Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Išskirtinį laivą sukūręs Lukas Avėnas norėtų, kad jis plaukiotų Lietuvoje

Lietuvos upėse turi plaukioti išskirtinio dizaino laivai – tuo įsitikinęs 23 metų Lukas Avėnas, kuris kartu su jachtų dizaineriu iš Italijos Alessio Liuni bei Vilniaus dailės akademijos dėstytoju ir dizaineriu Šarūnu Šlektavičiumi suprojektavo neįprastą katamaraną „Rei“. Šis laivas galėtų plaukioti Lietuvos upėmis.

Katamaranas – dviejų korpusų laivas, skirtas įvairioms reikmėms, taip pat ir turizmui. Ekskursijos katamaranais populiarios ir Lietuvoje, ypač pamario krašte. Tačiau dauguma katamaranų, naudojamų pas mus, panašūs vienas į kitą.

Lukasavenas.com nuotr./Katamaranas galėtų plaukti maršrutu Vilnius-Klaipėda
Lukasavenas.com nuotr./Katamaranas galėtų plaukti maršrutu Vilnius-Klaipėda

Visai kitoks yra L.Avėno sukurtas laivas. Aptakių formų katamaranas, kurį jo autorius pavadino „Rei“, yra skirtas turistinėms kelionėms iš Vilniaus į Klaipėdą. Keliauti juo galėtų 48 keleiviai ir kapitonas.

Maksimaliu 70 km/val. greičiu upėmis skriejantis laivas įdomus ir tuo, jog jo korpusas skaidrus. Tai, anot L.Avėno, leistų keleiviams patirti nepakartojamų įspūdžių – pamatyti upę 360 laipsnių vaizdu.

Lukasavenas.com nuotr./Katamaranas „Rei“
Lukasavenas.com nuotr./Katamaranas „Rei“

Laivais nesižavėjo

Vilniaus dailės akademijos ketvirtame kurse besimokantis L.Avėnas 15min pasakojo, kad sukurti išskirtinį laivą sugalvojo tik dėl to, jog tokią užduotį gavo universitete.  

Lukasavenas.com nuotr./Lukas Avėnas
Asmeninė nuotr./Lukas Avėnas

„Visi darėme katamaranus. Būtent šio tipo laivas pasirinktas sąmoningai, kadangi užduoties tikslas buvo atgaivinti Lietuvos upes ir sukurti vandens maršrutą Vilnius-Kaunas-Klaipėda, plaukiant Nerimi ir Nemunu.

Kaip žinote, šios upės nėra labai gilios ir su bet kokiu laivu jomis neplauksi.

Katamaranai yra stabilūs laivai, jiems nereikia balasto, tad jie gali plaukioti seklesniuose vandenyse“, – sakė studentas.

Jis neslėpė, kad pradžioje skeptiškai vertino tokį sumanymą: „Man atrodė, kad visi laivai yra baisūs ir nieko įdomaus neįmanoma sukurti. Tačiau po pusmečio domėjimosi techninėmis ir vizualinėmis jų charakteristikomis pradėjau suprasti, kodėl jie yra būtent tokie“.

Atlikti „namų darbai“ padėjo suprasti, kodėl dauguma laivų panašūs vienas į kitą. Tačiau L.Avėno neapleido idėja, kad jo sukurtas katamaranas galėtų būti visiškai kitoks.

„Stengiausi sukurti įdomią ir šiam laivui nebūdingą formą, kuri išreikštų greitį, išskirtų katamaraną iš aplinkos ir, žinoma, sukeltų aplinkinių susidomėjimą.

Lukasavenas.com nuotr./Katamaranas „Rei“ galėtų plaukioti maršrutu Vilnius-Klaipėda, užsukdamas ir į Kauną
Lukasavenas.com nuotr./Katamaranas „Rei“ galėtų plaukioti maršrutu Vilnius-Klaipėda, užsukdamas ir į Kauną

Atstumas nuo Vilniaus iki Klaipėdos yra nemažas, todėl iš karto supratau, kad laivas turi būti greitas. Norėjau, kad tai atsispindėtų ir jo išorėje. Taip pat nusprendžiau, kad kelionė juo žmonėms turėtų neprailgti – taip atsirado dideli langai, iš visų pusių supantys keleivius, kas jiems leidžia nuolat matyti besikeičiančius upės krantus“, – pasakojo L.Avėnas.

Lukasavenas.com nuotr./Keleiviai galėtų mėgautis įspūdingais vaizdais
Lukasavenas.com nuotr./Keleiviai galėtų mėgautis įspūdingais vaizdais

Studento sumanymą puikiai įvertino jo dėstytojai Š.Šlektavičius ir A.Liuni. Pastarasis dėl to į Lietuvą buvo atskridęs keletą kartų. Jo pagalba labai pravertė: kadangi yra profesionalus jachtų dizaineris, turėjo ne tik teorinių, bet ir praktinių žinių apie laivus ir jų dizaino ypatybes.

