Iš tiesų viskas paprasta – tai padėjo sutaupyti šiek tiek degalų, o keleiviai to nepastebėjo, nes skrydis truko tik 11 minučių ilgiau nei įprasta. Kelias iš Panamos į Stambulą įprastai tęsiasi 10845 km, o dabar A330 skrido visus 12155 km. Ir ne be reikalo.
Skrisdami lėktuvu jūs negalvojate apie kilometrus. Jums svarbiausia skrydžio laikas, nes 13 valandų sėdėti lėktuve tikrai pabosta, net jei kitame gale laukia malonios atostogos. Taigi, keleiviams šiek tiek ilgesnis maršrutas nelabai rūpi, jei tik jie laiku nusileis numatytame oro uoste. Tai oro linijoms suteikia šiokią tokią pasirinkimo laisvę.
„Turkish Airlines“ paskaičiavo, kad pasinaudojant atmosferos sraujyme pavyks sutaupyti degalų, o kelionė netruks žymiai ilgiau. Atmosferos sraujymė – tai vadinamosios oro upės, ypatingai greitai judantys oro srautai. Kitaip tariant, viename atmosferos sluoksnyje susidaro pastovus vėjas, kuris lėktuvui gali padėti skristi greičiau sunaudojant mažiau degalų.
Tai oro linijos puikiai žino ir tuo naudojasi, tačiau įprastai nuo numatyto kelio nusukama tik keliais šimtais kilometrų. Kuo toliau yra artimiausia atmosferos sraujymė, tuo mažiau apsimoka link jos skristi. Tačiau vėjo greitis ten siekia iki 640 km/h, o tai lėktuvui yra didelė paspirtis.
Įprastai „Airbus A330“ skrenda maždaug 870 km/h greičiu. Tačiau šįkart patekęs į sraujymę „Turkish Airlines“ lėktuvas pasiekė maždaug 1000 km/h greitį žemės atžvilgiu, o kartais ir didesnį. Visa tai nulėmė, kad lėktuvas sunaudojo mažiau degalų, o atskrido tik 11 minučių vėliau.
Metų pradžioje pastebėta, kad lėktuvai iš Niujorko į Londoną atskrenda maždaug valanda anksčiau. Tuomet atmosferos sraujymės buvo itin stiprios ir oro linijos jomis intensyviai naudojosi. Tačiau tai turi ir trūkumų – atskridus gerokai per anksti tenka laukti savo eilės nusileisti. „Turkish Airlines“ tokių problemų neturi, o ir sraujymės nėra tokios stiprios, kokios buvo sausį.