Kas naujo Palangoje? 2 didžiausios naujienos patiks ir vaikams, ir dirbantiems

Karantinas ne tik apriboja, bet ir įkvepia pokyčiams. Viename populiariausių pajūrio kurortų – Palangoje – šįmet duris atvers ne tik naujos paslaugų bei pramogų studijos ir dirbtuvės, bet ir gerokai atsinaujinę poilsio centrai. Ko tikėtis ir kiek tai kainuos?
Poilsiautojai Palangoje
Poilsiautojai Palangoje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Pandeminiai įkvėpimai

Birželio pradžioje Palangoje duris atvers vaikų užimtumo studija „Labas, jūra“. Jos iniciatorės, jaunimo modelių agentūros įkūrėja Agnė Ivanauskaitė-Strėlienė ir žmogiškųjų išteklių specialistė, Vaikų linijos savanorė Agnė Baltrėnė, teigia, kad mažiesiems skirtos laisvalaikio erdvės poreikį padiktavo pastarojo laiko aktualijos.

„Daugybę metų su šeima leidžiame vasaros atostogas Palangoje – labai mylime šį kraštą. Kadangi pandemija parodė, kad galime dirbti iš bet kur, jau pernai mėginome suderinti darbą su poilsiu pajūryje. Visgi, jau pirmosiomis dienomis pajutome vaikų poreikiams atostogų metu pritaikytos infrastruktūros trūkumą. Širdį skaudėdavo, kai man tekdavo dirbti, o jiems – sėdėti namuose... Šią vasarą nusprendėme bendromis jėgomis pasiūlyti kūrybišką problemos sprendimą“, – teigia dukrą ir sūnų auginanti A.Baltrėnė.

Birželio–rugpjūčio mėnesiais M.Valančiaus g. įsikūrusioje 115 kv. m studijoje drauge su kvalifikuotais pedagogais praleisti laiką bus kviečiami 4–10 metų amžiaus vaikai. Dienos metu jiems bus organizuojamos įvairios pramoginės ir edukacinės dirbtuvės, sportiniai užsiėmimai bei ekskursijos po apylinkes. Vakarais vaikų lauks teatras, mokslininkų laboratorija, maisto gaminimas, šokiai ir diskoteka.

„Manome, kad šįmet kaip niekad vaikai bus išsiilgę socialinio kontakto, draugystės ir naujų patirčių, todėl kurdami studijos užimtumo programą didelį dėmesį kreipėme pagrindinių pojūčių – lytėjimo, ragavimo, klausos, judesio, smulkiosios motorikos – lavinimo veikloms, taip pat emocinio intelekto bei empatijos ugdymui“, – teigia A.Ivanauskaitė-Strėlienė.

Tol, kol vaikai leis laisvalaikį saugioje ir atraktyvioje studijos erdvėje, suaugusieji galės ne tik dirbti, bet ir atsipūsti nuo kasdienių rūpesčių. „Visiems reikia laiko sau – tėvams irgi, ypač, jei ištisus mėnesius po vienu stogu teko sutalpinti ir biurą, ir vaikų darželį, ir restoraną... Jiems suteiksime galimybę nueiti į renginį, pasimėgauti maistu ar tiesiog romantiškai praleisti vakarą paplūdimyje“, – sako A.Baltrėnė.

„Darbostogautojų“ režimu

Rodos, dar visai neseniai į darbostogas (angl. workashion) leidosi tik vienas kitas kolega ar bičiulis. Tačiau pandemija kardinaliai pakeitė darbo kultūros įpročius. Dalis dirbančiųjų iš namų jau dabar žvalgosi, kur kelti bures šiltuoju metų laiku. Tie, kas nenori vasaroti didmiesčio karštyje, pirmiausia dairosi į Lietuvos žemėlapį ir ieško lokacijų, kurios būtų tinkamos sklandžiam darbui bei poilsiui.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Saulėta diena Palangoje
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Saulėta diena Palangoje

„Tikime, kad Palangoje šįmet bus labai daug svečių, kadangi dėl sugriežtintų kelionių reikalavimų, testavimosi mažiau žmonių vyks į užsienį, daugelis ieškos vietų, kur pabūti Lietuvoje. Tiesą sakant, bendradarbystės erdvę atvėrę gegužės 1 dieną jau sulaukėme tokio žmonių antplūdžio, kokio nesitikėjome“, – komentuoja verslo erdvės 3O (Out of Office) koordinatorė Daiva Jankauskaitė.

