„Praleidžiami“ gyvybiškai svarbūs vaistai
Ribojimų, kokius vaistus galima gabenti lėktuvu – nėra. Galima gabenti tiek tabletes, tiek skysto pavidalo vaistus. Tačiau kai kuriais atvejais, pasak UAB „Litcargus“ Išvykstančių keleivių aptarnavimo poskyrio vadovės Ievos Mačiulytės, yra taikomi tie patys talpos ribojimai, kaip visiems gabenamiems skysčiams, rašoma pranešime spaudai.
„Jei tai paprasti vaistai, kaip, pavyzdžiui, sirupas nuo kosulio ar slogos, tuomet šiems vaistams galioja tos pačios skysčiams taikomos taisyklės ir ribojimai. Šių ir panašių vaistų talpa negali viršyti 100 ml”, – pažymi I.Mačiulytė.
Tačiau, anot jos, šis ribojimas nėra taikomas skysto pavidalo vaistams, kurie yra „gyvybiškai“ svarbūs arba be kurių žmogus negali apsieiti kelionės metu ar iki tol, kol pasieks jos tikslą. Pavyzdžiui, insulinas, vaistai ampulėse gali viršyti 100 ml kiekį rankiniame bagaže“, – teigia Išvykstančių keleivių aptarnavimo poskyrio vadovė ir atkreipia dėmesį, kad skystus vaistus bet kokiais kiekiais galima gabenti registruotame bagaže, tačiau gabenant didesnį jų kiekį rekomenduojama turėti medicininį išrašą, jog toks kiekis vaistų yra reikalingas.
Reikia informuoti iš anksto
Įvairūs medicininiai prietaisai, pavyzdžiui, deguonies aparatai, diabetu sergančių pacientų reikmenys turi būti iš anksto užsakyti bendraujant tiesiogiai su aviakompanija ir pateikiant specifikacijas. Tuomet tik jau pačiame oro uoste apie tai, kokius vaistus ir kokius jų kiekius gabena, keleivis privalo informuoti patikros darbuotojus.
„Diabeto ar kitą įrangą svarbu atskirti nuo kitų gabenamų daiktų ir pateikti saugumo patikros darbuotojui, kad šis galėtų patikrą atlikti aviacijos saugumo įranga ir rankiniu būdu“, – atkreipia dėmesį Išvykstančių keleivių aptarnavimo poskyrio vadovė.
Ji priduria, kad aviacijos saugumo darbuotojas taip pat turi būti įspėtas ir apie keleivio turimus medicininius implantus.
Jei žmogaus kūne yra medicininis įtaisas, jautresnis metalo ieškiklis gali suveikti.
„Yra įvairių metalo ieškiklių. Jei žmogaus kūne yra medicininis įtaisas, jautresnis metalo ieškiklis gali suveikti. Tokiu atveju reikia kalbėtis su saugumo darbuotoju ir jam pasakyti, kurioje vietoje jis yra ir leisti patikrinti rankomis ar su aviacijos saugumo įranga“, – sako I.Mačiulytė ir priduria, kad tokio tipo patikra gali būti atliekama privačiai nuo kitų keleivių ir aviacijos personalo.