Pavadinimas turi būti išrinktas iki liepos, nes taip reikalauja laivo statytojai.
Pasak AB „Smiltynės perkėla“ generalinio direktoriaus Mindaugo Čiako, statytojams jau dabar reikia užsakyti gelbėjimosi priemones: liemenes, plaustus, valtis, ant kurių turi būti užrašytas laivo pavadinimas. Jų gamyba užtrunka apie pusę metų. Bendrovė pasižadėjo pavadinimą išrinkti iki liepos.
Šiuo metu naujasis laivas dar tik projektuojamas, pagal grafiką rugpjūčio 31 d. turėtų būti pradėtas vadinamasis pirminis metalo pjovimas – tai oficiali laivo statybos pradžios data. Keltas turėtų būti pastatytas iki 2021 m. liepos pabaigos, jeigu neatsiras kokių nors netikėtų trukdžių. Procesas gali užtrukti dėl įrangos tiekimo. Pvz., vairo kolonėlėms pristatyti gali prireikti net 8 mėnesių.
M.Čiakas pataria siūlantiesiems naujo laivo pavadinimą įvertinti dabar dirbančių keltų pavadinimus: Naujojoje perkėloje plaukia „Baltija“, „Žalgiris“, „Neringa“, Senojoje – „Nida“, „Kintai“. Kitaip sakant, požiūris turėtų būti rimtas. Pavadinimą renka ir bendrovės darbuotojai, bet norima atsižvelgti ir į klaipėdiečių nuomonę. Ko tik jie nesiūlo – „Briedis“, „Landsbergis“, „Kopa“, „Danė“, „Dangė“, „Baltai“, „Vikingai“, „Penktadienis“ ir t. t.
Sovietmečiu buvo labai populiaru laivus vadinti įvairių generolų ir politinių veikėjų pavardėmis. Anot M.Čiako, šia kryptimi nereikėtų eiti. Siūlomi variantai bus susisteminti ir teikiami bendrovės valdybai.
„Ne visi žmonės pavadinimo rinkimą vertina rimtai. Pavyzdžiui, siūlo keltą pavadinti „Tiltu“, bet jis nesusijęs su bendrovės vizijomis. Nesinorėtų, kad pavadinimas labai išsišoktų, būtų sugalvotas dėl juoko, sunkiai ištariamas“, – sakė jis.
Įmonės darbuotojai siūlo pavadinti naują keltą anksčiau turėtų laivų pavadinimais, pvz., „Palanga“, „Nemunas“. Bendrovės vadovas stebisi, kad iki šiol nėra kelto, pavadinto „Klaipėda“.
M.Čiakas pasakojo, kad kartais būna ir taip, kad jeigu kas nors finansuoja bent 30 proc. laivo statybos, gauna teisę parinkti jo pavadinimą. Paklaustas, kas būtų, jeigu kokia nors Klaipėdos įmonė, gerokai prišiukšlinusi klaipėdiečiams, norėtų matyti savo pavadinimą ant laivo borto, „Smiltynės perkėlos“ vadovas atsakė: „Manau, atsižvelgtumėme į visuomeninį interesą. Ne viskas pinigais perkama. Jeigu tai būtų blogos reputacijos įmonė, tikrai atsisakytumėme finansavimo.“