Kelionėse nebeužtenka „viskas įskaičiuota“: reikia kvepalų, vyno, formulės bolido

Savaitgalį turizmo parodoje „Adventur“ įvairių kelionių agentūrų, organizatorių, Lietuvos miestų ir užsienio šalių stendus apgulė apie 30 tūkst. lankytojų. Nors žmonių skaičius šiemet buvo panašus kaip pernai, keliautojų poreikiai kiek skyrėsi nuo praėjusių metų – išaugo susidomėjimas išskirtinėmis, potyrių, solo kelionėmis.
Viešbutis Turkijoje
Viešbutis Turkijoje / 123rf.com nuotr.

„Šiemet pardavimai geresni, – teigė kelionių agentūros „Makalius“ įkūrėjas ir vadovas Rimvydas Širvinskas. – Žmonės rinkosi aukštesnės kokybės viešbučius, brangesnes keliones.“ Pati brangiausia „Makaliaus“ parduota per šį savaitgalį – šeimos kelionė į Balio salą, kainavusi 8 tūkst. eurų.

R.Širvinskas 15min įvardijo keletą skirtumų, kuo šie metai skyrėsi nuo ankstesnių.

Karalienė nenukarūnuota, bet...

Šiemet pavasario-vasaros atostogų karalienė, kaip ir jau tapę įprasta, vėl bus Turkija. „Turkija tikrai yra nenugalima – daugiausiai žmonių būtent šioje šalyje planavo ir pirko atostogas“, – teigė R.Širvinskas.

Turkija paprastai yra ta kryptis, kurią renkasi pirmą kartą į poilsinę kelionę vykstantys žmonės. Po pirmųjų atostogų šioje šalyje žmonės ir grįžta į ją, ir dairosi ko nors panašaus – tuomet dažniausiai dairosi į Graikijos salas.

R.Širvinsko teigimu, daug žmonių domėjosi Korfu, Kreta, Rodu, Zakintu. „Juos domino ir naujos kryptys, kurias siūlo kelionių organizatoriai – Albanija ar Madagaskaras. Tačiau kadangi skrydžių ten yra mažiau, Turkija yra užtikrintai pirmaujanti“, – sakė kelionių agentūros vadovas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Paroda „Adventur 2019“
Luko Balandžio / 15min nuotr./Paroda „Adventur 2019“

Lietuvius vis labiau domina ir kruizai, kurie kitose valstybėse yra jau senokai „ant bangos“. „Makaliaus“ agentai tiek internetu, tiek gyvai parodos metu sulaukė daugiau klausimų apie plaukimą laivu Viduržemio, Karibų jūrose, Azijoje.

Išaugęs ir susidomėjimas išskirtinėmis kelionėmis – į tokias pasaulio vietas, kurios neatsiduria kiekvieno keliautojo žemėlapyje. Pavyzdžiui, kelione į Šiaurės Korėją ar ekspedicija į Antarktidą.

Kelionėse seka paskui šampaną, kvepalus ar F-1

Šių metų parodo tema buvo potyrių turizmas – ir tai puikiai atsispindėjo besikeičiančias kelionių tendencijas. Šiemet kaip niekad daug žmonės domėjosi išskirtinėmis patirtimis, kurias galima gauti atostogų metu. Svarbu tampa ne tik naujų vietų pamatymas, o kartu ir hobių bei interesų patenkinimas.

„Pavyzdžiui, juos domino vyno ar šampano keliai Prancūzijoje. Tie, kas domisi kvepalais, klausė apie kvapų keliones šioje šalyje. Kas sportu – klausinėjo apie keliones į Olimpiadą, Formulės-1 lenktynes, įvairius čempionatus“, – vardijo R.Širvinskas.

Nemažai žmones domino ir galimybė kelionės metu ko nors išmokti naujo – pavyzdžiui, maisto gaminimo kursai, specialios fotografijos kelionės ir pan.

„Žmonės ieško išskirtinių kelionių, ne tik viešbučio su „viskas įskaičiuota“, – pasakojo „Makaliaus“ vadovas. – Buvo ir žmonių, kurie toje pačioje Turkijoje ieško poilsio, bet nebenori „viskas įskaičiuota“. Jie nori pakeliauti, pažinti šalį, ragauti turkiškos virtuvės vietos restoranuose, o ne tik viešbučio maisto, tad ieško kelionės tik su pusryčiais.“

Žmona ir vyras gali keliauti ir atskirai

R.Širvinskas pastebėjo, kad šiemet buvo ir gerokai daugiau klausimų apie solo keliones – žmonės domėjosi skrydžiais, klausė apie saugumą. Džiugina tai, kad keičiasi žmonių požiūris į keliones vienam – joms ryžtasi ir tie, kuriems anksčiau tokių minčių net nebuvo.

„Prie manęs priėjo viena moteris ir klausė – „Ar normalu, kad aš noriu viena keliauti į Indiją“, – prisiminė R.Širvinskas. – Anksčiau nebuvo tiek pavienių keliautojų. Gal anksčiau jiems atrodė, kad tai nenormalu. Bet kuo toliau, tuo daugiau supranta, kad galima ir vieniems vykti.“

Keičiasi ir pavienių keliautojų geografija. Jie neapsiriboja tik Europa – domisi ir Azijos šalimis, Afrika.

Solo kelionės taip pat toli gražu nereiškia, kad keliautojas galbūt tiesiog neturi, su kuo keliauti. „Ne. Štai, viena moteris man šeštadienį sakė, kad jie su vyru kartą per metus atostogauja atskirai, ir vienas nuo kito pailsi“, – pasakojo R.Širvinskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis