Kelionių ekspertė: nauja realybė – kelionės gali tapti prabanga

Atslūgus pandeminiams ribojimams šią vasarą lietuviai aktyviai naudojosi galimybe keliauti, o paklausa atostogoms šiltuose kraštuose netgi buvo didesnė nei prieš pandemiją. Tačiau dabar, dairydamiesi kelionių kitą vasarą, dauguma žmonių nustėrsta pamatę keletą kartų išaugusias kainas.
Turistai Stambule, Turkija
Turistai Stambule, Turkija / 123RF.com nuotr.

Nemaža dalis norinčiųjų keliauti dar lūkuriuoja tikėdamiesi, kad gali sulaukti palankesnių kainų. Vieni viltis deda į paskutinės minutės pasiūlymus, kiti tikisi, kad artėjant vasarai kainos kris. Tačiau šįkart tenka pripažinti nepopuliarią tiesą – tokių kainų, už kurias keliavome 2017–2019 metais, artimiausiu laikotarpiu nenusimato, pranešime spaudai rašo kelionių agentūros „Kelionių panorama“ vadovė Kristina Graužinienė. Norintiems keliauti ir kitą vasarą teks iš naujo paskaičiuoti biudžetą ir įvertinti, kokią kelionės kryptį ir kokio lygio komfortą žmonės galės sau leisti.

Kelionių pabrangimą veikia daug dalykų

Didžiąją kelionės kainos dalį visuomet sudarė oro transporto bilietų kaina, kurios augimui šiais metais įtakos turėjo keletas veiksnių: pabrangęs kuras (jo kaina artimiausiu metu, deja, nemažėja), pilotų ir stiuardesių trūkumas visame pasaulyje (po masinių atleidimų pandemijos metu daug jų taip ir nebegrįžo į ankstesnes skrydžių bendroves), pabrangęs antžeminis aptarnavimas (kurio suprastėjusia kokybe skundėsi tūkstančiai keleivių, o dėl darbuotojų trūkumo šiemet vėlavo šimtai skrydžių).

123RF.com nuotr. / Mergina laukia skrydžio oro uoste
123RF.com nuotr. / Mergina laukia skrydžio oro uoste

Šio sektoriaus įmonės, siekdamos pritraukti darbuotojų, priverstos kelti atlyginimus – tai irgi atsiliepia skrydžių kainoms. Pvz., dar praeitą poilsio sezoną į Turkijoje populiarų Antalijos regioną buvo galima įsigyti lėktuvo bilietą ten ir atgal už 180 Eur, o dabar toks skrydis kainuoja 450–500 Eur.

Negana oro linijų, kainas pakėlė ir viešbučiai. Keletą metų kentėję dėl dramatiškai sumažėjusių turistų srautų, jie dabar mėgina atgauti įšaldytas investicijas ir kompensuoti patirtus nuostolius. Vėl grįžtantys turistų srautai verčia viešbučius didinti darbuotojų skaičių ir mokėti jiems konkurencingus atlyginimus. Todėl ir šioje srityje kainoms mažėti erdvės nebelieka.

Energija, kuras ir maistas pabrango ne tik Lietuvoje. Kurortiniai viešbučiai ir restoranai taip pat susiduria su šiuo iššūkiu. Todėl natūralu, kad lietuvių pamėgto paslaugų paketo „viskas įskaičiuota“ viešbučiai nebegali teikti tokiomis pačiomis kainomis, kokios buvo prieš pandemiją. Konkretus pavyzdys: dar prieš dvejus metus per išankstinius pardavimus aukštos kokybės viešbučiai Turkijoje savaitės poilsį galėdavo pasiūlyti už 299 Eur vienam keliautojui, o šiemet tie patys viešbučiai už tokios pačios kokybės poilsį jau prašo 630 Eur.

123RF.com nuotr. / Kapadokija, Turkija
123RF.com nuotr. / Kapadokija, Turkija

Nepamirškime, kad lietuviai nėra vieninteliai, pamėgę atostogas šiltuose kraštuose – dėl komfortiškų atostogų populiariausiuose kurortuose konkuruojame su daugelio kitų valstybių gyventojų. Turistai iš gerokai didesnių šalių (Jungtinės Karalystės, Lenkijos, Italijos, Rumunijos ar Rusijos) taip pat ieško geriausių kelionių variantų ir taip didina paklausą. Taigi, didesnė paklausa didina kainas.

