2022 08 06

Į Varšuvą – už 10 eurų: kodėl šis miestas yra svarbiausias Rytų Europoje?

Po to, kai praeitoje dalyje aprašiau, mano manymu, nelabai nusisekusią, prieš kelerius metus nuo Lenkijos sienos iki Kauno nutiestą europinę geležinkelio vėžę ir dar labiau nenusisekusį, lėtai ir neproporcingai ilgai iki Balstogės važiuojantį keleivinį traukinį, su manimi susisiekė su geležinkeliais susiję žmonės ir pažadėjo paaiškinti, kodėl viskas taip yra. Šis pažadas, be abejo, yra sveikintinas, nes ko jau ko, bet komunikacijos apie tos nutiestos vėžės prasmingumą labai trūksta. Be to, pasirodo, jog ši vėžė, net nėra „Rail Baltica“ dalis.
Kelionė į Varšuvą
Kelionė į Varšuvą / Vaido Mikaičio nuotr.

Kaip ten bebūtų, jei tie žmonės savo pažadą įvykdys, jų pateikta informacija būtinai pasidalinsiu su jumis. Kita vertus, kad ir kokia ta dabar egzistuojanti vėžė yra netobula, ji vis tiek yra geresnė nei jokios vėžės. Ji leidžia Lietuvai būti susietai su Vakarų Europos geležinkeliu tinklu. Tai yra nuostabu, nes nei Latvija, nei Estija tokio gėrio neturi ir nežinia kada turės.

Tiesa, ta mūsų turima vėžė yra tik iki Kauno, tačiau tai yra vis tiek geriau nei išvis jos neturėti. Be to, Kaunas nuo to tik laimi, nes Kauno terminale gali būti atliekami krovinių perkėlimai nuo vienos vėžės ant kitos, kas miestui reikštų papildomas pajamas.

Mes esame Vakarai, tad ir būkime kaip Vakarai.

Yra planų tą vėžę tiesti ir iki Klaipėdos, kas būtų apskritai beprotiškai fantastika. Aš norėčiau dar daugiau – galėtų visus Lietuvos bėgius perdaryti į europinę vėžę, taip mes dar vienu dideliu žingsniu nutoltume nuo rusiško pasaulio ir sovietinio palikimo. Juolab, kad dabar takoskyra tarp Rytų ir Vakarų yra dar labiau padidėjusi. Mes esame Vakarai, tad ir būkime kaip Vakarai. Tai išvis reikėjo padaryti bent prieš 20 metų, gal dabar turėtume mažiau problemų su Kaliningrado tranzitu.

Vaido Mikaičio nuotr. / Kelionė į Varšuvą
Vaido Mikaičio nuotr. / Kelionė į Varšuvą

Gal, sakysite, čia tai vėžei skiriu ir daugokai dėmesio, tačiau šitas dalykas Lietuvai tikrai yra labai svarbus, susijęs netgi su nacionaliniu saugumu. Jei nesitvardyčiau, skirčiau dar daugiau, bet gerai, kad tvardausi. Ir jei, kaip teigiama, dabartinė vėžė dar nėra tikroji „Rail Baltica“ dalis, tai sėdime išsižioję ir nekantriai laukiame tos tikrosios, kuri, kaip mums žada, turėtų pradėti bent jau iš dalies funkcionuoti po 4 metų

Praeitą pasakojimo dalį baigėme Balstogėje, ketindami iš jos traukiniu keliauti į Lenkijos gilumą. Dauguma traukinių iš Balstogės važiuoja į Varšuvą, nes taip jau geografiškai surėdyta, kad Lenkijos vakarai geležinkeliais iš Balstogės pasiekiami tik per Varšuvą, kurioje tenka persėsti. O iš ten geležinkelio bėgiai, tarsi saulės spinduliai, eina į visas Lenkijos puses.

Vaido Mikaičio nuotr. / Kelionė į Varšuvą
Vaido Mikaičio nuotr. / Kelionė į Varšuvą

Jei į Varšuvą, tai į Varšuvą. Važiuokime ten. Į Lenkijos sostinę vežantis traukinys jau yra normalus ir skirtingai nei Kauno–Balstogės trobelė ant bėgių, gėdos nedarantis. Jis yra ir žymiai greitesnis. Tiesa, vis tiek ne toks greitas kaip realiai norėtųsi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų