Ne į Italijos Florenciją, žinoma, tačiau į šio miesto kopiją Kinijoje – Florentios miestelį, iškilusį rajone, kuris dar vos prieš dešimtmetį tebuvo kukurūzų laukas, pusiaukelėje tarp Pekino ir Tiandzino.
Kinijos Florentia miestelio nuotraukas rasite čia.
Roma nebuvo pastatyta per dieną, tačiau mažoji Kinijos Italija – šešių hektarų kolonadų ir fontanų kompleksas, kuriame pastatytas net dirbtinis Koliziejus ir Didysis kanalas su gondolomis, praplaukiančiomis pro Rialto tiltą – rodo, ką šalis gali pasiekti, kai turi išsikėlusi aiškų tikslą.
Florentia, kurios šūkis: „šimtaprocentinės prabangos prekės, šimtaprocentinis nuolaidų rojus“ – tai mažmeninės prekybos centras. Tačiau ne vien apsipirkimas traukia W.Meng ir dar maždaug 10–25 tūkst. kinų, kasdien atvykstančių į Florentia. Visi jie nori bent šiek tiek pajusti Italijos dvasią.
„Pirmasis įspūdis – prekybos centras toks didelis, – pasakojo susižavėjusi W.Meng. – Pastatai čia įspūdingi, ypatingai Koliziejus.“
Vakarietiškam skoniui Florentia gali pasirodyti šiek tiek neskoninga. Tačiau Kinijoje tai savotiškas „rojus“.
Kitas lankytojas – 60-metis Wangas Yongzhi – į pensiją išėjęs itališkos tekstilės pardavėjas, niekada taip ir neapsilankęs Italijoje. Vyras į Florentią iš Pekino atvyko su fotoaparatu rankose. Šis naujas traukos centras Kinijoje atidarytas šių metų birželį, dalyvaujant Italijos ambasadoriui Kinijoje. „Pastatas gražesnis nei Italijos ambasados pastatas Pekine, – sakė W.Yongzhi. – Architektūra išties nuostabi. Atvykau čia pasigrožėti šia vieta ir nufotografuoti keletą nuotraukų. Bandysiu jas parduoti turistiniams tinklalapiams.“
Vakarietiškam skoniui Florentia gali pasirodyti šiek tiek neskoninga. Tačiau Kinijoje tai savotiškas „rojus“.
Čia esančios parduotuvės – „Versace“, „Armani“, „Prada“ ir angliška klasika, kaip antai „Dunhill“ ir „Gieves & Hawkes“, siūlo tai, ko turtingesni kinų turistai trokšta, kai per atostogas nuvyksta į Europą. Greičiausiai tiesa, kad vienintelis išties autentiškas itališkas dalykas Florentia miestelyje – tai „Bella Vita“ restorano vadovas – maisto ir gėrimų vadybininkas iš Veronos, Samuele Rossi. Jis Pekine įsikūrė vedęs kinę žmoną. Tačiau tai nesumažina kinų entuziazmo.
„Žmonės sako, kad kinai nori neskoningų daiktų, tačiau tai netiesa“, – sakė S.Rossi. – Jie nori autentiškos europietiškos kokybės, štai kodėl tiek daug turtingesnių kinų vyksta į Europą. Jie yra pakvaišę dėl europietiškų prekės ženklų.“