Nuotoliniam darbui pritaikytų erdvių, jos teigimu, šiandien ieško tiek įmonių komandos, tiek ir pavieniai darbuotojai bei laisvai samdomi specialistai. „Verslas, ilgus mėnesius pradirbęs nuotolyje, ieško galimybių sustiprinti komandinius ryšius. Kiti tiesiog nori pabėgti iš miesto. Tiesa, šįmet į darbostogas važiuoja jau ne tik privačios įmonės, bet ir valstybinės įstaigos. Dienomis dirba, o vakarus leidžia prie jūros, plaukioja vandenlentėmis, jėgos aitvarais, leidžiasi į dviračių žygius ir t. t.“, – papildo pašnekovė.

Ir Nida, ir Vilnius „viename“

Intensyviam vasaros sezonui ruošiasi ir kurorte įsikūrę viešbučiai, restoranai bei SPA centrai. Vieni siūlys naujas paslaugas, išplėstas laisvalaikio zonas, renovuotus apartamentus, kiti – atnaujintą meniu koncepciją. Be to, atsiradus darbostogų poreikiui, viešbučiai transformavo savo konferencijų sales ir taip pat siūlo svečiams įsirengti ten savo ofisą ar darbo vietą atostogų metu.

„Veiklų sustabdymo laiką verslas išnaudojo labai produktyviai. Dalis apgyvendinimo įstaigų vykdė rekonstrukcijos ir kosmetinius remontus, kiti surado optimizmo organizuoti darbuotojų mokymus, kelti kvalifikaciją. SPA bei grožio centrai įsigijo naujos įrangos, taigi, kurorto svečiai galės mėgautis naujomis terapijomis, kūno ir veido puoselėjimo ritualais“, – komentuoja Palangos viešbučių asociacijos direktorė Ingrida Valaitienė.

Pasak jos, senasis kurorto įvaizdis yra gerokai pakitęs per pastaruosius metus, o kokybinius pokyčius pirmiausia pastebi į Palangą atvykę svečiai. „Girdime, kad čia galima atrasti ir vilnietiško, ir Nidos poskonio. Tai susiję su gastronominio žemėlapio plėtra bei naujų taškų atsiradimu – meksikietiškos, tailandietiškos, europietiškos virtuvių pasiūla, specializuotų bei šeimos restoranėlių įsikūrimu kiek atokiau nuo pagrindinės Basanavičiaus alėjos. Maitinimo įstaigos nuolat atnaujina savo meniu, o dalis žinomų prekių ženklų, atvykę čia sezono metu užsilieka ilgam“, – pastebi I. Valaitienė.

Skirtingą poilsiautojų poreikį atliepia ir gausi renginių bei aktyvaus laisvalaikio veiklų įvairovė. „Naujos erdvės – tiek kavinės, tiek restoranai – į savo terasas, kiemelius vis dažniau įsileidžia gyvą muziką – akustinius performansus, džiazą, pasaulio muzikos kolektyvus. Poilsio parkuose galima pašokinėti ant batutų, pasimokyti padelio teniso, pasimėgauti vandens sporto pramogomis“, – papildo Palangos viešbučių asociacijos vadovė.

Paklausta apie kainas, I.Valaitienė atsako, kad šiuo metu jos dar yra praėjusių metų lygio. „Sezonas įprastai prasideda po Joninių, o pats pikas būna liepą–rugpjūtį, priklausomai nuo orų. Manome, kad tais mėnesiais kainos natūraliai ūgtels dėl infliacijos, brangstančių žaliavų bei paslaugų, tačiau staigaus šuolio dėl pandemijos tikrai nenumatome“, – tikina ji.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis