Iš Egipto grįžę lietuviai: pasijutome įkaitais, gerai, kad kupranugariais neteko namo keliauti

Bendrovės „Plius Travel“ bankrotas gerokai apkartino atostogų pabaigą kelioms dešimtims lietuvių. Nors paatostogauti Egipte jiems pavyko, išvykti namo nebuvo lengva – jų nenorėjo išleisti vienas Hurgados viešbutis, kadangi bendrovė jam skolinga nemažą sumą pinigų. Tik susimokėję papildomus 3 tūkst. dolerių šie žmonės buvo išleisti ir kaip išdegę akis skubėjo į lėktuvą.
Iš Egipto grįžo lietuviai
Iš Egipto grįžę lietuviai Henrikas ir Kristina neslėpė turėję papildomų išlaidų ir nerimo. / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Gerai, kad Turizmo departamentas bent lėktuvą atsiuntė, nes kaip gi grįžtume tais kupranugariais“, – pasišaipė humoro jausmo nepraradęs Henrikas, šeštadienio vakarą kartu su žmona Kristina grįžęs iš Hurgados.

Pora kartu su dar dviem dešimtimis lietuvių buvo įstrigusi „Nubia Aqua Beach Resort“ viešbutyje. „Labai sudėtinga buvo grįžti. Buvome tapę įkaitais. Vakar dar viskas buvo gerai, pasilikome nakčiai susimokėję papildomai, o ryte pradėjo atiminėti lagaminus. Pasakėme – mes paliekame daiktus ir važiuosime į oro uostą be nieko. Tuomet pastatė apsaugą, kad neišeitume. Sumokėjome visi kartu 3 tūkst. dolerių. Mūsų buvo 22, viešbutyje laukėme nuo 9 val. ryto“, – pasakojo Henrikas ir Kristina.

Susimokėti papildomai teko visiems

Dalis iš Hurgados parskridusių lietuvių savo atostogomis sakė esantys patenkinti, tačiau papildomų išlaidų neišvengė – teko susimokėti už papildomą nakvynę, nes išvykimas iš Egipto į Lietuvą buvo numatytas dar penktadienį. Vienam žmogui nakvynė kainavo apie 30 dolerių, tad jie nebuvo linkę per daug skųstis.

Virginija patikino, kad atostogų jiems nesugadino visi šie nesusipratimai, o ir susimokėti teko tik 60 dolerių už nakvynę dviviečiame kambaryje.

Tačiau kiti neslėpė patyrę ir daug streso, ir nemažai išlaidų. Tamara vardija: „Turėjome sumokėti už visą savaitę. Bandėme su jais kalbėtis, bet jie sargybą išstatė. Mes užmokėjome po 30 dolerių, kad leido lagaminus pastatyti, tada po 80 dolerių už nakvynę. Šįryt susirinkome 9 val. ir daiktų mums jau negrąžino. Pasakė, kad esame jų įkaitai.“

Moteris pasakojo, kad ne visi turistai turėjo pakankamai pinigų, tad teko padėti vieni kitiems. O tada teko susimokėti ir už kelionę į oro uostą. „Mums patarė nepanikuoti, bet mus gi leido naudotis tik tualetu, o ten buvo vandens. Valgyti nedavė, nieko, – kalbėjo Tamara, o Turizmo departamentui ji tenorėjo perduoti: – Dirbate tragiškai. Jeigu toliau taip bus, tai bus Rusija.“

Atėmė lagaminus ir liepė mokėti

Vilnietė Rima Šileikienė pasakojo, kad dar penktadienį jie sužinojo, jog „Plius Travel“ bankrutuoja, tad patiems teks rūpintis grįžimu namo. „Viešbučio administracija susiorientavo, kad galima mus terorizuoti ir užgrobti. Šįryt pusiau prievarta atėmė mūsų lagaminus, užrakino į saugojimo kamerą ir pasakė – kol nesumokėsite už viešbutį, mes jūsų niekur neišleisime“, – apie šeštadienio rytą pasakojo moteris.

Viešbučio administracija susiorientavo, kad galima mus terorizuoti ir užgrobti. Šįryt pusiau prievarta atėmė mūsų lagaminus, užrakino į saugojimo kamerą ir pasakė – kol nesumokėsite už viešbutį, mes jūsų niekur neišleisime, – pasakojo Rima Šileikienė.