Šiuo metu dauguma populiariausių Turkijos kurortinių viešbučių kitiems metams jau baigia užpildyti rezervacijas. Matydami senkančią pasiūlą, didesnę perkamąją galią turintys keliautojai ryžtasi rezervuoti kelialapius jau dabar. Ir taip, jiems taip pat tenka mokėti dvigubai ar trigubai daugiau, palyginti su prieš 3 metus buvusiomis kainomis.

Šiuo metu dauguma populiariausių Turkijos kurortinių viešbučių kitiems metams jau baigia užpildyti rezervacijas.

Rusijos pradėtas karas Ukrainoje taip pat prisidėjo prie kelionių brangimo. Bėgantys nuo mobilizacijos rusai renkasi šalis, kuriose mėgina išlaukti, kol situacija aprims. Tik nedidelė dalis jų gali sau leisti gyventi viešbučiuose, todėl smarkiai išaugo paklausa apartamentams. Tai, savo ruožtu, didina viešbučių paklausą – turistams, neradusiems išsinuomoti apartamentų, tenka dairytis pastogės kituose sektoriuose. Kaina auga.

Laukia nauji kelionių planavimo įpročiai

Šiemet svarbu atkreipti dėmesį, kad iš esmės pasikeitė kelionių įsigijimo sutarčių sąlygos. Dabar sutartyse pamatysite gerokai daugiau punktų ir aiškų formulavimą, kad kainos gali keistis iki pat išvykimo dienos, ir paprastai jos keičiasi tik į didesnę pusę. Laikai, kai iš anksto sumokėdavome fiksuotą kainą keletą mėnesių iki kelionės, praėjo.

Oro linijos greičiau atšauks skrydžius nei nuostolingai sau pasiūlys mažesnę kainą. Todėl keliautojams patartina nusimatyti papildomą biudžetą, nes kainos toliau kyla. Taip pat gali tekti ir užsienyje išleisti daugiau, jei planuojama papildomai pramogauti ir apsipirkinėti. Pvz., 80 proc. infliacija Turkijoje smarkiai paveikė kainas, darbuotojų atlyginimus, ir atitinkamai pabrangino malonumus. Už populiarias pramogas, ekskursijas ir lauktuves dabar tenka pakloti iki pusantro karto brangiau.

Keliautojams patartina nusimatyti papildomą biudžetą, nes kainos toliau kyla.

Jei prieš 3 metus dar buvo galima nuskristi savaitei ir pailsėti nebrangiame viešbutyje Bulgarijoje už 199 Eur, dabar tokia kelionė kainuos nuo 500 Eur, o viešnagės kokybė gali netgi blogėti. Jei anksčiau į Maldyvus ar Balį buvo galima rasti kelionę už 1800 Eur asmeniui, dabar teks numatyti biudžetą nuo 2500 Eur.

Dar labiau pakilo kainos 5 žvaigždučių viešbučiuose Turkijoje – dabar jos iki 3 kartų aukštesnės nei buvo pernai ar užpernai. Todėl, jei biudžetas ribotas, gali tekti rinktis kuklesnį viešbutį.

Tačiau yra ir gerų žinių. Turkijos ar Graikijos kurortai niekur nedingo ir noriai laukia atvykstančių poilsiautojų. Jie stengsis pasirūpinti, kad atėjus naujam sezonui, vėl apie juos prisimintumėte. O savo kelionių vadybininko drąsiau klausinėkite apie skirtingų kategorijų viešbučius ir pamėginkite surasti aukso viduriuką tarp galimybių ir naujos realybės.

Be to, norintiems keliauti pigiau vertėtų dairytis kelionių ne sezono metu arba laukti paskutinės minutės pasiūlymų, tačiau reikia žinoti, kad pastaruoju atveju viešbučių pasirinkimas būna itin ribotas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis