„Tikrai nesitikėjome kažkokios prabangos ar išskirtinių sąlygų. Kad būtų paprasta, švaru, elementaru. Bet apakus nuo to, ką radom“, – 15min pasakojo Jolanta (pavardė redakcijai žinoma), kuri prieš pora dienų nuvyko į Alanijoje esantį „Dayi Diamond Suit Hotel“ viešbutį pailsėti. 8 naktys čia žmogui kainavo 404 Eur.
Be karšto vandens, muilo ar net rankšluosčių
Nusivylimai poilsiautojų laukė kone kiekviename žingsnyje, pradedant kambariu. Pirmą naktį jiems teko nakvoti kambaryje, kuriame net neužsidaro tualeto durys – o juk kambaryje apsistoję dviese, norisi privatumo. Vanduo – tik šaltas. Vonios kambaryje taip pat nebuvo nei muilo, nei rankšluosčių.
„Laimei, kondicionierius veikia. Bet veikia tik maksimaliai šaldančiu režimu – negalima net pareguliuoti temperatūros. Bandėm atsidaryti langus, bet kambarys yra tokioje vietoje, kad pro jį nuolat vaikšto žmonės“, – pasakojo Jolanta. Tad pasirinkimas – arba šalti, nes užsiklojimui yra tik ploni pledukai, arba kęsti vasaros nakties karštį.
Kambaryje neveikė ir žadėtas bevielio interneto ryšys. Jis pakankamai stiprus tik nedidelėje restorano teritorijoje – joje nuolat susispiečia internetu norintys pasinaudoti poilsiautojai.
Po pirmos nakties Jolanta išsireikalavo, kad pakeistų kambarį – ir bent jau gavo muilo. Tačiau nors ir kambarys kiek geresnis (jau užsidaro vonios kambario durys, yra balkonas), tačiau naujas nustebinęs dalykas – štai pagalvei nėra užvalkalo. Jį viešbučio darbuotojai pažadėjo surasti ir atnešti, tik kol kas dar nesiseka jiems to padaryti.
Kodėl nepavyksta surasti pagalvės užvalkalo, gali pasufleruoti prie įėjimo į viešbutį suversta krūva nešvarios patalynės. „Matosi, kad ji ten ne pirmą dieną, ir jau visas kalnas jos“, – 15min telefonu pasakojo moteris.
Kambariai, pasak Jolantos, tvarkomi tik tada, kai išvyksta svečiai. „Prieš mus buvę poilsiautojai kambaryje į spintą net patiesė rusiškų laikraščių, kad nesusipurvintų drabužių“, – apie radinius pasakojo ji.
Įspėjo kiti: gausit tik žoles, o ir jų trūks
Bene labiausiai poilsiautojus šokiravo maitinimas. Jolanta pasidžiaugė, kad bent kiti poilsiautojai yra draugiški, čia esantys latviai įspėjo – „gausit vien tik žoles, bet vis tiek atvykit anksčiau, nes pritrūksta maisto“.
Pasirodo, maistas dažniausiai tik vegetariškas (nors apie tai nebuvo įspėta užsisakant viešbutį), o ir jo nėra daug. „Štai jau ir dabar artėja pietų metas, žmonės jau stovi eilėse, rikiuojasi likus pusvalandžiui iki maitinimo – nes ne visiems gali pakakti maisto“, – penktadienį žvelgdama į kitus poilsiautojus telefonu su 15min kalbėjo ji.
Pirmą parą poilsiautojai iš Lietuvos nematė jokios mėsos, tik penktadienį pietums virtuvė pateikė nedidelį puodą vištienos troškinio. Jį, pasak pašnekovės, ilgiau čia esantys ir mėsiškų patiekalų jau pasiilgę viešbučio svečiai per kelias minutes išgraibstė, o iš personalo išgirdo, kad daugiau troškinio nebus.
Pusryčių racionas – kas rytą toks pats ir neįtikėtinai skurdus. „Virti kiaušiniai, pomidorai, agurkai, dviejų rūšių sūriai ir sojos dešra“, – išvardijo pašnekovė. O ir pomidorai net nebūna nuplauti – valgantieji vis prašo personalo duoti bent vandens jiems nusiplauti. „Aš pašluosčiau su servetėle – ji buvo net ruda“, – piktinosi lietuvė.
Higienos, anot jos, visai nepaisoma dirbant su maistu. Duona sudėta į plastikines dėžes, padėta ant žemės. „Matėme, kaip virėjas išeina, parūko. Nieko tokio – tegu rūko. Bet grįžęs iškart atsistoja prie sūrio pjaustymo – net rankų nenusiplovęs“, – stebėjosi moteris.
Higienos trūkumas jaučiamas visur – į vandens aparatą pilamas vanduo iš neaiškios talpos, bendras tualetas prie baseino yra senokai valytojos nematęs. Lietuvės net nenustebino, kad ten nėra ir tualetinio popieriaus.
Nuvylė viešbučio personalo požiūris
Jolanta nusivylusi ir darbuotojų požiūriu bei atsakomybe. Po pirmos nakties ji ieškojo viešbučio vadybininko, kad su juo galėtų pakalbėti apie problemas. „Žadėjo būti 9.30 val, aš pralaukiau iki 10.30 val. Kur atsakomybė? O ir štai dabar – registratūra tuščia jau kelintą valandą, nėra jokio personalo. Tik prie baro yra darbuotojų“, – penktadienio priešpietę kalbėjo moteris.
Jolanta 8 naktų kelionę už 404 Eur žmogui įsigijo internetu per „Makalius.lt“, tačiau organizatorius yra „Tez Tour“. Pamačiusi situaciją viešbutyje, ji kreipėsi į kelionių organizatoriaus atstovus. Į viešbutį atvykusiai atstovei reikėjo išklausyti daug priekaištų – nemažai keliautojų ir iš kitų šalių buvo įsigiję kelionių paketus iš šios bendrovės, „Tez Tour“ veiklą vykdo ne vienoje šalyje.
„Visiems buvo pasiūlytas kitas viešbutis, bet su priemoka – nuo 200 iki 400 dolerių arba eurų“, – pasakojo Jolanta. Ji sakė nenorinti daugiau leisti pinigų tik viešbučiui – tuos pinigus planavo skirti pramogoms. „Ir juk tikrai neprašom daugiau, nei kas priklauso trijų žvaigždučių viešbučiui“, – teigė ji.
Iš atstovės ji sakė išgirdusi klausimą – ar jie juk neskaitė komentarų, prieš įsigydami kelionę į šį viešbutį? „Sakiau, kad skaičiau. Tuomet ji patikslino – o ar skaitėte rusų kalba? Rusų kalba tikrai neskaičiau, – kalbėjo Jolanta. – Bet juk „Tez Tour“ rimta įmonė. Kaip jie gali bendradarbiauti, pasirašyti sutartį su tokio lygio viešbučiais?“
„Tikrai neprašau, kad būtų kažko daugiau, nei buvo pateikta renkantis viešbutį, ir už ką buvo sumokėta, – pokalbio pabaigoje dar kartą pabrėžė moteris. – Daug nesitikėjau – kad būtų elementarus viešbutis, kad būtų su kuo rankas nusiplauti ir nusišluostyti. Neprašau ir didelės virtuvės – bet kad bent kažkiek racionas būtų keičiamas, kad būtų bent vienas mėsiškas patiekalas. Juk kaip galima neįspėti į viešbutį vykstančių žmonių, kad jame nebus mėsos produktų?“
Organizatoriams iki šiol apie viešbutį nesiskųsta
„Tez Tour“ viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė 15min teigė, kad ši konkreti situacija yra žinoma, bendraujama su keliautojais ir ieškoma galimybių ją išspręsti kaip galima palankiau keliautojams.
„Anksčiau nesame gavę blogų atsiliepimų apie „Dayi Diamond Suit Hotel“ viešbutį. Kelionių organizatorius atsakingai vertina visus keliautojų atsiliepimus, nuolat vykdo viešbučių inspektavimą. Gaunami skundai dėl viešbučių kokybės vertinami, ir jų pagrindu yra priimami sprendimai dėl tolimesnio bendravimo“, – komentare teigė I.Aukštuolytė.
„Tez Tour“ atstovė taip pat atkreipė dėmesį, kad kelionių organizatorius formuoja kelionės paketus, o juos dažniausiai pardavinėja kelionių pardavimo agentai. „Todėl visuomet primygtinai turistams rekomenduojame kuo išsamiau ir detaliau susipažinti su paketo sąlygomis, taip pat aktyviai bendrauti su kelionių pardavimo agentais parduodančiais paketus, išsakant savo interesus, poreikius, tikslus ir pan. Tik žinant turisto pageidavimus galimas tinkamo ir jo interesus atitinkančio viešbučio pasirinkimas“, – aiškino I.Aukštuolytė.
„Dayi Diamond Suit Hotel“ viešbutis, anot jos, yra nebrangus kuklus viešbutis, kurį dažniausiai renkasi turistai, nedaug laiko praleidžiantys viešbutyje, o prioritetą teikiantys šalies pažinimui. „Kelionių organizatoriaus pasiūloje yra daugybė įvairių kategorijų viešbučių, todėl kiekvienas turistas turi galimybę pasirinkti pagal savo poreikius“, – teigė kelionių organizatoriaus atstovė.
„Nuoširdžiai apgailestaujame dėl susidariusios situacijos, dedame visas pastangas, kad ji kuo greičiau išsispręstų, ir keliautojai galėtų mėgautis atostogomis“, – komentare teigė I.Aukštuolytė.