Keistoji Šarvuotlaivio sala vėl atverta lankytojams

Prie Japonijos krantų, Nagasaki prefektūroje, esanti Hašimos sala geriau pasaulyje žinoma kaip „Šarvuotlaivio“ – tokį pavadinimą ji yra gavusi dėl savo formos. Įdomiausia, kad ji turistų dėmesį patraukė tik tada, kai tapo nebegyvenama.
Hašimos sala
Hašimos sala / 123rf.com nuotr.

Neįprasta, niūri vieta traukia turistus – skaičiuojama, kad per metus čia apsilanko apie 300 tūkst. keliautojų. Sala buvo uždaryta lankytojams nuo spalio mėnesio, kai taifūnas nuniokojo jos tiltą bei sienas. Po kelis mėnesius trukusių darbų Hašima vasario mėnesį vėl atverta turistams.

Hašima buvo industrinis miestas-sala, čia XIX-XX a. gyveno anglies kasyklos darbuotojai. Tai buvo viena iš tankiausiai apgyvendintų vietų pasaulyje – 60 tūkst. kv. m dydžio saloje šeštajame dešimtmetyje gyveno daugiau nei 5 tūkst. žmonių. Tačiau vos po kelių dešimtmečių ji pasikeitė neatpažįstamai.

1974 m. buvo nutraukta anglies kasyba šiose vietose, netekę darbo ją vienas po kito paliko gyventojai. Sala ir jos pastatai liko apleisti ir virto vaiduoklių miestu.

Hašima ilgą laiką buvo uždaryta, tačiau šiame amžiuje turistams itin pamėgus niūrias ir šiurpiai atrodančias vietas, 2009 m. į ją leista vykti lankytojams.

2015 m. ji net buvo įtraukta į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Teigiama, kad „šis objektas yra sparčios šalies industrializacijos, vykusios nuo XIX amžiaus vidurio iki XX amžiaus pradžios, plėtojant plieno pramonę, laivų statybą ir anglies kasybą, įrodymas. Jis liudija apie pirmą sėkmingą vakarietiško industrializacijos modelio perkėlimą į nevakarietišką šalį.“

Sala patraukusi ne tik keliautojų, bet ir kino industrijos dėmesį. Čia likę griuvėsiai yra tapę Džeimso Bondo priešo Raulio Silvos, kurį 2012 metų filme „Skyfall“ suvaidino ispanų aktorius Javieras Bardemas, slėptuve.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis