Ispanijos oro uostai kasmet aptarnauja daugiau nei 200 mln. keleivių, tačiau šalyje yra saujelė tokių, kurie lankytojų beveik nesulaukia, rašo „The Local“. Vienas tokių – Siudad Realio, skirtas beveik 290 tūkst. turinčiam miestui centrinėje Ispanijoje. Siudad Realis įsikūręs už maždaug 200 km nuo sostinės Madrido.
Nors oro uostas oficialiai duris atidarė 2010 m., prireikė net 9 metų, kad čia nusileistų pirmasis lėktuvas. Deja, ir jis neatgabeno keleivių – „Boeing 747“ atskrido tik pilotai ir įgula.
Įdomu ir tai, iš kur atskrido orlaivis – beveik iš tokio paties oro uosto-vaiduoklio. Lėktuvas pakilo iš Kasteljono-Kosta del Asaharo oro uosto rytinėje Ispanijos pakrantėje. Tiesa, skrydžių jis sulaukia – iš ten skraidoma šešiomis kryptimis, tačiau visos jos tik sezoninės.
Šie du oro uostai kartu su dar maždaug tuzinu kitų tuščių stovinčių mažuose miesteliuose visose Ispanijoje yra tapę korupcijos ir prieškrizinių laikų politikų godumo simboliu. Ispanai piktinasi, kad buvo švaistomos lėšos projektams, kurie niekada nebus finansiškai gyvybingi. Visa tai, kaip rašo „The Local“ buvo daroma siekiant atsiriekti dalį sumos sau, kam nors įtikti arba pelnyti balsų rinkimuose.
Siudad Realio oro uostas bent jau buvo finansuojamas iš privačių lėšų. Jo pastatymas kainavo milijardą eurų, tačiau po penkerių metų aukcione parduotas vos už 10 tūkst. Eur.
Po to oro uostas dar kelis kartus keitė savininkus. Nepavykus jo reklamuoti kaip „Madrido pietinio oro uosto“ (visgi atstumas iki sostinės – 200 km), jame bus orientuojamasi į lėktuvų priežiūrą, pilotų mokymus ir techninius tyrimus.
Oro uostas galės priimti ir komercinius skrydžius, tačiau Kastilija-La Manča turistų paprastai nevilioja.