacija.
„Kadangi atostogos sugadintos, norėtume, kad organizatorius kompensuotų dalį mūsų kelionės, kadangi mes jau neturėsime laiko organizuotis kitos. Norėtume susigrąžinti bazinę kelionės kainą – 100 Eur žmogui“, – sakė turistas.