Į kelionę – vien tam, kad gerai išsimiegotų: kodėl populiarėja miego turizmas?

Atostogos gali atrodyti gana neįprastas būdas pagerinti miego įpročius. Tačiau miego turizmas populiarėja jau kelerius metus, o viešbučiuose ir kurortuose visame pasaulyje atsiranda vis daugiau miegui skirtų viešnagių, rašo CNN.
Miegas
Miegas / 123RF.com nuotr.

Susidomėjimas tokiomis atostogomis smarkiai išaugo po pandemijos, kai nemažai žinomų įstaigų atkreipė dėmesį į tuos, kurie kenčia nuo miego trūkumo.

Per pastaruosius 12 mėnesių Niujorko viešbutis „Park Hyatt New York“ atidarė „Bryte Restorative Sleep Suite“ – 900 kvadratinių metrų ploto apartamentus su miegą gerinančiais patogumais, o viešbutis „Rosewood Hotels & Resorts“ neseniai pristatė poilsio vietų kolekciją „Alchemy of Sleep“, skirtą „skatinti poilsį“.

2020 m. pradžioje duris atvėrė pirmasis Londone į miegą orientuotas viešbutis „Zedwell“, kurio kambariuose įrengta naujoviška garso izoliacija, o po metų Švedijos lovų gamintojas „Hastens“ Portugalijos mieste Koimbroje įkūrė pirmąjį pasaulyje „Hästens Sleep Spa Hotel“ – 15 kambarių viešbutį.

Kodėl miegas staiga tapo tokiu svarbiu turizmo pramonės objektu?
Dr. Rebecca Robbins, miego tyrinėtoja ir knygos „Sleep for Success!“ bendraautorė, mano, kad šis pokytis jau seniai įvyko, ypač kalbant apie viešbučius, rašo CNN.

„Keliautojai užsako viešbučius tam, kad galėtų išsimiegoti“, – pasakoja ji CNN Travel ir pabrėžia, kad anksčiau viešbučių pramonė daugiausia dėmesio skyrė dalykams, kurie iš tikrųjų trukdo miegoti.

„Žmonės dažnai keliones sieja su prabangiais patiekalais, vėlu ėjimu miegoti, lankytinomis vietomis ir dalykais, kuriuos darote keliaudami, tikrai beveik miego sąskaita, – priduria ji. – Dabar, manau, įvyko didžiulis seisminis pokytis mūsų kolektyvinio sąmoningumo ir prioritetų, susijusių su sveikatingumu ir gera savijauta, srityje.“

Panašu, kad pasaulinė pandemija tam turėjo didžiulę reikšmę. Žurnale „Journal of Clinical Sleep Medicine“ paskelbtame tyrime nustatyta, kad 40 proc. iš daugiau kaip 2 500 dalyvavusių suaugusiųjų nurodė, kad nuo pandemijos pradžios pablogėjo jų miego kokybė.

„COVID-19 eroje miegui buvo skiriamas padidintas dėmesys. Tikėtina, todėl, kad tiek daug žmonių su tuo [miegu] kovojo“, – sako dr. R.Robbins.

Hipnoterapeutas, meditacijos ir holistinio ugdymo treneris Malminderis Gillas taip pat pastebėjo požiūrio į miegą pokyčius.

123RF.com nuotr./Miegas
123RF.com nuotr./Miegas

„Atrodo, kad viskas krypsta į ilgaamžiškumą, ir manau, kad tai tikrai paskatino šiuos pokyčius. Nes nieko nuostabaus, kad miegas yra svarbus mūsų gyvenimo aspektas. Miego trūkumas gali sukelti daug įvairių organizmo ir psichinės sveikatos problemų.

Tai nerimas, depresija, prasta nuotaika, nuotaikos svyravimai – įvairiausi dalykai, ką jau kalbėti apie nuovargį“, – CNN sakė M.GIllas.

M.Gillas bendradarbiavo su Londono viešbučiu „Belmond Hotel Cadogan“ ir sukūrė specialią paslaugą, skirtą miego problemų turintiems svečiams, pavadintą „Miego konsjeržas“.

