Kelionės traukiniu – nepamirštamas nuotykis
Keliauti traukiniu, kai pro šalį bėga besikeičiantys peizažai maloni patirtis kiekvienam. Pirmiausia, tai suteikia galimybę pamatyti ne tik už lango besikeičiantį kraštovaizdį, bet ir aplankyti įvairius mažus miestelius, pajusti tikrą šalies dvasią ne tik didžiausiuose miestuose, bet ir miesteliuose. Keliaujant traukiniu bet kada šovusi mintis išlipti anksčiau numatytos stoties visada gali būti pateisinta, vien dėl to, kad miestas pasirodė gražus ir vertas dėmesio. O taip tikrai gali nutikti, juk traukinių stotys beveik visuose miestuose įkurtos pačioje miesto širdyje.
Tai dar vienas iš traukinių privalumų – neteks gaišti laiko bandant nusigauti nuo užmiesčio iki centro. Ši detalė nepalyginama, jei kalbėtume apie oro uostus, iki kurių nusigauti dažnai reikia sugaišti nemažai laiko, ypač skrendant su pigių skrydžių bendrovėmis. Jei jau užsiminta apie oro uostus, galima pridėti, kiek daugiau lankstumo suteikia keliavimas traukiniu – bilietas gali būti nusipirktas kelios minutės iki traukinio išvykimo, dažnai bilietams nėra laiko limito ir tai suteikia galimybę būti žymiai ramesniems dėl keliavimo traukiniais ir paprasčiausiai atsipūsti.
Dar labiau atsipalaiduoti galima jau įlipus į traukinį, kur galima leisti sau pailsėti kol bus pasiektas kitas miestas, pavalgyti, o atsinešti skysčiai nebus konfiskuoti. Be šių detalių, kelionės yra puikus metas socializuotis, užmegzti pažintį su pakeleiviais. Galiausiai verta paminėti, kad traukinių bilietus galima įsigyti lengvai, informacija visose Europos šalyse prieinama anglų kalba, beveik visur bilietus galima įsigyti ir internetu. Be to, nors bilietai ir brangūs, negalima pamiršti taikomų nuolaidų įvairioms amžiaus grupėms, šeimos bilietams ir išskirtinėms akcijoms.
Ne viskas tik gerai
Tačiau šis keliavimo būdas turi ir savų minusų. Nors jis ir suteikia pamatyti daug daugiau vietovių pakeliui ir pažinti Europą labai detaliai, jei jau pasirinktas kelionės tikslas tolimas ir niekas pakeliui nedomina, tuomet skrydis sutaupys daug laiko o neretai ir pinigų. Vis dėl to traukinių bilietai neretai yra brangesni nei skrydžiai. Traukiniai nukreipti į didžiuosius miestus ir turistų centrus neretai būna perpildyti, ypač išeiginių ar atostogų metu. Tokiu atveju gali tekti praleisti naktį ant naktinio traukinio grindų, jei vieta traukinyje nerezervuojama.
Tokių problemų neturėtų pasitaikyti važiuojant paprastu regioniniu traukiniu, bet čia gali iškilti nesklandumų su kelionės sąlygomis. Pigiausias traukinys gali reikšti neveikiančius kondicionierius ar nemalonius tualetus, vasarą skleidžiančius atitinkamą aromatą, tikrai nedarantį kelionės malonesne. Be to, priklausomai nuo šalies, skiriasi taisyklės, taigi prieš lipant į traukinį reiktų gerai išsiaiškinti ar, pavyzdžiui, bilietėlio nereikia pasižymėti, kaip kad Italijoje, ir kitų galimų niuansų, kurie akivaizdūs tos šalies piliečiams, bet ne svečiams.
Kai jau keliaujama į kitą šalį, tarptautiniai bilietai gali reikalauti daugiau laiko, nes kartais vienintelė galimybė juos įsigyti yra traukinių kasose, o internetinė alternatyva neegzistuoja.
Kaip išvengti nemalonumų
Jei jau leisti į kelionę po Europą traukiniais, verta susiplanuoti kelionę iš anksto, kad išlipus iš traukinio beliktų tik eiti tiesiai į hostelį ar kitą pasirinktą nakvynės vietą ir pasidėti daiktus. Dalis keliautojų, kad būtų saugūs, atsispausdina žemėlapį ir turi po ranka kompasą. Planavimas leidžia ne tik rasti nakvynės vietą, bet ir vietas, kurias norima aplankyti, kur pavalgyti ir ko nieku gyvu nenorima praleisti. Taip pat tai suteikia šansą pagalvoti apie vietos traukiniuose rezervaciją, kad vėliau nereikėtų miegoti ant grindų.
Miegant traukinyje nepamaišo dviračio spyna, kuria galima prirakinti savo daiktus, kad jų nepavogtų. O jei miegasi itin jautriai, verta turėti ausų kištukus.
„Interrail“. Ar tikrai naudinga?
Nusprendus keliauti traukiniu lengvai gali suvilioti „Interrail“ pasiūlymas. „Interrail“ pasas suteikia galimybę už tam tikrą sumą keliauti po 30 Europos valstybių, išskyrus Lietuvą, Latviją, Estiją, Maltą ir Kiprą, kuriuose yra kitoks geležinkelių tinklas.
„Interrail“ paso kaina svyruoja nuo pasirinktų šalių, amžiaus ir laikotarpio. Kiekvienas gali pasirinkti sau tinkamiausią pasą, tačiau svarbu nepamiršti, kad dažnai teks mokėti papildomai ir nors jau įsigijus tokį pasą, dažnas mano, kad tai visos išlaidos – klystama. Nemažą sumą teks pakloti vietos traukiniuose rezervacijai.
„Interrail“ pagrindinis privalumas turėtų būti lankstumas. Tačiau kadangi rezervacija ne tik kainuoja ir gali kainuoti tiek pat, kiek pats pasas, bet ji dar ir turi būti atlikta prieš du mėnesius, kaip rekomenduojama. Taigi lankstumo kaip ir nelieka. Vis dėl to jauniems žmonėms, kuriems galioja nuolaidos, verta apsvarstyti šią galimybę, nes šis pasas suteikia ir kitų nuolaidų, pavyzdžiui, keltams, jų yra skirtingų: skiriasi ne tik šalys, bet ir laikotarpiai, taip dažnai paprasčiau susiorganizuoti kelionę. Jei juo susidomima, neverta pamiršti mobiliosios programėlės leidžiančios stebėti visus traukinius ir jų išvykimo laikus ir be internetinio ryšio.
Be abejonės, kelionė traukiniu po Europą – nepamirštama. Tačiau tam reikia skirti nemažai laiko planavimui, net jei ir viliamasi sutaupyti laiką perkant „Interrail“ pasą ar panašias alternatyvas. Be to, tai nebūtinai padės sutaupyti laiko. Jei turima laiko, verta paieškoti pigesnių bilietų ir apvažiuoti Europą traukiniu tikrai nebrangiai ir grožintis pro langus bėgančia Europos gamta ir miestais.