Pilotas, esantis vos per kelis centimetrus nuo keleivių, ištiesia ranką į viršų ir spusteli metalinius jungiklius, kuriais įjungiami varikliai. Du sraigtai, matomi pro abiejų pusių langus, pradeda triukšmingai suktis, rašoma CNN.
Mažas orlaivis važiuoja žvyrkeliu kelis šimtus metrų. Tada lėktuvėlis pakyla į orą ir pradeda keisti kryptį į dešinę, plačiai sukdamasis atgal į save. Apačioje žemė tolsta, o ją pakeičia skaidriai mėlynas vanduo.
„Loganair“ skrydis LM711 nėra pats patogiausias
Aštuoni keleiviai telpa lėktuve, prilygstančiame VW autobusiukui. Variklio keliamas triukšmas nesiliauja. Be to, nėra jokių patogumų skrydžio metu – jei reikia į tualetą, vienintelė galimybė yra sukryžiuoti kojas. Tik čia nėra vietos sukryžiuoti kojas.
Ir vis dėlto šis skrydis yra kažkuo ypatingas – jei to nežinojote anksčiau, tai suprasite praėjus dviem minutėms po kelionės, nes po dviejų minučių labai mažai tikėtina, kad lėktuvas vis dar bus ore.
Remiantis Guinnesso rekordų knyga, tai trumpiausia pasaulyje reguliarioji oro linijų paslauga – kelionė, kurios metu įveikiama vos 2,7 km per trumpesnį laiką, nei daugumai keleivinių lėktuvų prireikia pasiekti kreiserinį aukštį. Gerą dieną, esant palankiam vėjui ir nedideliam bagažui, skrydis trunka 53 sekundes.
Kelionė, kuri vyksta du ar tris kartus per dieną, jungia Vestrėjų salą, esančią Škotijos šiaurinio Orknio salyno pakraštyje, su mažesne, dar atokesne Papa Vestrėjų sala.
Visus metus tai yra tikras išsigelbėjimas maždaug 80-iai žmonių, kurie mažytę salą vadina savo namais. Vasarą lėktuvėliu taip pat keliauja turistai, daugiausia vienos dienos keliautojai, norintys patirti skrydį lėktuvu ir atrasti daugybę salos malonumų.
Laukia du trumpi skrydžiai
Tikroji kelionės pradžia lankytojams yra oro uostas Kerkvole. Iš čia laukia ketvirtį valandos trunkantis skrydis į Vestrėjų salą, o tuomet – paskutinis rekordinis šuolis.
Aviacijos gerbėjai, ypač tie, kuriems pavyks užimti pirmąją iš keturių keleivių sėdynių eilių, įvertins galimybę stebėti piloto darbą. Tačiau jūs negalite pasirinkti, kur sėdėsite. Vietos atitenka pagal tolygų svorio paskirstymą lėktuve, rašoma CNN.
Pakilimą po piloto trumpai per petį pateikto saugos instruktažo lydi jungiklių, ratukų ir radijo signalų gausmas. Stebėti, kaip veikia visi prietaisai, beveik taip pat įdomu, kaip ir vaizdą pro langą.
Vietos atitenka pagal tolygų svorio paskirstymą lėktuve.
Po 15 minučių skrydžio lėktuvas nusileidžia Vestrėjų salos oro uoste – vėjo blaškomame atokiau esančiame pastate, kurį sudaro nedidelis namukas, žvyruotas pakilimo takas ir asfaltuotas riedėjimo takas. Neilga pertrauka, kad vienas keleivis galėtų įlipti į lėktuvą paskutiniam trumpam kelionės etapui, ir išskrendame.
Tai rekordinė kelionės dalis – skrydis, kurio ilgis trumpesnis už daugumos didžiųjų oro uostų kilimo ir tūpimo tako ilgį. Nereikia nė ant sėdynių atlošų esančių ekranų, kurie rodo maršruto žemėlapį – dar prieš pakylant galite pažvelgti pro langą ir pamatyti, kur nusileisite.
Ratams atsiplėšus nuo žemės ir įjungus chronometrą, paaiškėja, kad skrydis truko vos dvi minutes ir 40 sekundžių.
Nusileidimas – dar vienas įspūdžių pliūpsnis. Nusileidžiame ant pagrindinio žvyruoto Papa Vestrėjų salos kilimo ir tūpimo tako (kiti du yra nušienauti), o sala aplink mus atgyja.
Čia budi ugniagesių automobilis, kuriame dirba pora brolių, lėktuvo nusileidimo metu paliekančių netoliese esančio ūkio darbus. Lėktuvui išskridus, valdymo bokštą aptarnaujanti moteris apsivelka striukę ir šoka į furgoną pristatyti pašto.
Lėktuvo varikliams išnykus tolumoje, mažytis oro uostas nurimsta, vienintelis triukšmas – stipraus jūros vėjo gūsiai.
Bevardė sala atrodo niūri ir beveik apleista, tačiau taip nėra. Nepaisant savo dydžio, Papa Vestrėjų sala yra tikrai stebuklinga vieta. Nors vien dėl rekordinio skrydžio įspūdžių gali būti verta sumokėti 20 dolerių už bilietą, tikroji atrakcija yra pati sala.