Paslaugą sudaro miegą skatinantis meditacijos įrašas, pagalvių meniu su pasirinkimais, pritaikytais svečiams, kurie nori miegoti ant nugaros ar šono, galimybė pasirinkti sveriamąją antklodę, specialiai šiai paslaugai sukurta arbata prieš miegą ir kvapni pagalvių migla.

„Skirtingi dalykai tinka skirtingiems žmonėms skirtingais jų gyvenimo etapais“, – sako M.Gillas, kalbėdamas apie skirtingus paslaugos elementus.

123RF.com nuotr./Lovoje
123RF.com nuotr./Lovoje

„Mes stengėmės viską sudėlioti svečių naudai. Jei sujungsite visus šiuos dalykus, sakyčiau, kad yra didesnė tikimybė, jog miegas bus kokybiškesnis. Tačiau nemanau, kad yra vienas visiems tinkantis variantas“, – sakė jis.

Viešbučių ir kurortų siūlomų į miegą orientuotų programų tipai taip pat paprastai skiriasi – įvairios įstaigos į šią koncepciją žiūri skirtingai.

Prabangių viešbučių prekės ženklas „Six Senses“ daugelyje savo objektų siūlo įvairias visapusiškas miego programas, trunkančias nuo trijų iki septynių ar daugiau dienų, o „Brown's Hotel“, „Rocco Forte“ viešbutis Meifere, Londone, neseniai pristatė „Forte Winks“ – dviejų naktų patirtį, specialiai sukurtą padėti svečiams „ramiai išsimiegoti“.

„Miegas yra labai svarbus, todėl pastebėjome, kad po užrakinimo ir COVID-19 viešbučiuose atsirado miego turizmo ir apskritai sveikatingumo tendencija“, – aiškina Daniela Moore, „Rocco Forte Hotels“ vyresnioji grupės ryšių su visuomene vadovė.

„Todėl norėjome pasinaudoti proga ir pristatyti „Brown's“ kaip viešbutį, kuris rūpinasi, kad galėtumėte kuo geriau išsimiegoti“, – sakė ji.

Tačiau ar trumpalaikės kelionės, kurių metu daugiausia dėmesio skiriama miegui, gali turėti ilgalaikį poveikį bendram žmogaus miegui?

Pasak daktarės R.Robbins, kelionių patirtis, orientuota į „sveiko miego strategijas“, kurių tikslas – suteikti svečiams priemones, reikalingas miegui pagerinti, gali būti labai naudinga, jei prie to prisideda autoritetingas medicinos ar mokslo ekspertas, kuris padeda nustatyti, ar nėra dar kažkokių priežasčių.

„Jei kas nors atvyksta į tokias atostogas ir nemato jokios pažangos, gali būti, kad tai susiję su negydomu miego sutrikimu“, – aiškina ji, nurodydama tokias ligas kaip miego apnėja, neramių kojų sindromas ar nemiga.

„Todėl labai svarbu įsitikinti, kad viešbučiai bendradarbiautų su mokslininkais ir medicinos specialistais, kurie gali kruopščiai perduoti šias strategijas“, – sako ji.

Ženevos viešbutis „Mandarin Oriental“ žengė dar vieną žingsnį į priekį – bendradarbiaudamas su privačia Šveicarijos miego medicinos klinika CENAS, ji parengė trijų dienų programą, pagal kurią tiriami svečių miego įpročiai, siekiant nustatyti galimus miego sutrikimus.

Nors dauguma į miegą orientuotų įstaigų ir patirčių dažniausiai priklauso prabangių kelionių sektoriui, daktarė R.Robbins mano, kad visi viešbučiai ir kurortai turėtų tai laikyti prioritetu.

„Kiekviename lygyje yra būdų, kaip tai įprasminti“, – priduria ji, pabrėždama, kad „palikti porą ausų kamštukų šalia naktinio staliuko visai nedaug kainuoja“.

Daktarė R.Robbins sako, kad miego turizmui toliau augant, ji nekantriai laukia, „kas ir toliau bus pionieriai ir kūrybiškai mąstys šioje srityje“, pabrėždama, kad yra begalė būdų, kurie dar nėra iki galo ištirti, kai kalbama apie keliones ir miego mokslą.

„Mintis, kad kelionė iš tikrųjų atjaunina ir leidžia grįžti namo pailsėjus ir atsigavus, yra tikrai įdomus pasiūlymas“, – priduria ji.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis