Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Iki Juodkrantės dviračiu – dar per duobes: remonto teks palaukti

Ir šią vasarą į Juodkrantę dviračiais išsiruošę poilsiautojai skundžiasi nepatogumais. Aiškėja, kad realūs darbai galėtų prasidėti šių metų pabaigoje, o didžiausias trukdis kilo dėl ruožo ties Juodkrantės gyvenviete. Priekaištų projektuotojams turėjo tiek Kuršių nerijos nacionalinis parkas, tiek patys gyventojai.
Dviračių takas „Smiltynė-Juodkrantė-Nida“
Dviračių takas „Smiltynė–Juodkrantė–Nida“ / Pauliaus Matulevičiaus nuotr.

Į Juodkrantę prieš porą savaičių vykusi Jurgita pasakojo, kad kelionė buvusi ekstremali. Dviračiu važinėti mėgstanti klaipėdietė pasakojo, kad diena kurorte buvo nuostabi, bet vargu, ar šią vasarą kelionę norės kartoti.

Skelbta, kad jau šiemet prasidės dviračių tako rekonstrukcija, tačiau, panašu, kad geriausiu atveju ji bus pradėta tik antroje metų pusėje.
Daugiausiai diskusijų tarp projektuotojų, vietinių ir Kuršių nerijos nacionalinio parko vyko dėl maždaug kilometro ilgio ruožo ties Juodkrante.

Pauliaus Matulevičiaus nuotr./Dviračių takas „Smiltynė-Juodkrantė-Nida“
Pauliaus Matulevičiaus nuotr./Dviračių takas „Smiltynė-Juodkrantė-Nida“

„Mūsų nuomonės išsiskyrė, nes šioje vietoje pamatėme suprojektuotą maždaug 9 m pločio asfalto taką“, – paaiškino Kurių nerijos nacionalinio parko vadovė Aušra Feser.

Projektuotojai čia matė dviračių taką ir gatvę automobiliams, tačiau parko darbuotojai suabejojo, ar tikslinga tokį gamtos plotą asfaltuoti. Tokia pačia abejone dalijosi ir gyventojai.

Tačiau, kaip pasakojo A.Feser, galop pavyko rasti kompromisą. Sutarta, kad šis ruožas galėtų prilygti dviračių gatvės statusui. Tada jis būtų siauresnis, automobilių vairuotojai galėtų važiuoti ne didesniu nei 30 km per valandą greičiu. O dviračių kolona negalėtų būti lenkiama.

Kaip pasakojo Automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadovė Aušra Ramoškaitė, nuolatos rengiami darbiniai susitikimai su suinteresuotomis institucijomis. Taigi galimi visoms pusėms priimtini sprendimai tako rekonstravimui.

Planuojama, kad darbai ruože nuo Smiltynės iki Juodkrantės galėtų prasidėti gavus suderinimus iš atsakingų institucijų ir sėkmingai įvykus viešiesiems pirkimams metų pabaigoje.

Pauliaus Matulevičiaus nuotr./Dviračių takas „Smiltynė-Juodkrantė-Nida“
Pauliaus Matulevičiaus nuotr./Dviračių takas „Smiltynė-Juodkrantė-Nida“

Šiemet planuojama baigti projektą ir dėl tako nuo Juodkrantės iki Preilos.

Pasak VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, takas driekiasi per saugomą teritoriją Kuršių Nerijoje, kurioje labai jautriai reaguojama į klausimus apie medžius, kopas, augaliją. Tad parengtuose projektuose siekiame suderinti tiek aplinkosauginį, tiek ir eismo saugos aspektus.

Kelių direkcijai priklausanti pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida dalis projektuojama įgyvendinant 2021 m. lapkričio mėn. sudarytas keturias sutartis. Bendras Kelių direkcijai priklausančio tako ilgis yra apie 35 km ir tęsiasi nuo Smiltynės iki Preilos. Bendra projektavimo sutarčių vertė – daugiau kaip 110 tūkst. eurų.

Kelių direkcija galėjo pradėti šio tako projektavimo darbus tik po to, kai Neringos ir Klaipėdos miesto savivaldybės sutiko pasirašyti bendradarbiavimo sutartis ir gavo savivaldybių tarybų sprendimus, kad po to, kai takas bus sutvarkytas, jį minėtos savivaldybės perims valdyti nuosavybės teise. Po pėsčiųjų ir dviračių tako sutvarkymo bei perdavimo Klaipėdos miesto savivaldybei priklausys 850 metrų, o Neringos savivaldybei apie 34 kilometrus tako.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?