Norėjau trumpo ir aiškaus pavadinimo. Todėl atsirado „Rei“. Iš tiesų japoniški žodžiai yra labai tinkami pavadinimams, nes daug jų gali turėti įvairių reikšmių. 

Katamaraną L.Avėnas pavadino trumpu, bet įsimenančiu vardu „Rei“. Japonijoje tai – populiarus vyriškas vardas. Ir tai nėra atsitiktinumas – su šia šalimi studentą sieja daug dalykų: prieš kurį laiką jis ten keliavo, be to, jo mergina – japonė. 

„Galvodamas pavadinimus savo projektams ir kūriniams dažniausiai bandau „išrasti“ naujus žodžius. Bet dažnai nutinka taip, kad jie jau būna egzistuojantys japoniški žodžiai. Šįkart taip ir atsitiko. Norėjau trumpo ir aiškaus pavadinimo. Todėl atsirado „Rei“. Iš tiesų japoniški žodžiai yra labai tinkami pavadinimams, nes daug jų gali turėti įvairių reikšmių. 

Be to, man pačiam patinka Japonija, mano mergina yra japonė. Manau, ji man daro nemažą įtaką“, – juokėsi pašnekovas. 

Lietuvai per brangus?

Nors katamaranas „Rei“ gimė kaip konkretus pasiūlymas Lietuvai, tačiau L.Avėnas nemato problemos, jei juo susidomėtų ir projektą įgyvendintų kitos šalys. „Šis katamaranas yra skirtas upėms, o kurioje valstybėje jos – nėra svarbu“, – sakė idėjos autorius.

Prieš kelis dešimtmečius Nemunu į pajūrį iš Kauno buvo galima plaukti „Raketa“. Prieš keletą metų tokie maršrutai buvo atgaivinti, tačiau tik trumpam – juos atnaujinę verslininkai pripažino, jog, nors keleivių netrūko, finansiškai vystyti šią veiklą neapsimokėjo.

Galbūt kaip alternatyva „Raketai“ galėtų būti upių katamaranas? Tai būtų puiku, sakė L.Avėnas, tačiau prisipažino abejojantis, ar jo idėja kada nors virs realiu laivu.

„Toks laivas, koks suprojektuotas dabar, būtų labai brangus, o tai visada yra didžiausia problema. Kad sumažėtų kaštai, reikėtų daug ką pakeisti jo konstrukcijoje. Kuriant „Rei“ katamaraną buvo galvojama ne vien apie įprastas technologijas, bet ir apie tokias, kurios dar tik pradedamos naudoti pasaulyje, ir nėra pilnai išbandytos.

Daug kam gali pasirodyti keista, kad viduje praktiškai nėra jokių nešančiųjų konstrukcijų, bet egzistuoja tokie dalykai kaip stiklas, kuris yra tvirtesnis už plieną arba permatomas aliuminis“, – pasakojo katamarano autorius.

Domėtis laivais tik dėl šio projekto pradėjęs L.Avėnas sako, kad šiuo metu dirba ties kita transporto priemone. Vis dėlto vien jos greičiausiai nebus jo darbo sritis. Anksčiau savo ateitį jis siejo su baldais ir smulkesniais daiktais. Dabar norėtų būti universaliu dizaineriu.

„Man labai patinka tokios dizaino studijos kaip „Nendo“ arba lietuviai „March“. Jų dizaine visada yra kažkokia viena maža paprasta idėja. Kuriant laivus ar kitas transporto priemones viena maža idėja negali apsiriboti, nes ten tiesiog daug daugiau detalių. Bet ir tai daryti man visai smagu.

Lukasavenas.com nuotr./Daug detalių iš stiklo
Lukasavenas.com nuotr./Daug detalių iš stiklo

Kuriant didesnius objektus galbūt yra net mažiau spaudimo, kai nereikia susitelkti į kokį nors mažą sprendimą, pavyzdžiui, šviestuvo laido spalvą. Tai dabar nežinau, kas man labiausiai patinka. Turbūt stengsiuosi būti universalus dizaineris“, – sakė L.Avėnas.

Jo sukurtą katamaraną pastebėjo ir puikiai vertina užsienio dizaineriai. Studentui tai buvo netikėta.

„Nesitikėjau, kad šis projektas sulauks kokio nors dėmesio, todėl labai nustebau, kai puslapis Designboom.com aprašė mano darbą“, – sakė vaikinas. 

Tačiau mėgautis šlove ir sėdėti nieko neveikdamas jis neketina – šiuo metu dirba prie kitos transporto priemonės, tik kol kas apie ją nenori garsiai kalbėti. 

Visus talentingo jauno kūrėjo darbus galima išvysti jo interneto puslapyje lukasavenas.com​

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais