Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kelionę į Jelgavos ledo skulptūrų festivalį apkartino ją organizavusios įmonės darbas

Kai keliauji savarankiškai, dėl visų nemalonumų gali kaltinti tik pats save. Keliaudamas su kelionių agentūra dažniausiai tikiesi, jog viskuo pasirūpins jos darbuotojai. Tačiau taip būna ne visada. Į kaimyninę Latviją, kurioje vasarį kasmet vyksta ledo skulptūrų festivalis, keliavę lietuviai pažėrė kaltinimų kelionę organizavusiai bendrovei „Eura Travel“.
Menininkai ruošia ledo skulptūras
Viena iš ledo skulptūrų Jelgavoje / Tvnet.lv/Billijs Locs nuotr.
Temos: 3 Ryga Latvija Jelgava

„Kelionė į Jelgavą, aplankant Rygą, išties verta kiekvieno išleisto euro. Tikrai rekomenduoju aplankyti šį festivalį kiekvienam, tačiau su „Eura Travel“ aš pats nekeliausiu daugiau niekada“, – apibendrindamas savo kelionę į Jelgavoje vasario 10–12 d. vykusį ledo skulptūrų festivalį rašė Karolis Kaminskas.

Asmeninė nuotr./Kelionės akimirka
Asmeninė nuotr./Kelionės akimirka

Kelionę autobusu ir su lydinčiu gidu į Latvijoje vykstantį populiarų renginį jis įsigijo iš bendrovės „Eura Travel“. Kartu su draugais važiavęs vaikinas įsitikinęs, jog daugelio nepatogumų, kuriuos patyrė, galėjo išvengti.

„Pakeliui į Jelgavą užsukome į Rygos automobilių muziejų. Jis įdomus – yra ką pamatyti. Tačiau man pasirodė, jog mus lydėjusi gidė čia nėra buvusi, tad mažai ką galėjo papasakoti. Tačiau tai – ne blogiausia dalis. Muziejaus puslapyje pateikiamos kainos. Studentams suteikiamos nuolaidos. Bet man ir draugams (nors esame studentai) jos nebuvo suteiktos – pinigus gidė surinko autobuse ir nupirko bilietus už visą kainą.

Mes lietuviai – žmonės kuklūs, „bangų“ nekėlėme, sakė su „Eura Travel“ keliavęs lietuvis.

Aišku, gidui reikėtų šiek tiek daugiau laiko skirti ir iš dviejų pilnų autobusų surinkti bent 10 asmenų (studentų, vaikų ar senjorų), kad grupė gautų bilietus su nuolaida. Mūsų skaičiavimais, vien autobuse, kuriuo važiavome, tokių žmonių buvo maždaug 20.

Visi galėjome sumokėti mažiau, t.y. įsigyti bilietus už 4 eurus. Gidė tik pasakė, kad vaikai iki 6 metų galės įeiti nemokamai. O visi kiti turi sumokėti po 10 eurų (muziejaus puslapyje nurodyta, kad grupės nariams bilieto kaina – 9 eurai). Susierzinome, nes visi juk turime telefonus ir pažiūrėjome internete kainas...“, – pasakojo vaikinas. Anot jo, tokias pat kainas (visas bilietas – už 9 Eur) jie išvydo ir muziejuje. Tačiau, nenorėdami sugadinti tik prasidėjusios kelionės, keliautojai nutarė „nekelti bangų“, kaip patys sakė.

Asmeninė nuotr./Rygos automobilių muziejuje
Asmeninė nuotr./Rygos automobilių muziejuje

K.Kaminsko teigimu, grupes lydėjusios bendrovės „Eura Travel“ kelionių vadovės nekompetencija tiesiog badė akis.

„Tie, kurie mano, kad smagu klausytis faktų apie 1997 m. mirusią vietinės reikšmės muzikantę, klysta. Be abejo, taip pat galite sužinoti ir ką nors įdomaus, tarkime, kad Jelgavoje yra vamzdžių gamykla – na, super įdomu“, – ironizavo portalui parašęs šios kelionės dalyvis.

Pro jo ausis nepraslydo ir tai, kad pasakodama apie vietas, kuriomis važiuoja, kelionės vadovė tarstelėjo: „Nieko įdomaus nepamatysite, nes Vilniuje tikrai turime geriau.“

„Keliaujant nesinori klausytis negatyvių pasakojimų ir gretinimų su Lietuva apie emigracijos, alkoholizmo, skurdo problemas, tačiau gidei atrodė kitaip. Man kilo natūralus klausimas: jeigu ten nėra ko pažiūrėti, viskas taip blogai, gal tada nevežkite?“ – retoriškai klausė K.Kaminskas.

