Lėktuvų degalų sąnaudos priklauso nuo daugybės faktorių, tačiau efektyviausiai jas gali keisti gamintojas. Nauji efektyvesni varikliai, lengvesni fiuzeliažai, geresnės aerodinaminės savybės – gamintojai turi daug būdų, kuriais gali daryti įtaką orlaivių degalų sąnaudoms. Tuo tarpu „Wizz Air“ nori sumažinti savo lėktuvų poveikį aplinkai be jokių techninių modifikacijų. Tik kaip?
Vienas iš būdų, kaip tai bus daroma – užsparnių judesių amplitudės mažinimas. Užsparniai išskleidžiami tada, kai lėktuvui reikia daugiau keliamosios jėgos. Kitaip tariant, tada, kai orlaivis juda palyginti lėtai – kylant ir tupiant. Pasiekus didesnį greitį užsparniai suskleidžiami ir lėktuvas tampa aptakesnis. Didesnė keliamoji jėga, žinoma, yra gerai, tačiau kartu tai reiškia, kad lėktuvas tampa ne tokiu aptakiu ir sunaudoja daugiau degalų.
Taigi, „Wizz Air“ apribos savo lėktuvų užsparnių naudojimą – jie nebus išskleidžiami taip plačiai, kaip anksčiau. Jokios techninės modifikacijos nebus atliekamos – keičiasi tik tvarka. Skaičiuojama, kad šis paprastas pakeitimas kiekvieno nusileidimo metu sutaupys apie 15 kg degalų. Nedaug? Oro linijos tikisi, kad per metus taip sutaupyti apie 2000 tonų degalų. Aišku, ne per ateinančius metus, o tada, kai orlaivių eismas vėl bus intensyvesnis.
Žinoma, visi tokie sprendimai turi ir kitą, neigiamą pusę. Juk kitaip visos oro linijos naudotų tą apribotą užsparnių konfigūraciją, o gamintojai net nesivargintų gaminti tokių didelių užsparnių ir jų išskleidimo mechanizmų.
Šiuo atveju, tai reiškia, kad „Wizz Air“ lėktuvams reikės šiek tiek ilgesnio pakilimo/tūpimo tako. Tais atvejais, kai šis patogumas nebus prieinamas, pilotai galės išskleisti užsparnius daugiau.
Ir tai nėra vienintelis būdas, kuriuo „Wizz Air“ siekia sumažinti degalų sąnaudas bei taršą. Vengrijoje įsikūrusi bendrovė nori į keliones imti mažiau degalų, Tai padėtų sutaupyti svorio, kuris tiesiogiai veikia degalų sąnaudas. Tai, kiek degalų lėktuvas privalo pasiimti į kelionę, yra griežtai reglamentuota. Tačiau „Wizz Air“ tiesiog nori tikslinti būtinojo degalų kiekio skaičiavimą. Bus kuriami modeliai, kurie padės lengviau tiksliai apskaičiuoti lėktuvo svorį. Tikėtina, kad dabartiniai skaičiavimai yra labai atsargūs – kelionei pasiruošęs lėktuvas tikriausiai yra lengvesnis nei daugeliui atrodo.
„Wizz Air“ taip pat nori optimizuoti savo maršrutus, gerinti degalų sąnaudų skaičiavimą. Tai yra palyginti paprasti sprendimai, kurie padės sumažinti visų lėktuvų degalų sąnaudas ir taršą.