Vasarai įsibėgėjus, žmonės planuoja keliones į užsienį, tačiau liepos mėnesio pradžioje įvykęs kelionių agentūros „Go Planet Travel“ bankrotas rodo, kad keliones į užsienį reikėtų planuoti atsakingai. Specialistai sako, kad apie 50 agentūrų šiuo metu yra ant bankroto slenksčio ribos. Tačiau Lietuvos turizmo rūmų prezidentė Ž. Gavelienė tokią informaciją neigia.
„Tai iš tikrųjų nėra patikima informacija. Pati labai kruopščiai išanalizavau šią informaciją. Galiu pasakyti, kad realiai veikiančių įmonių tame sąraše šiandien nėra. Be „Go Planet Travel“ ir „Go Baltic“, yra dvi“, – sako Ž. Gavelienė ir priduria, kad net ir šios dvi įmonės yra ne ant bankroto ribos, o patiriančios finansinių sunkumų.
Reikia atskirti du dalykus: kelionių agentūrą ir kelionių organizatorius
Kalbėdama apie kelionių agentūros „Go Planet Travel“ atvejį, specialistė aiškina, kad tai nebuvo paprastas bankrotas. „Tai buvo tyčiniai veiksmai (žinoma, tai dar turi įrodyti prokuratūra[...]. Ir atsakingi keliautojai, kurie tikrai patikimai renkasi keliones arba turi gerą kelionių konsultantą, tai pastebėjo“, – teigia Ž. Gavelienė.
Moteris tikina, kad Turizmo departamentas ėmėsi priemonių, kurios užtikrintų, kad nebūtų vykdoma nesąžininga kelionių agentūrų veikla. Lietuvos turizmo rūmų prezidentės teigimu, keliautojai daugiau nukentėti neturėtų. Pasak jos, tik nedidelis skaičius keliautojų, kurie pasirinko „Go Planet Travel“ keliones, nukentėjo.
Lietuvos turizmo rūmų prezidentė teigia, kad nesąžininga vieno kelionių organizatoriaus veikla meta šešėlį ant visos rinkos, tačiau Lietuvoje turizmas sėkmingai gyvuoja beveik 30 metų, o „Go Planet Travel“ įmonės veikla esą nuo pat pradžių kėlė daug įtarimų „Ir tikrai atsakingai veikiančios įmonės neplatino šio kelionių organizatoriaus kelionių“, – pabrėžia Ž. Gavelienė.
Ji ragina atskirti du dalykus: kelionių agentūrą ir kelionių organizatorius. Kelionių agentūra platina keliones, o kelionių organizatorius jas organizuoja. „Mūsų rinkoje realiai veikiantys buvo trys dideli operatoriai. Minėtasis „Go Planet Travel“ veikė maždaug vienerius metus ir aš jo tikrai patikimu negalėčiau pavadinti. [...] Rekomenduočiau visiems keliautojams [...] – pažiūrėkime, kiek rinkoje veikia minimas veikėjas, arba konsultuokimės su patikima kelionių agentūra“, – pataria Ž. Gavelienė.
Paklausta, kaip žinoti, ar ji patikima, moteris teigia, kad, jei pas kelionių organizatorių ar jo internetinėje svetainėje galioja mažos kainos, žmogus turėtų sunerimti. „Juk šiandien pirkdami pieną parduotuvėje, kuris kainuoja beveik 4 litus, į siūlymą pirkti jį už 50 centų turbūt rimtai nežiūrėtume. Lygiai taip pat yra ir su atostogomis“, – sako Lietuvos turizmo rūmų prezidentė.
Anot jos, visos kelionės sudėtinės dalys turi savo kainą. Ž. Gavelienės manymu, būtų naivu tikėtis, kad tokiai mažai rinkai, kaip Lietuvos, pavyks turėti labai geras kainas, pavyzdžiui, geresnes nei iš Lenkijos ar Vokietijos.