Naujos kryptys
Panašu, kad ir po dešimtmečio socialiniai tinklai išliks didžiausias nuomonę formuojantis veiksnys turizmo ir kelionių rinkoje. Turistai vis dažniau norės „Facebook“ ir kituose tinkluose pasigirti apie naujai atrastas vietas. „Keliautojai visada norės būti pirmi tose vietose, kuriose jų draugai dar nėra buvęs“, – teigia „kelionių futurologas“ dr. Ianas Yeomanas. Jis taip pat spėja, kad Libanas gali tapti antruoju Dubajumi, o Butanas taps dideliu tarptautiniu žaidėju prabangių kelionių rinkoje.
„Afrikoje turėtume atkreipti dėmesį į Botsvaną, – pridūrė mokslininkas. – Šioje šalyje tikrai sėkmingai vystosi ekonomika ir ši šalis saugesnė nei Pietų Afrikos Respublika. Be to, ten tokie pat geri nacionaliniai parkai. Angola taip pat dabar gauna daug investicijų iš Kinijos ir gali per dešimtmetį iškilti.“
Angolos potencialas buvo išskirtas ir Pasaulio kelionių ir turizmo tarybos pranešime šių metų gegužę. Ši organizacija į sąrašą įtraukė 50 valstybių, kurios per ateinančius dešimt metų turėtų sulaukti didžiausios naudos iš turizmo. Angola šiame sąraše ketvirta.
„Praėjo daugiau nei dešimtmetis nuo Angolos pilietinio karo pabaigos. Nors žalos pridaryta daug, šalis tikrai atsigauna. Nacionaliniai parkai po truputį užpildomi laukiniais gyvūnais, atsivežtais iš valstybių kaimynių, o turizmas auga eksponentiškai“, – sakoma pranešime.
Kitos staigmenos sąraše – Gabonas, užėmęs 6 vietą, Mongolija (13-ą), Kuveitas (15-ą), Uzbekistanas (20-ą), Irakas (24-ą).
Nykstančių gyvūnų turizmas
Skyscanner.com taip pat tikina, kad turistų srautai po dešimtmečio augs ir dėl nykstančių rūšių. „Keliautojai skuba į svetimus kraštus su tikslu pamatyti saugomas gyvūnų rūšis prieš tai, kai jau gali būti per vėlu“, – teigiama tyrime.
„Daugelis mūsų klientų skuba pamatyti baltąsias meškas, kol jos bus visiškai paveiktos globalinio atšilimo“, – teigia Rickas Guthke, specialių turų organizatorius.
Kitos rūšys, kurios per ateinančius dešimt metų gali išnykti: vėžliai be kiauto (Indijos vandenynas), plikaveidžiai tamarinai (Manausas, Brazilija), juodasis raganosis (Rytų ir Centrinė Afrika), kinų aligatorius (Jangdzės upė), aptemtauodegiai šikšnosparniai (Seišeliai), Dama gazelės (Čadas), dvikupris kupranugaris (Gobio dykuma), vombatas (Australija), Iberijos lūšis (Ispanija), Sumatros orangutangai (Borneo ir Sumatra).
Į kosmosą arba po vandeniu
Nenuostabu jau ir tai, kad Skyscanner.com prognozuoja kosmoso turizmą tapsiant realybe 2024 metais. Richardo Bransono vykdomas „Virgin Galactic“ projektas atsilieka nuo grafiko, tačiau po dešimties metų tikrai bus baigtas. Manoma, kad bandomieji skrydžiai bus atliekami jau kitų metų pavasarį.
O ir kitos bendrovės, tokios kaip „World View Enterprises“, naudodamos naujos technologijos helio balionus, tikisi pakelti keliautojus 30 km į viršų. Tokių kelionių data turėtų būti jau 2016 metai.
„Be jokios abejonės, kosmoso turizmas augs ir pigs, – teigia Skyscanner.com direktorius Garethas Williamsas. – Vis dėlto, pasakyti, kas yra įperkama įprastai publikai, labai sunku, nes Žemėje gyvena septyni milijardai žmonių.“
Tie, kurie negalės įpirkti kosmoso kelionių („Virgin Galactic“ prašo 650 tūkst. litų), vis dėlto panašius išgyvenimus patirs Barselonos „Mobilona Space“ viešbutyje. Teigiama, kad viešbutis pasiūlys tikroviškus kosmoso kambarius, kuriuose bus galima pažvelgti į visatos panoramą, taip pat pailsėti SPA centre, kuriame tvyros nulinė gravitacija.
Kiti viešbučiai daugiau žvelgs į apačią nei į viršų – „Water Discus“ viešbutis Dubajuje duris atvers jau kitais metais. 21 kambarys bus išdėstytas dviejuose diskuose: vienas – virš vandens, kitas – po vandeniu. Čia bus įrengtas baras ir nardymo centras.
Tyrime taip pat pabrėžiama, kad dėl naujų technologijų turistų įspūdžiai viešbučiuose bus visai kitokie, nei yra dabar. Skyscanner.com viešbučių skyriaus direktorius įsitikinęs, kad viešbučiai ateityje galės prisijungti prie klientų socialinių tinklų profilių ir parinkti jiems atskirą valgiaraštį, paslaugas ir pramogas.
Kitas ateities spėjikas Ianas Pearsonas mano, kad ateityje viešbučių kambariuose galėtų būti matuojamas svečių cukraus kiekis kraujyje ir pritaikomos dietos. Viešbučių voniose būtų šviesų terapija: violetinė spalva – raumenims atpalaiduoti, geltona – geresniam virškinimui. Jei viskas atrodo per daug atitrūkę nuo tikrovės, galima paminėti, kad „MGM Grand“ Las Vegaso viešbučio kambariuose jau dabar dušo vanduo pripildytas vitamino C.