Kelionės su bendradarbiais – nebe motyvacinė priemonė, o būdas sustiprinti komandą: kodėl tai geriau nei vakarėliai?

Darbdaviams tenka vis labiau pasistengti ne tik dėl būsimų, bet ir dėl esamų darbuotojų. Jei anksčiau kelionės su kolegomis būdavo įvardijamos kaip papildomos motyvavimo priemonės, šių laikų tendencijos keičia kryptį. Tenka pripažinti, kad dabar kelionės – viena iš komandos stiprinimo (angl. team building) priemonių, iš kurių darbuotojai grįžta praturtėję įžvalgomis apie vieni kitus, sakoma pranešime žiniasklaidai.
„Hi Mountains“ ir Gintarė Varnelė
„Hi Mountains“ ir Gintarė Varnelė / Asmeninio arch. ir Gedmanto Kropio nuotr.

Iš vakarėlių į keliones

Ilgą laiką įmonės dėmesį skirdavo tik išorinėms darbuotojų motyvavimo priemonėms, tokioms kaip konkurencingas atlygis už darbą, šventės, papildomas sveikatos draudimas ir kt. Dabar visa tai į darbuotojus investuojančioms įmonėms yra savaime suprantami dalykai ir net kelionės su kolegomis nebevadinamos papildomomis naudomis, o traktuojamos kaip priemonės, kurios padeda pasiekti užsibrėžtų tikslų.

„Anksčiau organizacijos telkdavo dėmesį kone tik į atlygį, kartais tarp papildomų naudų nuguldavo ir kelionės, tačiau dabartinės tendencijos rodo, kad įmonės daug labiau krypsta link darbuotojų ugdymo, vadovo ir darbuotojų santykių stiprinimo. O kelionės tampa ne tikslu kažkur išvykti, prablaškyti darbuotojus, o priemone sustiprinti komandą, – įžvalgomis dalijasi „TMD Partners“ lyderystės ir vadovavimo ekspertė Gintarė Varnelė.

– Kelionėse bendradarbiai išgyvena bendrumo jausmą: juk kartu dirbame, tiek daug padarėme, esame nusipelnę kartu kokybiškai praleisti laiką, patirti kažką naujo ir vienas į kitą pažvelgti iš kitų perspektyvų, kitoje aplinkoje aptarti kasdieną kylančias tiek džiuginančias, tiek nuviliančias akimirkas, pailsėti.“

Gedmanto Kropio / BNS nuotr./Gintarė Varnelė
Gedmanto Kropio / BNS nuotr./Gintarė Varnelė

Pasak ekspertės, vis daugiau Lietuvoje veikiančių įmonių, formuodamos savo vidinę kultūrą, tarp tradicijų įtraukia ir keliones. Pasak G.Varnelės, jau kurį laiką organizacijos išvykas su baidarėmis, pirtis ir kitas nuo seno įprastas pramogas keičia į edukuojančias, prasmės kupinas veiklas.

Įvairūs lyderystės, įsitraukimo į įmonės veiklą tyrimai rodo – darbuotojams svarbu jausti, kad vadovas jais domisi. Šis poreikis, kaip rodo tyrimai, dažniausiai įvardijamas tarp 10 svarbiausių aspektų darbo aplinkoje. „Siekiant geros atmosferos organizacijoje, darbuotojams svarbu žinoti ir jausti, kad jie yra ne tik darbo įrankiai, bet jais domisi kaip žmonėmis – kokie jų pomėgiai, ką jie mėgsta veikti laisvalaikiu ir pan. Visos neformalios veiklos yra būtinos. Jos sudaro sąlygas pažinti vieni kitus kitokiose situacijose, kartu išmokti ar patirti kažką naujo ir malonaus“, – sako G.Varnelė ir priduria, kad šiems tikslams pasiekti puikiai tinka kelionės.

Kelionių į kalnus organizatorius Laurynas Grinius pastebi, kad per pastaruosius 5 metus įmonės vietoje vakarėlių ar kitų renginių su kolegomis renkasi patyrimines veiklas. „Įmonės vakarėlius keičia į įdomesnes ir įvairesnes veiklas, vyksta į keliones užsienyje. Tai komandos stiprinimo programa, pavyzdžiui, su pasivaikščiojimu ar slidinėjimu kalnuose, ekskursijomis, edukacine programa, bendra vakariene“, – sako „Hi Mountains“ atstovas.

Asmeninio arch. nuotr./„Hi Mountains“
Asmeninio arch. nuotr./„Hi Mountains“

O jei susidomėjimas bus mažas?

Turbūt didžiausia įmonės baimė organizuojant neformalias veiklas, tarp kurių ir kelionės – o kas, jei bus suplanuota, biudžetas išleistas, bet susidomės per mažai darbuotojų?

Jei įmonės organizuotoje veikloje mažas darbuotojų įsitraukimas, lyderystės ir vadovavimo ekspertė G.Varnelė sako, tai jau signalas, rodantis, kad organizacijoje yra kažkas negerai.

„Jei į įmonės renginį susirenka per mažai kolegų, reikėtų suklusti ir ieškoti priežasčių, kodėl taip yra, galbūt verta apklausti darbuotojus, susirinkti informacijos. Kita vertus, jei įmonė ilgus metus nieko neorganizavo ir staiga pradėjo, žmonėms tai yra pokytis, o iš esmės žmonės pokyčių nemėgsta, dažniausiai į pokyčius jie žvelgia įtartinai, atsiranda daug neužtikrintumo, – tvirtina ekspertė ir priduria, kad jei organizacija pasiryžusi kurti bendrus ritualus ir bendrą veiklą, svarbiausia – kantrybė bei nuoseklumas. – Kartais reikia ir išlaukti, nepasiduoti po pirmųjų bandymų. Jei veiklos yra atliepiančios darbuotojų interesus, tai su kiekvienais metais žmonių įsitraukimo skaičius didės.“

Ne pirmus metus keliones darbuotojams ir net įmonės praktikantams rengianti advokatų kontora „TGS Baltic“ šių metų rugsėjį skrido į Italiją. Kartu vyko absoliuti dauguma darbuotojų ir organizacijoje besipraktikuojančių studentų – net 86 iš 107. Kaip pasakojo įmonės personalo vadovė Asta Bukaveckienė, taip aktyviai darbuotojai įsitraukė dėl kelių priežasčių: „Išvyką pradėjome planuoti prieš daugiau nei metus, pateikėme detalią programą, su kuria susipažinus visiems buvo aišku, kad verta vykti, – sako A.Bukaveckienė. – Be to, tokios kelionės jau yra tapusios įmonės tradicija, mat į jas vykstame kiekvienais metais, tad gali būti, kad tai taip pat prisideda prie didelio darbuotojų įsitraukimo“.

Asmeninio arch. nuotr./Asta Bakaveckienė
Asmeninio arch. nuotr./Asta Bakaveckienė

Viena iš geros kelionės įmonei organizavimo paslapčių – programa turi būti sudaryta taip, kad joje galėtų dalyvauti visi – nuo jauniausio iki vyriausio. „Kelionėje įdomu turi būti visiems, būtina visus įtraukti į veiklas. Svarbu, kad kelionėje darbuotojai turėtų ir laisvo laiko, tačiau kiekviena išvykos diena turėtų būti suplanuota, komandai pateikta aiški programa, – aiškina kelionių organizatorius į kalnus L.Grinius.

