Išties, net nėra esmė, kuris iš aukščiau paminėtų miestų yra galutinis maršruto tikslas. Esmė ta, kad sąlyginai normalus traukinys pagaliau sujungė abiejų valstybių sostines. Pasakyčiau dar skambiau – šis maršrutas jungia net ne dvi, o keturias sostines, tai yra dvi einamąsias, vieną laikinąją ir vieną senąją. Skambu.
Kodėl šį traukinį pavadinau tik sąlyginai normaliu? Pirmiausia todėl, jog tai yra reisas su persėdimu, kuris vykdomas paskutinėje Lietuvos pusėje esančioje Mockavos stotelėje. Čia ir iškyla pirmasis neaiškumas, kodėl tas persėdimas apskritai turi būti, juk europinė vėžė jau yra nutiesta iki Kauno.
Tai yra reisas su persėdimu, kuris vykdomas paskutinėje Lietuvos pusėje esančioje Mockavos stotelėje.
Kol kas negirdėjau, kad nors vienas, iki šiol daug kalbėjęs ar džiūgavęs, ekspertas tai būtų paaiškinęs. O gal niekas jų normaliai ir nepaklausė. Įtariu, kad egzistuoja kažkokie susitarimai ar nesutarimai, neleidžiantys lietuviškam traukiniui važiuoti gilyn į Lenkiją, o lenkiškajam – gilyn į Lietuvą, todėl jie susitinka Mockavoje.
Tiesa, tai tik mano hipotezė, gal yra ir kitų priežasčių, aš nežinau. Kaip ten bebūtų, galėtų, aišku, leisti lenkams atriedėti iki Kauno, tada Kaune įlipantiems keleiviams apskritai nereikėtų niekur persėsti, bet kas aš toks, kad aiškinčiau. Džiaukimės, kad apskritai toks maršrutas užfunkcionavo, ir tikėkimės, kad jis išliks, o ne dings, kaip dingo kitos visai patraukliai atrodžiusios kryptys (Rygos, Talino, Daugpilio, Kyjivo).
Jau savaitę skaitome atsiliepimus bei įspūdžius tą maršrutą išbandžiusiųjų, tad bendras vaizdas jau susidarė. Aš pats tuo traukiniu nevažiavau, nes nenorėjau grūstis su minia. Dėl to nusprendžiau luktelti, kol nuslūgs ažiotažas ir tada ramiai, be streso, pravažiuoti tuo traukiniu patogiau.