Be to, būtinąsias išlaidas klientui draudimas padengia ir force majeure atveju. „Swedbank“ atstovai pastebi, kad klientai dažniausiai nepatogumų ir neplanuotų išlaidų patiria dėl lėktuvo gedimo arba nepalankių skrydžiui oro sąlygų.
Keturios valandos ir daugiau
Auksinių ir platininių kredito kortelių turėtojams skrydžių ir bagažo vėlavimo draudimas galioja, kai skrydis (kaip ir bagažas) vėluoja ar yra atidėtas daugiau nei 4 valandoms. Nuo penktos valandos atlyginamos su skrydžio, taip pat bagažo vėlavimu susijusios išlaidos.
„Tai reiškia, kad žmogus gali pirktis gėrimus, maistą, kitus būtinus reikmenis, užsisakyti nakvynę viešbutyje, jei tektų atidėto skrydžio laukti naktį“, – paaiškina „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovė Jūratė Gumuliauskienė.
Anot jos, gali būti taikoma ir kelionės maršruto ar grafiko pasikeitimo draudimo apsauga: „Pavyzdžiui, klientas, atvykęs į oro uostą, pamatė, kad skrydis atšauktas arba vėluoja, o tai trukdo pasiekti kelionės tikslą. Dėl to jis susiranda naują skrydį ir iškeliauja jau pagal naują maršrutą. Tokiu atveju draudimas dengs šias kliento išlaidas. Draudimas visų pirma kompensuos išlaidas, kad būtų galima tęsti kelionę, kuo labiau atitinkančią pradinį maršrutą.“
Kai tenka kelionę baigti anksčiau, nei planuota, ar dėl atšaukto skrydžio keleivis išvis neišvyksta į planuotą kelionę, kelionės sutrikimo draudimas atlygina patirtą žalą iki 2000 arba 3500 eurų, priklausomai nuo kortelės tipo.
Tiksliau, draudimo bendrovė padengia iš anksto apmokėtas išlaidas už paslaugas, kuriomis žmogus taip ir negalėjo pasinaudoti, pavyzdžiui, buvo užsisakęs nakvynę viešbutyje užsienio šalyje, kai pinigai už ją negrąžinami, arba buvo užsisakęs ekskursiją, nusipirkęs bilietus į renginį arba turėjo papildomų neišvengiamų išlaidų dėl naujų skrydžio bilietų ar neplanuotos nakvynės.
„Ši draudimo apsauga galioja ir kai negalima išvykti dėl artimųjų ligos, mirties, patirtos žalos asmeniniam turtui, jei dėl to reikia grįžti, pavyzdžiui, jei kilo gaisras namuose, taip pat praradus kelionės dokumentus, dėl teroro aktų (jei dėl jų nutraukiamos paslaugos), atšaukto viešo renginio, į kurį buvo vykstama, dėl kitų nenumatytų priežasčių, tokių kaip avarija, stichinės nelaimės, kelio uždarymas“, – sako J. Gumuliauskienė.
Kaip gauti kompensaciją?
Tam, kad kredito kortelės turėtojas gautų draudimo kompensaciją įvykus draudžiamajam įvykiui, esti tam tikrų sąlygų ir taisyklių. Pavyzdžiui, kelionės draudimas galioja už Lietuvos ir tos šalies, kurioje keleivis reziduoja, jei gyvena ne Lietuvoje, ribų.
Svarbu ir tai, kad skrydžio vėlavimo ar atšaukimo atveju draudimas kompensuoja tik būtinąsias kliento išlaidas, o ne bet kokias paslaugas ar pirkinius. Tad išmokos dydis priklauso nuo patirtų būtinų išlaidų. Tai gali būti pervežimas iš viešbučio į oro uostą, bagažo saugojimas oro uoste, maistas.
„Platinum“ kortelės turėtojams didžiausia išmokama suma gali siekti iki 500 eurų, auksinės VISA kortelės turėtojams – iki 300 eurų. Taip pat maksimali suma, kuri gali būti išmokėta, priklauso nuo laukimo laiko, pavyzdžiui, ar skrydis vėluoja daugiau nei 4 valandas ar daugiau kaip 24 valandas.
„Reikia nepamiršti ir to, kad „Swedbank“ auksinės kredito kortelės kelionių draudimo apsaugos galioja tik tuomet, kai už kelionę apmokamas bent vienas iš kelionės elementų, tarkim, kelionės į paskirties vietą bilietai, nakvynė, organizuotos turistinės kelionės paketas ar degalai į kelionės tikslą, kortele ar iš bet kurios „Swedbank“ sąskaitos pavedimu. Platininės kortelės savininkams pakanka šią kortelę turėti, kad draudimo apsauga galiotų“, – svarbias sąlygas išskiria J. Gumuliauskienė.
Daugėja alternatyvų
Kad draudimas išmokėtų sumą, kuri klientui priklauso pagal nustatytas taisykles, patariama pasirūpinti, kad oro bendrovė ar kelionių agentas pateiktų keleiviui raštišką patvirtinimą apie skrydžio laiko atidėjimą. Taip pat skrydžio laukiantis klientas turėtų nepamiršti kaupti visus čekius ir kvitus už nupirktas ar užsakytas būtinąsias paslaugas bei prekes.
„Grįžus iš kelionės reikia kaip galima anksčiau užpildyti pranešimo apie žalą formą, nurodant įvykį ir aplinkybes bei tuo pačiu pristatyti minėtus reikiamus dokumentus bankui. Apie priimtą sprendimą klientą informuojame ne vėliau kaip per dešimt kalendorinių dienų“, – bendrą tvarką, kurią svarbu žinoti kredito kortelių turėtojams, primena „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovė.
Ji pabrėžia, kad išlaidos nekompensuojamos tuo atveju, kai skrydis vėlavo dėl streiko, lokauto, skrydžio uždraudimo aviacijos pareigūnų ar kitų institucijų sprendimu ar kitų veiksmų, apie kuriuos iki skrydžio buvo žinoma.
Banko atstovai primena, kad neturint kredito kortelės, galima atskirai įsigyti kelionių draudimo internetu paslaugą ir pačiam pasirinkti norimas draudimo apsaugas.
„Standartinis kelionių draudimas paprastai būna pritaikytas standartinėms kelionėms. Tačiau lietuviai vis dažniau renkasi įdomesnes aktyvias atostogas, kurių standartinėmis jau nepavadinsi, pavyzdžiui, ekstremalesnį nardymą ar kopimą į kalnus, banglenčių ar jėgos aitvarų sportą, žygius į laukinę gamtą. Tuo pačiu iš keliautojų, kurie neturi kredito kortelės, jaučiame poreikį greitai ir nesudėtingai apsidrausti konkrečiai kelionei. Tai galima greitai ir lengvai padaryti naudojantis interneto banku,“ – priduria J.Gumuliauskienė.