Pasak jo, problemų buvo kilę ir dėl technikos – autobuse garsiakalbis veikė per garsiai, o pats autobusas nebuvo techniškai tvarkingas: kelyje Vilnius–Kaunas jis buvo užgesęs. Laimei, po 10 minučių problema buvo išspręsta ir kelionė tęsėsi.

„Turiu ką pasakyti ir apie vairuotojus. Rygos automobilių muziejuje ekskursiją pabaigus šiek tiek anksčiau, nei buvo numatyta, tikėjomės įlipi į autobusą, nes buvo šalta. Šalia stovėjęs kitas lietuvių autobusas, kurio vairuotojai malonūs ir apsirengę padoriai, skirtingai nuo mūsiškio, laukė turistų atidarę duris. O mūsiškiame turistų ne tik nelaukė, bet ir atėję į vidų vairuotojai užsidarė, užsikėlė kojas ant sėdynių ir tik gidei grįžus sugalvojo įleisti keleivius, kurie šalo už durų“, – piktinosi keliautojas.

Jo teigimu, kelionėje trūko ir organizuotumo. „Organizuotumas? Ne, apie tai gidė negirdėjo. Nebuvo pasakyti tikslūs grįžimo laikai nei viename lankomame objekte. Todėl kelionė truko 2 valandomis ilgiau, nei turėjo. Grįžimas į Kauną planuotas 1 val. nakties, o grįžome 3 val. 15 min.“, – sakė K.Kaminskas.

Išbandymų turistų nervams ir kantrybei netrūko ir pagrindiniame kelionės taške – Jelgavos ledo skulptūrų festivalyje.

„Apie elektroninį bilietų užsakymą ši įmonė tikriausiai nėra girdėjusi, tad visur teko laukti ilgiau, nei tikėtasi. Jelgavos miestas nebuvo pasiruošęs tokiam kiekiui turistų (vien autobusų su lietuviškais numeriais buvo galima suskaičiuoti daugiau nei 20). „Eura Travel“ nepalengvino įėjimo į renginio vietą. Šeštadienio vakarą, kai miestas sausakimšas, veikė tik 5 bilietų kasos. Tad kad galėtumėme nusipirkti bilietą, eilėje teko laukti apie 1 val. Jeigu prieš kelionę būtume buvę informuoti, kad bilietus reikės įsigyti patiems, net neabejoju, kad dauguma juos būtų iš anksto nusipirkę internetu. Tuomet laukimo nebūtų buvę“, – mintimis dalijosi pašnekovas.

Įėjimas į „salą“ festivalio teritorijoje studentams kainavo vos 3 eurus. O tai, ką ten išvydo, visus sužavėjo.

A post shared by Baiba Volgaste (@baibavolgaste) on

„Nepaisant to, kad dėl daugybės žmonių į pagrindinę ekspoziciją įeiti nepavyko (net ir pralaukus eilėje pusę valandos ji nepajudėjo), tačiau viskas aplink paliko įspūdį. Degė keliolika laužų, norintiems sušilti, buvo pakankamai sanitarinių mazgų, vietų, kur galima užkąsti, atsigerti. Pavyko patekti ir į „Ledo“ barą. Koncertinis amfiteatras irgi įrengtas beveik idealiai – pats koncertas buvo puikus, garsas švarus. Pagrindinis vakaro atlikėjas Lauris Reiniks sužavėjo – ne kartą dainavo ir lietuvių kalba. Su žiūrovais bendravo ne tik latviškai, bet ir lietuviškai, rusiškai ir angliškai“, – įspūdžiu dalijosi Jelgavos ledo skulptūrų festivalyje apsilankęs lietuvis.

„Eura Travel“: viską, kas buvo įskaičiuota į kelionės kainą, turistas gavo

Kelionių organizatoriaus „Eura Travel“ Turizmo skyriaus vadovė Salvija Urbonavičienė detaliai pakomentavo kiekvieną nepatenkinto keleivio skundą. Pasak jos, tai, kas buvo įtraukta į kelionės kainą, klientas gavo. O daugelis kitų skundų – subjektyvūs vertinimai.

„Klientas rašo, kad grupinio bilieto į Rygos automobilių muziejų kaina – 9 Eur/asmeniui, o jie mokėjo po 10 Eur. Tačiau, jeigu šis turistas atidžiau panagrinėtų Rygos automobilių muziejaus tinklalapį, jis tikrai rastų informaciją, kad lengvatinis bilietas grupei kainuoja 9 Eur (perkant individualiai – 10 Eur). Gido paslaugos, kurios buvo iš anksto užsakytos tam, kad turistai išsamiau ir įdomiau būtų supažindinti su muziejaus ekspozicija, kainuoja papildomai. Tad iš turistų buvo renkama po 10 Eur, – sakė kelionę pardavusios ir organizavusios įmonės atstovė. – Apie taikomas nuolaidas turistas taip pat galėjo rasti informaciją muziejaus tinklalapyje arba pasiteirauti agentūroje prieš kelionę. Taip pat tiesiog paklausti vadovės per kelionę ir pateikti studento pažymėjimą. Kadangi mokestis už bilietus į lankomus objektus į kelionės kainą įskaičiuotas nebuvo, klientas galėjo bilietą į muziejų įsigyti muziejaus kasoje savarankiškai.“

Tiesa, už „savarankiškus“ bilietus bendrai sumokėjo gidė, prieš tai surinkusi pinigus iš visų keleivių. Tai – įprasta praktika grupėms keliaujant autobusu, stengiantis sutaupyti laiką trumpose kelionėse. Pavyzdžiui, kaip ir šiuo atveju – vienos dienos.

Pastabas apie kelionių vadovės darbo kokybę S.Urbonavičienė vadina nepagrįstomis. Pasak jos, kelionės vadovas pateikia informaciją apie tą šalį, į kurią ar per kurią vyksta, bet ne apie kiekvieną pravažiuojamą objektą, nes tai – neįmanoma padaryti ir nebūtina.

„Kas vienam nauja, kitam jau žinoma, lygiai tas pats ir su „įdomu“ ar „neįdomu“. Kai kelionės vadovas ne tik pateikia informaciją, bet ir geba ją palyginti su kita šalimi, tai rodo jo didesnį turimų žinių bagažą. Šiuo atveju Lietuva ir Latvija buvo palygintos remiantis faktais. Ši kelionių vadovė turi daugiametę patirtį, gido kvalifikacijos pažymėjimą, kuris patvirtina, kad ji žino ekskursijų vedimo metodiką“, – pabrėžė pašnekovė.

Melu „Eura Travel“ darbuotoja vadina ir keleivio skundą dėl vairuotojų:

„Vairuotojai lankėsi automobilių muziejuje. Grįžo į autobusą pirmi. Jie žiemą, aišku, nestovėjo atidarytomis durimis. Anksčiau iš muziejaus sugrįžusius žmones vairuotojai įleido į autobusą, kai tik jie priėjo prie durų ir paprašė“.

Keliones į ledo skulptūrų festivalį Latvijoje bendrovė organizuoja jau ne pirmus metus, tačiau šiemet sulaukė tokio didžiulio susidomėjimo, jog teko samdyti papildomų autobusų ir kelionių vadovų, lydėsiančių grupes. Viena iš tokių – ne nuolatinė, bet samdoma tam tikroms kelionėms gidė, ir buvo griežtų K.Kaminsko vertinimų sulaukusi gidė Afroditė.

Tai, kad į kelionę vyko ne vienas ar du, kaip planuota pradėjus prekiauti kelionės į Jelgavą pasiūlymais, bet net keturi autobusai iš Lietuvos, nulėmė ir tai, jog iš anksto nebuvo pasirūpinta bilietais į ledo skulptūrų festivalį.

„Sutinkame, kad kelionė būtų buvusi sklandesnė, jei bilietus į ledo skulptūrų festivalį būtume nupirkę iš anksto. Šią kelionę organizuojame jau keletą metų iš eilės. Niekada nebuvo problemos įsigyjant bilietus vietoje, todėl bilietų įsigijimo paslaugos neįtraukėme ir į kelionės kainą. Kad tokių eilių nesitikėjo ir kiti besilankantys, liudija susidariusios nemažos eilės prie bilietų kasų (priešingu atveju, visi juos būtų pirkę internetu). Be to, jaunas, aktyvus studentas, „draugaujantis“ su informacinėmis technologijomis, informaciją apie bilietų įsigijimą internetu nesunkiai galėjo surasti renginio tinklalapyje“, – sakė S.Urbonavičienė.

Jos nuomone, kelionė buvo organizuota sklandžiai ir kokybiškai. Tad priekaištas, kad esą visur buvo vėluojama – vėlgi subjektyvus turistų vertinimas.