Iš viso jiems teko surinkti per 3 tūkst. dolerių. „Matyt, tokia skola buvo likusi. Žmonės sunerimo, juk lagaminuose buvo likę vaistai, viskas. Šiaip taip atidavė vaistus, fotoaparatus ir kameras, kompiuterius ir šiltesnius drabužius. Viską vėl uždarė ir nebeleido ten mūsų. Kai norėjome išeiti, sustojo penki sargybiniai viešbučio ir stovėjo dvi valandas, niekur negalėjome išeiti“, – apie atostogų pabaigą apkartinusius nuotykius pasakojo Rima.

Moters teigimu, keli vyrai jau iš vakaro pradėjo ieškoti išeičių, skambinti į Lietuvą, Turizmo departamentą, Lietuvos konsulatą Hurgadoje. Turizmo departamentas pažadėjo padengti visus nuostolius, konsulatas negailėjo patarimų, kaip elgtis tokioje situacijoje.

„Labai vėlavome ir į lėktuvą, Hurgados oro uoste pakėlėme vajų, kad labai vėluojame, tai mums leido eiti greičiau atiduoti bagažą, visa kita. Mes išskridome 40 minučių vėliau, nei priklausė, o apie 130 žmonių laukė mūsų 20“, – sakė Rima.

„Laimė, kad spėjome į lėktuvą“

Panikos, pasak moters nebuvo, bet visi buvo sunerimę. Vieni kitus ramindami, kad nebūtų veliamasi į nereikalingas diskusijas su personalu ar jėga veržiamasi pro duris iš viešbučio, lietuviai sulaukė sprendimo. „Kaip mums paaiškino konsulas, laimė, kad spėjome į šį lėktuvą, nes jei būtume nespėję, būtų tekę susimokėti 20 tūkst. Lt, matyt, būtų kreipę per kitas šalis. Bet lėktuvui leido laukti ir mes spėjome“, – guodėsi vilnietė.

Paklausta, ar įsigyjant gana pigią kelionę – už poilsį Egipte moteris sakė sumokėjusi 999 Lt, nekilo įtarimų, kad kaina yra per maža, Rima sakė maniusi, jog tokiu būdu bandoma prisivilioti poilsiautojų besibaigiant sezonui ir užpildyti tuštėjančius viešbučius.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Iš Egipto grįžo lietuviai
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Iš Egipto grįžo lietuviai

Rima dar tik skaičiuoja, kiek papildomai kainavo ši kelionė – pasidalinus 3 tūkst. dolerių kiekvienam teks sumokėti po 150 dolerių, dar kainavo taksi į oro uostą, jos vyras telefonu prakalbėjo 360 Lt, kitas kartu buvęs vaikinas – dar 460 Lt. Moteris suabejojo, ar tokias išlaidas kompensuos Turizmo departamentas, nors tokį pažadą jie gavo.

Kaip mums paaiškino konsulas, laimė, kad spėjome į šį lėktuvą, nes jei būtume nespėję, būtų tekę susimokėti 20 tūkst. Lt, – guodėsi Rima.

„Bijai žūti, neik per kelią, – nusišypsojo Rima, paklausta, ar nebijos keliauti po šitokių nuotykių. – Sudega ir žmonių indėliai bankuose, ir užsienyje nelaimių nutinka, ir turizmo firmos žlunga. Kai nėra asmeninės vadovų ar įmonės atsakomybės, tokių dalykų buvo ir bus. Šito žaidimo taisykles jie yra taip gerai suderinę, kad dar turbūt ne vieną lietuvį išmaudys. Mano nuomone, po kelių tokių bankrotų, kurie jau buvo, vėl turime tokius atvejus, vadinasi, Turizmo departamentas savo veiklos skaidriai nevykdo. Matyt, vadovai nėra tokie kompetentingi, kad galėtų apginti Lietuvos žmogų“.

Dar viena lietuvių grupė iš Egipto, Šarm El Šeicho kurorto, turėtų grįžti naktį į sekmadienį. Skrydis numatytas vidurnaktį, o Turizmo departamentas įspėja, kad visi Šarm El Šeicho kurorte esantys turistai su savimi pasiimtų visus asmeninius daiktus (asmens dokumentus, lagaminus) bei jų neatiduoti viešbučių administracijai. Pasiėmę daiktus, turistai raginami savarankiškai vykti į aerouostą, kadangi UAB „Freshtravel“ nėra apmokėjęs nei už pervežimą iš viešbučių į oro uostą, nei už skrydį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis