Iki 550 keleivių
Kasdien į Karlshamną išplaukiantys „DFDS Seaways“ keltų linijoms priklausantys keltai Klaipėdos krantus palieka 21 val., registracija į keltą prasideda nuo 19 val. Keliaujantys automobiliu transporto priemonę palieka viename iš automobiliams skirtų denių ir juda keleivinės dalies link. Vos atvėrus 5-ojo denio duris matyti registratūra, čia keleiviai supažindinami su plaukimo keltu tvarka, išduodami kajučių raktai.
„Athena Seaways“ kelte turime 112 įvairaus tipo kajučių ir vieną erdvų sėdimųjų vietų saloną, kuris talpina 112 keleivių. Kajučių kaina priklauso nuo kelių dalykų – vietų skaičiaus, iliuminatoriaus ir, aišku, sezono. Šiame kelte keleiviams galime pasiūlyti 4-ias dvivietes „Commodore de luxe“ tipo kajutes ir keturias trivietes kajutes su iliuminatoriais, viena iš jų yra pritaikyta neįgaliesiems. Keturviečių kajučių su iliuminatoriumi turime 35, be jo – 69. Dvi iš minėtųjų skirtos keliaujantiesiems su gyvūnais“, – siūlomus apgyvendinimo patogumus pristatė „Athena Seaways“ kelte Komercijos vadovo pavaduotoju dirbantis Eugenijus Serapinas.
Kajutės ar vietos kajutėje neužsisakantys keleiviai perka vietą sėdimųjų vietų salone, kuris turi 112 minkštų krėslų. Minėtame salone yra iliuminatoriai, įrengtos lentynos susidėti daiktams. Būtini patogumai suteikiami ir sėdimųjų vietų salono keleiviams – dušo ir tualeto patalpos įrengtos greta salono.
„Keleivių bagažas yra neribojamas. Kelionei keltu reikalingus daiktus keleiviai pasiima su savimi kartu, o likusius keliaujantieji automobiliu palieka jame. Transporto priemonės neturintys keleiviai bagažą gali saugiai užrakinti apatiniuose deniuose esančiose saugyklose – ši paslauga yra nemokama“, – pasakojo laivo įgulos narys.
„Athena Seaways“ keltas vienu kartu daugiausiai gali priimti 550 keleivių. „Vis dėlto, tokio skaičiaus keleivių niekada nebūna, net ir tada, kai sakome, kad kelte laisvų vietų neliko. Taip įvyksta dėl paprastos priežasties. Yra galimybė pirkti vietą kajutėje, kai tikėtina, kad keleivis gyvens su kitais nepažįstamais žmonėmis, ir pirkti visą kajutę atskirai sau ar šeimai. Taigi, jei, sakykime, vyras su žmona išsiperka keturvietę kajutę, užimtos keturios vietos, bet iš tiesų keliauja tik du žmones, o taip būna dažnai“, – kalbėjo E.Serapinas.
Daugiausia keleivių, pasak Komercijos vadovo pavaduotojo, keltas sulaukia vasarą ir žiemos švenčių laikotarpiu, tada didesnės ir bilietų kainos. O rudenį ir kitu ramesniu laiku – mažesnės. Bilietų kainos keleiviui svyruoja nuo 40 Eur (rudenį – nuo 18 Eur) sėdimoje vietoje iki 375 Eur (rudenį – nuo 270 Eur) dvivietėje Commodore tipo kajutėje.
Pagal kiekvieno poreikį
Keli žingsniai koridoriumi nuo registratūros jau matyti didžiulė valgomoji zona, kurioje net du restoranai – pagal kiekvieno skonį. Vienas iš pasirinkimų – su kelto bilietu užsisakyta ar vietoje apmokėta vakarienė savitarnos restorane. Švediško stalo vakariene ar tokiais pat pusryčiais besimėgaujantys keleiviai iš pateikto plataus maisto asortimento pasirenka ką ir kiek nori.
Keli žingsniai koridoriumi nuo registratūros jau matyti didžiulė valgomoji zona, kurioje net du restoranai – pagal kiekvieno skonį.
Kitas kiek prašmatnesnis pasirinkimas – „Mare Balticum“ restoranas, kuriame keleiviai maistą užsisako iš specialaus meniu ir patiekalai jiems gaminami individualiai. Prie gardaus patiekalo ir puikaus vaizdo pro iliuminatorių restorane „À la carte“ galima pasimėgauti ir taure vyno bei lietuviškų sūrių užkandžiais.
Praleisti vėlyvą vakarą po vakarienės su ypatingais kelto barmenų pagamintais kokteiliais kviečia erdvus net 116 keleivių talpinantis „Kapitono baras“. O norintiems tiesiogiai stebėti sporto varžybas ar ramiai su puodeliu kavos praleisti vakarą prie televizoriaus siūloma rinktis barą „Road kings“ su dideliu plazminiu televizoriumi ir minkštais krėslais.
Nedidelė erdvė kelte skirta ir parduotuvių mėgėjams. Suvenyrų, kvepalų, saldumynų ir kitų dalykų galima įsigyti kelto parduotuvėje. Pastaroji duris atveria valanda po išplaukimo ir dirba iki 23 val., ryte vėl atidaroma 7 val., o uždaroma likus valandai iki kelionės pabaigos. Pabrėžtina, kad keltas nuolat dirba Lietuvos laiku.
Keltas savo keleiviams nuolat siūlo ir tokią nemokamą pramogą, kurios jokia kita transporto priemonė suteikti negali – galimybę nuolat mėgautis jūrine aplinka. Išeiti į atvirą denį pasiklausyti bangų mūšos, pamedituoti ar pabendrauti galima visada, išimtis taikoma tik esant itin blogoms oro sąlygoms.
Nuo vaikų kambario iki „kalėjimo“
Kelte pasirūpinta tiek suaugusiųjų, tiek mažųjų keleivių laisvalaikiu bei komfortu. Tam, kad tėvai galėtų kiek atsipūsti, o mažieji turėtų ką veikti, įrengtas vaikų žaidimų kambarys. Jame mažieji gali leistis čiuožykla, dūkti kamuoliukų baseine ar tiesiog žiūrėti filmukus. Vaikų kambarys įrengtas šalia šeimų su vaikais zonos, kad vakarieniaudami ar pietaudami tėvai galėtų stebėti savo atžalas.
Kelte, aišku, labai rūpinamasi ir keleivių sveikata. Turime ir savo „ligoninę“, – pasakojo E.Serapinas.
„Kelte, aišku, labai rūpinamasi ir keleivių sveikata. Turime ir savo „ligoninę“, – nuvedęs prie dviejų kaip ligoninės palatos įrengtų kajučių teigė kelto Komercijos vadovo pavaduotojas. Viena laivo „palata“ vienvietė, kita – keturvietė.
„Taip pat turime ir knygų kampelį, vadinamąją skaityklą. Žmonės pasirenka kurią nors knygą iš esamų, paskaito, ramiai praleidžia vakarą. Kartais knyga taip patinka, kad nusprendžia ją pasilikti sau ir negrąžina“, – nusijuokė E.Serapinas rodydamas į knygų lentynas.
Įdomiausią dalį Komercijos vadovo pavaduotojas pasiliko pabaigai. „Beje, turime ir „kalėjimą“. Būna, kad žmonės padaugina, nesivaldo, trukdo kitų poilsiui, kaip ir krante. Jei nepavyksta išspręsti situacijos gražiuoju, tenka imtis kardinalių priemonių – vesti į kelto „kalėjimą“ ir izoliuoti iki kelionės pabaigos“, – pasakojo E.Serapinas, pridurdamas, kad vis dėlto tokie atvejai reti.
Užlipęs iki atviro denio E.Serapinas aprodo ir laivo „soliariumą“. „Athena Seaways“ – vienintelis Lietuvoje tokį turintis.
„Šis keltas anksčiau kursavo šiltuose kraštuose, ten žmonėms įprasta, kol keliasi keltu, pasideginti, kai karšta. Šalia įrengti ir dušai. Atkeliavus laivui į Lietuvą buvo minčių išmontuoti, bet nusprendėme palikti“, – pasakojo Komercijos vadovo pavaduotojas.
Mūsų tikslas, E.Serapino teigimu, yra komfortabilus žmogaus perkėlimas iš taško A į tašką B, taigi nors mūsų keltuose paslaugų yra daug, žmonės kartais klysta juos lygindami su kruiziniais. Pastarieji skirti pramogai ir atostogoms laive, o jūriniai – pradėti ar/ir užbaigti atostogas nepavargus kelyje.