Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip dėl karantino pasikeitė Lietuvos sanatorijos?

Sanatorinis kurortinis turizmas – viena iš sričių, kuri ir prieš pandemiją ir jos metu atlieka svarbų visuomenės sveikatos stiprinimo vaidmenį, grąžina sveikatą po sunkių operacijų ir sudėtingo gydymo atsigaunantiems pacientams. Be to, suteikia galimybę po reabilitacijos greičiau integruotis į darbo rinką. Smarkiai apribojusi kelionių ir poilsio paslaugų galimybes, pandemija paskatino kompleksines viešbučio, SPA ir sveikatos priežiūros paslaugų įstaigas diegti naujas technologines inovacijas. Nacionalinė sanatorijų ir reabilitacijos įstaigų asociacija atskleidė, kokios naujovės nuo šiol lauks į sanatorijas ir SPA atvykstančių pacientų ir profilaktinių bei poilsio paslaugų klientų.
Sanatorija
Sanatorija / 123rf.com nuotr.

Bekontaktės registratūros

Druskininkuose pristatytas pirmas Lietuvoje sukurtas technologinis sprendimas – svečio savitarnos terminalas, veikiantis kaip bekontaktė registratūra. Tai pilnai integruota viešbučio savarankiško įsiregistravimo sistema. Ją įsidiegė „UPA Medical SPA“, „Grand SPA Lietuva“. Priemonės inovatyvumą pripažįsta ir besidominčios užsienio sveikatinimo įstaigos, rašoma pranešime spaudai.

„UPA Medical SPA“ yra ne tik poilsio, bet ir asmens sveikatos priežiūros įstaiga, atvira lankytojams ir užtikrinanti saugumą net esant padidėjusiam epidemiologiniam pavojui, todėl čia visuomet taikomi aukštesni saugumo reikalavimai. Kad svečiai galėtų jaustis visiškai saugūs ir iki minimumo sumažintų kontaktų su žmonėmis skaičių, pristatėme galimybę viską atlikti savarankiškai. Savitarnos terminalas sukurtas taip, kad svečiams būtų aiškus ir lengvai suprantamas, tačiau jo kūrimo procese dirbo įvairių sričių specialistai“, – teigė „UPA Medical SPA“ direktorius Rimantas Černauskas.

UPA savitarnos terminalas
UPA savitarnos terminalas

Pilnai su viešbučio valdymo sistema integruotas savitarnos terminalas leidžia svečiui savarankiškai, be personalo pagalbos, įsiregistruoti atvykus į viešbutį ar sveikatos priežiūros įstaigą. Su viešbučio valdymo sistema integruotas savitarnos terminalas atlieka visas svečio įsiregistravimo funkcijas: randa svečio rezervaciją, patikrina asmens dokumentą, pateikia užsakytų paslaugų suvestinę, priima mokėjimą per banko mobiliąją programėlę, suprogramuoja ir išduoda svečio kambario raktą-kortelę.

Virtualus turas

Palangos kurorte įsikūrusi sanatorija „Gradiali“ inovacijas pritaikė rinkodaros srityje ir sukūrė virtualų 360 nuotraukų turą. Ši sanatorija 2019 m. priėmė daugiausia vis gausiau Palangos kurorte apsilankančių Vokietijos ir Izraelio turistų. Virtualus turas yra naujausia ir inovatyviausia iki šiol sukurta rinkodaros priemonė sanatorijoje „Gradiali“, leisianti klientams nuotoliniu būdu susipažinti su teikiamomis paslaugomis, erdvėmis ir objektais – tokiu būdu išsirinkti ir užsisakyti norimas paslaugas ar kambarius. Virtualų 360 nuotraukų turą galima rasti čia.

Sanatorijos programėlė ir infoterminalas

Druskininkuose įsikūrusi „Eglės sanatorija“ pristatė integruotą naujieną – mobiliąją programėlę bei infoterminalą, skirtą į sanatoriją atvykusiems klientams. Norėdama pagreitinti informacijos sklaidą ir sumažinti gamtos išteklių naudojimą, sanatorija nuo gruodžio mėnesio pristatė infoterminalus, kuriuose pateikta ne tik pagrindinė informacija apie sanatoriją, bet ir apie pačius Druskininkų ir Birštono kurortus: lankytinas vietas ir šiuose miestuose vykstančius renginius. Tikima, kad infoterminalai prisidės prie turizmo skatinimo, kurortų populiarinimo, pakeis spausdintus lankstinukus ir atskleis vis labiau modernėjančių Lietuvos kurortų galimybes. Šie infoterminalai klientams pasiekiami „Eglės“ registratūrose.

„Eglės sanatorijos“ nuotr./„Eglės sanatorijos“ gydykla
„Eglės sanatorijos“ nuotr./„Eglės sanatorijos“ gydykla

Ateityje „Eglės sanatorija“ žada nesustoti ir įrenginius tobulinti toliau. Juos norima pritaikyti ir individualiems kliento poreikiams, pavyzdžiui: kelionės į oro uostą planavimui, lėktuvo ar traukinio bilietų spausdinimui ir pan. Infoterminalų diegimo ir mobiliosios programėlės tobulinimo projektą „Eglės sanatorija“ įgyvendino programos „Turizmo inovacijos“ lėšomis.

Mobilioji programėlė ir infoterminalai yra pritaikyti ne tik lietuviškai kalbantiems klientams, bet ir anglų, rusų, vokiečių kalbomis.

„Sanatorija nori žengti koja kojon kartu su išmaniosiomis technologijomis. Siekiame būti lankstūs, modernūs ir patrauklūs savo klientams, kurie savo gyvenimo neįsivaizduoja be išmaniųjų įrenginių. Tai darome mūsų klientų patogumui ir dar didesniam komfortui sukurti“, – teigė „Eglės sanatorijos“ Rinkodaros ir komunikacijos padalinio vadovė Aistė Povilauskaitė.

Naujas akreditavimas ir mokymai

Lietuvai siekiant tapti Europoje pripažinta sveikatos turizmo kryptimi, svarbu ne tik vystyti kurortų infrastruktūrą, bet ir auginti specialistų kompetencijas bei lygiuotis į europietiškus kokybės standartus. Nacionalinės sanatorijų ir reabilitacijos įstaigų asociacijos nariai, būdami sveikatos sektoriaus dalimi ir dirbdami kaip asmens sveikatos priežiūros įstaigos, taikančios aukštus saugumo standartus ir inovatyvius sprendimus, dalyvavo tarptautinės kokybės sistemos, skirtos medicininės reabilitacijos, SPA ir sveikatinimo sektoriui, eksperto iš Vokietijos Dr. Kurt von Storch mokymuose.

Apmokiusios darbuotojus įstaigos atnaujino saugos ir sveikatos protokolus, papildė COVID-19 pandemijos dokumentaciją vadovaujantis naujausiomis užsienio šalių parengtomis rekomendacijomis ir ekpertų įžvalgomis, pritaikė paslaugas ir standartus besikeičiančiai COVID-19 situacijai.

„Vystant sveikatos turizmą Asmens sveikatos priežiūros įstaigų (ASPĮ) akreditavimas ir sertifikavimas yra svarbus dėl kelių pagrindinių aspektų. Tai gerina paslaugų kokybę (saugą, prieinamumą, veiksmingumą, efektyvumą, kt.), didina pasitikėjimą akredituota įstaiga ir jos teikiamomis paslaugomis, standartizuoja procesus ir sistemas, mažina nuokrypius, taip užtikrinant paslaugų kokybę ir saugą. Bet to, akreditavimo procesas gerina įstaigų ir jų komandų bendradarbiavimą, užtikrina sveikatos priežiūros tęstinumą ir tinkamą koordinavimą sveikatinimo turizmo paslaugų grandinėje. Tai svarbu visiems galutiniams paslaugų vartotojams – klientams, mediatoriams, draudimo kompanijoms ir kitiems sektoriaus dalyviams, kurių poreikiai pandemijos metu niekur nedingo ir yra kaip niekad aktualūs visiems, siekiantiems atsigauti po gydymo arba profilaktiškai stiprinti sveikatą ir imunitetą“, – teigia Nacionalinės sanatorijų ir reabilitacijos įstaigų vykdančioji direktorė Lina Nosevič.

Pokyčiai – visame sektoriuje

L.Nosevič teigimu, svarbu suprasti diegiamų inovacijų ir pokyčių mastą – juos įgyvendino ne tik pavienės sanatorijos ir SPA centrai, tačiau tai pakėlė visos šalies sveikatinimo sektorių lygį.

Nacionalinė sanatorijų ir reabilitacijos įstaigų asociacija vienija 15 narių, kurie sudaro sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo ir sveikatinimo paslaugų tiekėjų Lietuvoje branduolį, asociacijos nariai yra įdarbinę 3200 darbuotojų. Asociacijai priklausančios įstaigos smarkiai prisideda prie Lietuvos turizmo paslaugų eksporto – pagal užsienio svečių lovadienius, asociacijos nariai sudarė 10 proc. visų į Lietuvą atvykusių užsienio turistų srautų ir 9 proc. visų Lietuvos turistų lovadienių. Nacionalinė sanatorijų ir reabilitacijos įstaigų asociacija priklauso Europos Quhep organizacijai, vienijančiai Europos sanatorijas, reabilitacijos, sveikatinimo centrus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais