Šis skaičius žymi ženklų aviacijos pramonės prognozių pablogėjimą, nes dar prieš tris savaites buvo prognozuojama, jog pajamos bus mažesnės 44 proc., arba 252 mlrd. JAV dolerių.
„Pramonės perspektyvos kiekvieną dieną darosi vis niūresnės“, – pažymėjo IATA vadovas Alexandre'as de Juniacas.
„Atsižvelgiant į krizės mastą, staigus V formos atsigavimas nėra tikėtinas. Realiai tai bus U formos atsigavimas, kai vidaus kelionės atsinaujins greičiau nei tarptautinė rinka“, – pareiškė asociacijos vadovas.
„Be skubios pagalbos daugelis oro linijų neišgyvens iki ekonomikos atsigavimo“, – pridūrė jis.
Balandžio pradžioje, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2019 metais, skrydžių skaičius visame pasaulyje susitraukė 80 proc., pranešė IATA, vienijanti 290 oro linijų bendrovių.
Krizė aviacijos sektoriuje prasidėjo sausio pabaigoje, kai oro linijų bendrovės nutraukė skrydžius į ir iš Kinijos, kur prasidėjo COVID-19 viruso protrūkis.
Nuo to laiko IATA ne kartą blogino pajamų nuostolių prognozes, nes net uždarius sienas visame pasaulyje įvyko koronaviruso plitimas.
Naujausiame vertinime asociacija atsižvelgė į ilgesnius nei tikėtasi tarptautinių kelionių apribojimus bei viruso plitimą Afrikoje ir Pietų Amerikoje.
A.de Juniacas teigė, kad susitikimai su vyriausybėmis prasidės šią savaitę kiek vėliau, kad būtų parengtas sektoriaus atkūrimo planas. Pirmiausia bus imamasi vidaus skrydžių, po to – regioninių, ir galiausiai tarpžemyninių maršrutų.
„Keleivių sveikatos stebėjimas bus svarbiausias šio naujo kurso elementas“, – pridūrė jis.
Nors kol kas IATA vadovas negalėjo pasakyti, kaip bus vykdomas keleivių būklės stebėjimas, jis teigė, kad visame pasaulyje turėtų būti taikomos vienodos taisyklės, kad būtų išvengta nevienalypio požiūrio.
IATA paragino oro linijų bendrovėms suteikti finansinę paramą paskolų, paskolų garantijų, paramos įmonių obligacijų rinkai ir mokesčių lengvatų forma.