„Priekaištas, kad į Kauną grįžome 2,5 val. vėliau, nei planuota – taip pat nepagrįstas. Mes nebuvome suplanavę grįžimo į Kauną laiko (taip pat Vilnių ir Panevėžį) ir niekur jo nepublikavome, kadangi į kelionę vyko 4 mūsų firmos autobusai ir į Kauną jie turėjo grįžti skirtingu laiku. Galbūt vėlesnis grįžimas buvo dėl 2 merginų, kurios vėlavo po festivalio į autobusą, ar susidariusių spūsčių išvažiuojant iš Jelgavos, tačiau visi kalbinti turistai į tai atsižvelgė labai supratingai“, – tikino viena iš kelionių organizatoriaus „Eura Travel“ vadovių.

Susisiekėme su turistais, kurie vyko 2017 m. vasario 11 d. į Latviją šiuo autobusu. Džiaugiamės, kad jie liko patenkinti kelione, vadovo darbą įvertino kaip profesionalų, informacija buvo pateikta sklandžiai, gražiai ir išsamiai. Grupę dauguma apibūdino kaip „ramią“, per kelionę nebuvo išsakyta jokių priekaištų, pastebėjimų ar pateikta klausimų.

„Pasistengsime, kad kelionė į Ledo skulptūrų festivalį kitais metais praeitų sklandžiau. Visada naudinga išklausyti turistų nuomones po kelionės. Visus mūsų turistus kviečiame reikšti savo nuomonę ir pastebėjimus skambinant ir rašant mums“, – sakė S.Urbonavičienė.

Iki šiol niekas nesiskundė

Ar skundas pagrįstas, ar jame pateikiami faktai – tik asmeninė subjektyvi nuomonė, atsakyti gali Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT). Jos specialistai, įvertinę K.Kaminsko pateiktus argumentus, sutiko pakomentuoti šią situaciją.

„Tai yra vienos dienos ekskursija, kuriai būtų taikomos bendrosios atlygintinų paslaugų nuostatos. Šiuo atveju vartotojas pirmiausia turėtų kreiptis į paslaugų teikėją (t.y. kelionės organizatorių) raštu ir išdėstyti savo reikalavimus. Prie pretenzijos reikėtų pridėti nuostolius pagrindžiančius įrodymus, jei buvo patirta papildomų išlaidų, taip pat kitus turimus įrodymus, kuriuose užfiksuotos skundžiamos aplinkybės. Jei per 14 kalendorinių dienų nuo raštiško kreipimosi į paslaugos teikėją vartotojui nebus pateiktas atsakymas arba paslaugos teikėjo atsakymas vartotojo netenkins, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo Vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo ne teisme tvarka.

Atkreipiame dėmesį, kad tarnyba kiekvieną ginčo atvejį vertina individualiai ir nešališkai, remdamasi ginčo šalių pateiktais objektyviais įrodymais, ir tokiu būdu sprendžia dėl vartotojo pretenzijų paslaugų teikėjo atžvilgiu pagrįstumo. Pirmiausia siekiama ginčo šalis sutaikyti, o nepavykus to padaryti – priimamas vienas iš Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 27 straipsnio 1 dalyje įtvirtintų privalomo pobūdžio sprendimų (patenkinti vartotojo reikalavimus; iš dalies patenkinti vartotojo reikalavimus; atmesti vartotojo reikalavimus)“, – rašoma 15min pateiktame VVTAT atsakyme.

Tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vyriausiosios specialistės Natalijos Jarmulkovič teigimu, skundų dėl „Eura Travel“ veiklos nėra gauta.

„Jei per ekskursiją buvo teikiamos gido paslaugos, gidas turi turėti Valstybinio turizmo departamento išduotą gido pažymėjimą. Informacija apie asmenis, turinčius gido pažymėjimą, yra skelbiama Valstybinio turizmo departamento interneto svetainėje. Taip pat Valstybinis turizmo departamentas vykdo nuolatinę turizmo paslaugų teikėjų veiklos stebėseną ir priežiūrą, todėl dėl bendrovės „Eura Travel“ veiklos galima kreiptis ir į šią instituciją“, – nurodė tarnybos atstovė.

Valstybinis turizmo departamentas taip pat nėra sulaukęs skundų dėl šio kelionių organizatoriaus.

„Jis licencijuotas Turizmo departamente, finansinė būklė yra tinkama tokiai veiklai vykdyti, kaip numatyta LR Turizmo įstatyme“, – nurodė Turizmo departamento komunikacijos ir viešųjų ryšių vadovė Gerda Butkuvienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos