www.valdokemperiai.lt pateikia 10 patarimų, kuriuos reikėtų perskaityti prieš važiuojant į kelionę.
Kemperių tipai. Egzistuoja kelios šių transporto priemonių rūšys: alkovenai, integruoti, dalinai integruoti arba mikroautobusai. Pirmieji yra lyg sraigės – nameliai, turintys miegamas vietas virš kabinos. Miegoti ten erdvu ir patogu, tačiau toks kemperis būna aukštas, veikiamas vėjo gūsių ir naudojantis daugiau degalų.
Jeigu keliauja 2–4 asmenys, optimaliausia rinktis dalinai integruotą kemperį, kuris yra greitesnis, stabilesnis ir ekonomiškesnis. Nuomos kompanijos labai retai siūlo pilnai integruotus kemperius, nes jie yra brangiausi. Tokie kemperiai yra labai erdvūs, su dideliais priekiniais langais ir puikiu apžvalgumu. Tačiau jeigu netyčia išmušite priekinį langą, tai gali kainuoti kelis tūkstančius eurų, kadangi tokie kemperiai gaminami mažomis serijomis.
Mikroautobuso bazės kemperis yra pats greičiausias, lengviausiai valdomas ir ekonomiškiausias. Tačiau jame dažniausiai nebūna nei dušo, nei tualeto, o patogiai įsikurti pavyksta tik dviem žmonėms.
Avansas ir depozitas. Nuomos įmonės, rezervuodamos kemperį, prašo garantinio mokesčio, kuris skirtingose kompanijose svyruoja nuo 100 iki 300 eurų. Pasirašę sutartį ir sumokėję šį mokestį, turite garantiją dėl atostogų.
Atvykus pasiimti automobilio, įmonė dažniausiai prašo apmokėti visą nuomos kainą bei palikti depozitą, kurio dydis gali siekti nuo 300 iki 600 eurų. Depozitas grąžinamas pasibaigus kelionei, jeigu automobilis parvyksta švarus ir tvarkingas, su pilnu degalų baku.
Instruktažas. Kemperis yra du viename – tai automobilis ir namas. Net ir tuomet, jei vairuotojai šį bei tą žino apie automobilius, retas kuris supranta, kaip veikia namai ant ratų. Dėl šios priežasties nuomos įmonė prieš kelionę atlieka instruktažą, kuris trunka 30–60 minučių. Reikia klausyti atidžiai, stengtis suprasti ir iš karto bandyti pakartoti visus veiksmus patiems, kad kelionėje nereikėtų nervintis, skambinti savininkui ir guostis, kad neveikia šaldytuvas ar šildytuvas.
Kemperio komfortas. Kiekviename didesniame kemperyje yra visi komforto atributai – lovos, viryklė, šaldytuvas, dušas, tualetas, salono šildymas. Daugelis įrenginių yra maitinami dujomis.
Kad atostogos tikrai būtų malonios, nesistenkite nuomotis paties didžiausio kemperio ir sutalpinti į jį kuo daugiau draugų – kitaip tariant, nepaverskite jo bendrabučiu. Reikėtų suprasti, kad kemperio gyvenamasis plotas yra labai nedidelis. Jeigu kelionės metu bus prastas oras, lis lietus, visi bandysite sutilpti šioje mažoje erdvėje – tai vargins ir netgi prives prie konfliktų.
Atkreipkite dėmesį į pravažiuojančius Vakarų Europos šalių kemperius – dažniausiai žmonės važiuoja po du.
Atstumas ir greitis. Negalvokite, kad kemperiu per naktį nulėksite į Italiją. Žinoma, teoriškai tai yra įmanoma. Tačiau kemperis nėra BMW – jis sutvertas lėtam važiavimui, mėgaujantis sustojimais ir piknikais gražiose vietose. Tad prieš sėdant į kemperį, reikėtų „persijungti“ į kitą režimą. Taip, nuvažiuoti iki tikslo norisi kiek greičiau, tačiau vėliau, „čilinant“ po šalį, pilnai pakanka nuvažiuoti 200–300 kilometrų. Kemperių kruizinis greitis yra apie 100–110 km/h.
Dydis ir ilgis. Sėsdami prie kemperio vairo, prisiminkite, kad tai ilgas ir aukštas automobilis. Kemperių su alkoveno kabina aukštis siekia iki 3,3 m. Tad turite stebėti ir tuos kelio ženklus, kurių nematydavote važiuodami lengvuoju automobiliu.
Nelįskite po žemais tiltais, venkite senamiesčio gatvelių, kuriose kybo žemi balkonai, nesukite į mišką, kuriame kemperio stogą ir šonus gali kliudyti šakos. Važiuodami į nežinomą tašką mieste, galvokite kaip pravažiuosite, kaip apsisuksite ir kur sustosite.
Sustojimai. Pirmąsyk keliaujantys kemperiais, dažnai susiduria su parkavimo problemomis. Ypač tuomet, jeigu norima aplankyti didelius miestus. Kemperio nepastatysi įprastoje lengvojo automobilio parkavimo vietoje, o dėl aukščio apribojimų neįvažiuosi į daugybę aikštelių. Trumpam galima sustoti didesnio prekybos centro aikštelėje. Taip pat galima ieškoti autobusams ir sunkvežimiams skirtų parkavimo vietų.
Kai kurios kemperiams draugiškos šalys, kaip Vokietija ar Italija, turi ir specialias kemperiams skirtas parkavimo aikštes, kuriose galima ne tik stovėti, bet ir išpilti tualeto bakelio turinį ar prisipildyti vandens. Parkavimo vietą kemperiui lengvai galima susirasti naudojant įvairias programėles, kaip „Park4night“ ir pan.
Nakvynė. Kemperis yra autonomiškas namas ir jame galima gyventi vieną ar net kelias paras, laiką leidžiant gamtoje, neprisijungus prie elektros. Ypač tais atvejais, jeigu dienomis važiuojame ir taip pasikrauname akumuliatorius. Tuomet nebūtina išlaidauti nakvojant kempinguose, nes viena nakvynė gali kainuoti nuo 10 iki 50 eurų, priklausomai nuo kempingo lygio ir vietos. Tačiau taip pat galima sustoti bet kurioje saugioje, gražioje vietoje ir nakvoti ten. Sustojimo vietų vėlgi ieškokite su „Park4night“ ar panašiomis programomis.
Serviso vietos. Vakarų Europos šalyse yra daugybė specialių vietų, kur galima atlikti kasdienius serviso darbus – išpilti nuotekų baką, prisipildyti šviežio vandens ir ištuštinti tualeto kasetę. Tokie serviso taškai būna įrengti degalinėse, poilsio aikštelėse ir, žinoma, kempinguose.
Pavojai. Nakvojant nesaugomose teritorijose, visada yra teorinė tikimybė, kad į jūsų saugumą bus pasikėsinta. Ypač daug pasikėsinimų įvyksta Prancūzijos greitkelių aikštelėse. Populiarus vagių metodas – įpurkšti į namelį migdančių dujų ir giliai užmigdyti jo gyventojus, Tada užsidėję dujokaukes, vagys įlenda vidun ir surenka visus vertingus daiktus. Norint to išvengti, reikia nakvoti kempinguose arba turėti namelyje dujų signalizaciją. Dieną išeidami iš kemperio, venkite palikti mašiną nuošaliose vietose ir nepalikite joje vertingų daiktų. Saugumo vardan, kemperių savininkai įrengia papildomus užraktus, įvairias signalizacijas ir seifus.