Informavo trumposiomis žinutėmis
„Jų skrydis turėjo būti 8.15 val. Tačiau, kai praėjo checkin'ą, pridavė bagažą, t.y. prieš pat laipinant į lėktuvą, jiems pranešė, kad skrydis neįvyks. Priežastis – aviakompanija nesilaiko bendradarbiavimo sąlygų“, – 15min sakė vienos kelionių agentūros darbuotoja. Minėtu reisu į Madeirą turėjo skristi jos pažįstamų šeima.
15min atsiprašo už anksčiau pasirodžiusią klaidinančią informaciją, kad neįvykusį skrydį į Madeirą organizavo bendrovė „Small Planet Airlines“. Šios įmonės lėktuvas į Portugalijos kurortą iš Vilniaus oro uosto sėkmingai pakilo 12.37 val. vietos laiku.
„Žmonės buvo informuoti, kad atsiimtų bagažą. O pinigus atgaus per dvi savaites“, – nurodė pašnekovė.
Moteris atkreipė dėmesį, kad bendrovė „Pegasus Tour“ jau ne pirmą kartą atšaukia skrydžius į Madeirą. Tačiau iki šiol tai buvo daroma civilizuotai: apie neįvyksiančias keliones įmonės klientams buvo pranešta iki kelionės likus mažiausiai dviem savaitėms. Vėliau jų sumokėti pinigai, laikantis įstatymų nustatyta tvarka, sugrąžinti.
Dalis keleivių jau atsiėmė bagažą ir išvyko iš oro uosto namo. Kaip 15min pasakojo viena iš į Madeirą turėjusių skristi keleivių Renata, tai, kad skrydis atšauktas ir nebus vykdomas visiškai, ji sužinojo iš atėjusios SMS žinutės.
„Prieš kokį pusvalandį gavome žinutę iš kelionių organizatoriaus, kad dėl aviakompanijos, kuri nevykdo įsipareigojimų, kaltės organizatorius kelionę atšaukė ir skrydis bei kelionė neįvyks“, – apie pusę pirmos dienos pasakojo Renata.
Pateikiame gautos žinutės turinį. Kalba netaisyta:
„Kelionių organizatorius Qualispresenca apgailestauja ir informuoja, kad neivykdzius savo isipareigojmu Avia vezejui Fiveairways pagal sutarti, sudaryta tarp sios kompanijos ir kelioniu operatoriaus Qualispresenca Lda, reisas 2016/05/20 Nr.ODA7743 i Madeira neivyks. Pinigai uz kelione bus grazinti sutartyse numatytais terminais. Del nuostoliu ir zalos atlyginimo, pretenzijos priimamos per 15 darbo dienu el.pastu madeira@madeiraisland.lt
Pagarbiai Qualispresenca Lda direktorius Ihor Chervonovskyy“.
Portugalus kaltina melu
Tai, kad skrydžio nutraukimas nėra naujiena „Pegasus Tour“, patvirtino ir Turizmo departamento Turizmo veiklos priežiūros skyriaus vedėjas Tadas Žentelis. Anot jo, agentūra per pastarąjį pusmetį jau organizavo keturias keliones, iš kurių trys pasibaigė dar neprasidėjusios.
Su paties „Pegasus Tour“ atstovais 15min nepavyko susisiekti.
Su paties „Pegasus Tour“ atstovais telefonu 15min nepavyko susisiekti, o to priežastis gali būti personalo trūkumas, nes agentūra oficialiai turi tik vieną darbuotoją, Audrių Laukevičių, kuris kartu yra ir agentūros direktorius.
Vis dėlto, gana operatyviai elektroniniu paštu susidariusią situaciją pakomentavo minėtosios „Qualispresenca Lda“ direktorius Ihoris Chervonovskyys.
Jis patikino, kad keleivių patirti nuostoliai bus kompensuoti, o aviacijos bendrovę „Fiveairways“, turėjusią skraidinti lietuvius iki Madeiros, kaltino melu.
„2016/05/19 19 val. melavo („Fiveairways“), kad lėktuvas yra oro uoste ir visus leidimus leistis Madeiros saloje turi. Aviakompanija nuo 2016-05-19 22 val. buvo nepasiekiama ir į mūsų skambučius neatsiliepė“, – situaciją atsakyme raštu komentavo I.Chervonovskyys, patikinęs, kad oro vežėjui už skrydį sumokėta buvo, bet jis nebuvo įvykdęs formalumų su Madeiros oro uosto administracija ir negavo leidimo skristi Portugalijos oro erdve ir leistis Madeiroje.
„Dėl šios priežasties išskridimo laikas Vilniaus oro uoste šiandien buvo pakeistas iš 7.30 į 15.30 val., tačiau „Qualispresenca“ gavo informaciją iš Portugalijos kompanijos ANAK, kuri kontroliuoja ir išduoda leidimus skristi per Portugalijos oro erdvę, kad leidimo leistis „Five Airways“ negaus ir po pietų“, – atsakyme 15min teigė I.Chervonovskyys.
Kelionių agentūra – vienas direktorius, su kuriuo sunku susisiekti
Anot T.Žentelio, žinoma, kad A.Laukevičius dažnai būna Portugalijoje, todėl nemažai skundų dėl „Pegasus Tour“ veiklos susiję su tuo, kad kelionių agentūros atstovas dažnai būna nepasiekiamas.
„Kiek mums žinoma, sutartys (su turistais) būdavo sudarinėjamos nuotoliniu būdu, elektroniniu paštu apsikeičiant pasirašytais egzemplioriais“, – paaiškino turizmo departamento atstovas.
T.Žentelis taip pat patvirtino, kad skrydis į Madeirą atšauktas „Pegasus Tour“ partneriams, portugalų bendrovei „Qualispresensa“, neįvykdžius įsipareigojimų „Fiveairways“.
T.Žentelio teigimu, „Pegasus Tour“ interesams atstovaujantis advokatas Rytis Rudzinskas pranešė, kad agentūra planuoja nutraukti savo veiklą dėl vis nepasisekančių įvykdyti skrydžių.
Paklaustas, ar neįvykusi kelionė nėra susijusi su galimais finansiniais nesklandumais įmonėje „Pegasus Tour“, T.Žentelis tokią versiją atmetė.
Nors „Pegasus Tour“ ir nėra naujokai atšaukiant keliones, tačiau iki šiol klientams už neįvykusius skrydžius visos lėšos buvo grąžinamos, todėl Turizmo departamentas ir negalėjo imtis aktyvių veiksmų, stabdant kelionių agentūros veiklą.
Prabilo apie veiklos nutraukimą
Vis dėlto, panašu, kad gegužės 20 d. atšaukta kelionė į Madeirą gali tapti agentūros pabaigos pradžia.
T.Žentelio teigimu, „Pegasus Tour“ interesams atstovaujantis advokatas Rytis Rudzinskas penktadienį pranešė, kad agentūra planuoja nutraukti savo veiklą dėl vis nepasisekančių įvykdyti skrydžių.
15min žurnalistams penktadienį užsukus į internete nurodytą „Pegasus Tour“ biurą Kaune, K.Donelaičio g., paaiškėjo, kad bendrovė iš šių patalpų jau išsikrausčiusi, tačiau kur – neaišku.
To išsiaiškinti nepavyko ir bandant skambinti senojo biuro Kaune vietoje nurodytu kontaktiniu numeriu, kuriuo niekas neatsiliepė.