Šiuo metu tarptautiniuose oro uostuose į orlaivių salonus galima įsinešti tik mažiau nei 100 ml skysčių kiekius, su sąlyga, kad saugumo patikros metu buteliukai su skysčiais bus sudėti į skaidrius maišelius.
Didesnius kiekius galima vežtis ne rankiniame bagaže, o elektroninius prietaisus, tokius kaip nešiojamieji kompiuteriai, taip pat reikalaujama išimti iš krepšių ir pateikti apžiūrai.
Tuo metu pagal naująjį įstatymo projektą, kuris bus pateiktas parlamentui ketvirtadienį, skysčių limitai bus padidinti iki dviejų litrų.
Taip pat Susisiekimo ministerijos pranešime sakoma, kad elektroniniai prietaisai nebebus tikrinami atskirai.
Taisyklės, įvestos 1-ojo dešimtmečio pradžioje siekiant užkirsti kelią skystųjų sprogmenų įnešimui į lėktuvus, varžė keliautojus ir prisidėjo prie didelių eilių susidarymo.
Ministerija nurodė, kad taisyklės švelninamos dėl naujų technologijų, kurios per ateinančius dvejus metus bus įdiegtos didžiuosiuose Jungtinės Karalystės oro uostuose.
„Pažangiausios“ technologijos leis apsaugos darbuotojams matyti išsamesnius trimačius vaizdus, ką žmonės turi savo krepšiuose.
Skysčių limitai bus padidinti iki dviejų litrų.
Susisiekimo sekretorius Markas Harperis pažymėjo, kad panašios KT rentgeno technologijos naudoja „labai pažangius grėsmių aptikimo algoritmus“ ir yra diegiamos kituose pasaulio oro uostuose.
„Iki 2024 metų didžiuosiuose JK oro uostuose bus įdiegtos naujausios saugumo technologijos, kurios sumažins laukimo eilėse laiką, pagerins keleivių patirtį ir, svarbiausia, leis aptikti galimas grėsmes“, – pridūrė jis.
Skysčių naudojimo taisyklės buvo sugriežtintos po to, kai britas Richardas Reidas 2001 metais gruodį pamėgino susprogdinti transatlantinį lėktuvą, naudodamas savadarbius sprogmenis, paslėptus batuose.
Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA), atstovaujanti oro linijoms, teigė besitikinti, kad pramonė ir keleiviai bus „tinkamai įspėti“ apie bet kokius pokyčius.
Organizacija taip pat paragino pokyčius „koordinuoti pasauliniu mastu“.