– Žinoma, įmonei tokios kelionės nemažai kainuoja, tačiau darbuotojai tai supranta ir vertina. Kai kurie linkę prioritetą teikti taupymui, o ne keliavimui, arba, pavyzdžiui, ne visi studentai gali leisti sau kelionę į kitą šalį, tad proga išvykti su įmone, kai viskas apmokėta ir viskuo pasirūpinta, dažnas pasinaudoja“, – pastebi kelionių entuziastas ir priduria, kad per 10 metų darbo praktikos pastebi, kad kai kuriose įmonėse kelionės yra tapusios ilgametėmis tradicijomis, kurių darbuotojai labai laukia.

Įmonės kultūra – ne vien tik plakatuose

„TMD Partners“ atstovė G.Varnelė primena, kad nėra dviejų tokių pat organizacijų, nes kiekvienoje iš jų dirba unikalios asmenybės, tad ir veiklos turi būti pritaikytos pagal bendruomenės poreikius, interesus, darbuotojų amžių, įmonės tradicijas.

„Kiekviena organizacija turi atrasti formą, kaip jiems patinka leisti laiką kartu. Vieniems patinka žygiai, kitiems – renginiai, vakarėliai“, – sako personalo ekspertė.

Konsultuodama įmonių atstovus, G.Varnelė akcentuoja organizacijos kultūros svarbą. „Teorija moko, kad įmonėje reikia bendrų vertybių, kurios vienytų darbuotojus. Lengviausia yra jas nusistatyti ir pasidaryti kokį nors plakatą ir manyti, kad darbas atliktas. Sunkiausia, bet svarbiausia – gyventi pagal nusistatytus principus, kad mūsų vertybės atsispindėtų mūsų elgesyje plačiąja prasme“, – sako ji.

Asmeninio arch. nuotr./Kelionė Italijoje
Asmeninio arch. nuotr./Kelionė Italijoje

Įmonės kultūra labai priklauso ir nuo to, kuo organizacija užsiima. Pavyzdžiui, advokatai savo klientams dažniausiai padeda jiems jautriu metu, kai kiekviena klaida gali reikšti pralaimėjimą. Teisės ekspertams darbo kokybės kartelė iškelta ypač aukštai.

„Yra kompanijų, pavyzdžiui, ir advokatų kontoros, kuriose darbuotojai savęs vardan klientų ir darbo kokybės atiduoda velniškai daug. Darbo aplinkoje vyraujant tokiai realybei, mano manymui, labai svarbu leisti sau maksimaliai ir kokybiškai atsipalaiduoti“, – sako advokatų kontoros personalo vadovė A.Bukaveckienė.

„TGS Baltic“ darbuotojai į žygius po kalnus vyksta jau ne vienerius metus, tačiau mėgstamiausia šalis išvykomis vis dėlto išlieka Italija. Kaip teigia A.Bukaveckienė, jau tradicija tapę žygiai yra kiekvienos išvykos vinis. Tai padeda pažinti savo kolegas kitokioje aplinkoje ir kartais kartu išgyventi sudėtingas situacijas. Be to, personalo vadovė akcentuoja, kad teisės srities ekspertams visuomet yra taikomi maksimalios kokybės standartai, dėl to ir keliones yra stengiamasi organizuoti kuo kokybiškesnes.

„Kokybės tikimės ir vieni iš kitų, tad kolegas kviečiame į keliones, kuriose verta sudalyvauti. Šiais metais Italijoje išvydome tikrai įspūdingų vaizdų, mėgavomės puikia atmosfera. Tai buvo puiki vieta vieniems su kitais pabendrauti, pagilinti ryšius su vadovu“, – pasakojo A.Bukaveckienė.

Lyderystės ir vadovavimo ekspertė G.Varnelė dalijasi įžvalgomis, kad kelionės leidžia pažinti ir pamatyti vienas kitą kitomis akimis, nes išvykose pamatome, kaip žygiuodami kalnuose mes tvarkomės su nuovargiu, ką darome, jei nuo komandos atsiliekame. Anot jos, tokios situacijos atskleidžia daug kampų, kurios vėliau praverčia bendraujant, atsiranda bendro patyrimo jausmas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis