Gaisras lėktuve iš tikrųjų gali sukelti nemenką paniką. Ir ne be reikalo – kas nori būti degančiame orlaivyje, iš kurio ištrūkti nėra taip jau paprasta? Atvejai, kuomet lėktuvai iš tikrųjų užsidega, yra ypač reti. Ir tas „UTair“ nebuvo vienas iš jų.
Tąkart lėktuvas neliepsnojo – liepsnomis spjaudėsi variklio išmetamasis vamzdis. Toks vaizdas, nors ir kelia nerimą, nėra pavojaus ženklas. Kartais varikliai ima spjaudytis ugnimi, kai yra užvedami ar stabdomi. Taip neturėtų būti, tačiau iš tikrųjų tai nėra didelė problema. Kodėl taip nutinka? Štai kokias priežastis vardina „Airbus“, bet tie patys faktoriai veikia ir kitų gamintojų lėktuvus:
- variklio degimo kameroje ar turbinoje yra per daug degalų, kai variklis sukasi per lėtai;
- streikuoja degimo sistema;
- variklis išjungtas, tačiau dėl sutrikimo tebetiekiami degalai;
- alyvos nuotėkis išmetimo sistemoje.
Skamba prastai, tačiau nė viena iš šių problemų nekelia didesnės grėsmės. Paprastai tariant, variklyje dar yra degalų, kurie bus uždegti, tačiau variklis sukasi per lėtai ar apskritai stoja, kad tą energiją būtų galima kur nors panaudoti.
Ką daro lėktuvo įgula?
Skrydžių palydovai paragina keleivius nurimti – varikliai yra sukurti taip, kad ir šie nesklandumai jiems nesukeltų bėdų. Pilotai išjungia degalų tiekimą konkrečiam varikliui. Tuomet telieka palaukti kelias akimirkas, kol sudegs be reikalo variklyje susikaupę degalai. Na, o tada viskas priklauso nuo to, kokią problemą įtaria pilotai. Gali būti, kad lėktuvui reikės techninės priežiūros specialistų dėmesio.
Ore tai įvyksta labai retai. Jei taip nutinka, elgiamasi taip pat – nutraukiamas degalų tiekimas varikliui. Priklausomai nuo skrydžio aukščio, lėktuvo tipo ir geografinės padėties, gali tekti neplanuotai leistis. Tai yra geras sprendimas, siekiant išsiaiškinti, kas ir dėl ko nutiko. Jei lėktuvas turi tik porą variklių, tai jis tikrai leisis. Jei keturis – sprendimą priims pilotai, pasitarę su oro linijomis.
Tąkart balandį „UTair“ keleiviai buvo perkelti į kitą lėktuvą, o tas „Boeing 737“ turėjo būti gerai apžiūrėtas. Tokiose situacijose svarbu nepanikuoti – greičiausiai nieko blogo nevyksta. Visgi įsitikinkite, kad apie problemą žino lėktuvo įgula.