Kitąmet verslo kelionės labiausiai brangs Rusijoje

Kitais metais Europoje kelionės geležinkeliu vidutiniškai brangs 4,3 proc., avialinijomis – 2,5 proc., apgyvendinimo paslaugos – 1,3 proc., automobilių nuoma – 1,2 proc.
Maskva
Maskva / AFP/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 Kelionės

Šias kelionių kainų prognozes 2013 metams parengusi didžiausia pasaulyje verslo kelionių organizatorė „Carlson Wagonlit Travel“ jas grindžia sunkia Europos ekonomine situacija, neleidžiančia rinkos dalyviams drastiškai kelti kainų, bet tuo pačiu atkreipia dėmesį, jog trapi ekonomika bet kuriuo metu gali lemti ženklius pasikeitimus kelionių rinkoje.

„Prognozuojant ateinančių metų kelionių kainas Europoje, galima išskirti du scenarijus. Vakarų Europos šalyse, tokiose kaip Vokietija ir Prancūzija, kurioms prognozuojamas ekonomikos augimas, numatomas ir verslo kelionių paslaugų kainų didėjimas.

Tuo tarpu Pietų Europoje pesimistiškos nuotaikos muš šias kainas žemyn ir tuo pačiu neleis kelionių organizatoriams jų ženkliai didinti kitose šalyse. Lietuvos verslo kelionių rinka, remiantis ekonomistų prognozėmis, turėtų plėtotis pagal pirmąjį scenarijų – paslaugų poreikis augs, tačiau kainas tai turėtų keisti visai nežymiai“, – sako „Carlson Wagonlit Travel“ agentūros Lietuvoje generalinė direktorė Rasa Barisienė.

Pasak jos, didžiausios įtakos verslo kelionių paslaugų poreikiui Lietuvoje turės eksportas. „Šiuo atžvilgiu verslo kelionių organizatoriams ir šių paslaugų vartotojams svarbu numatyti, kas vyks aktualiausiose Lietuvos eksporto rinkose. Vieną jų – Rusiją, dėl didelio investuotojų susidomėjimo, 2014-aisiais joje vyksiančių žiemos olimpinių ir 2018-aisiais – FIFA pasaulio taurės varžybų,mūsų ekspertai išskiria kaip artimiausiais metais visai Europos verslo kelionių rinkai svarbiausią šalį“, – sako R. Barisienė.

Ruošiantis šiems įvykiams, Rusijoje statomi nauji viešbučiai, kurie, išaugus konkurencijai, kol kas negalės ženkliai didinti kainų – čia ateinančiais metais prognozuojamas iki 2,9 proc. apgyvendinimo paslaugų kainų augimas. Labiausiai, iki 6,3 proc., šios paslaugos brangs Švedijoje. Nors avialinijų kainos Rusijoje ateinančiais metais didės tik iki 3,5 proc., tai, prognozuojama, bus didžiausias augimas Europoje. Taip pat labiausiai tarp Europos šalių Rusijoje brangs kelionės geležinkeliu – iki 8,7 proc. Automobilių nuomos kaina šioje šalyje didės iki 3,9 proc., tuo tarpu pirma vieta pagal šį pokytį Europoje atiteks Švedijai, kur numatomas iki 5,6 proc. nuomos kainos augimas.

Į šalių penketuką pagal Lietuvos eksporto apimtis patenkančioje Vokietijoje  apgyvendinimo paslaugos kitais metais brangs iki 2,6 proc., aviakelionių – iki 2,7 proc.: nors įgyvendintos verslo optimizavimo priemonės bei konsolidacija užtikrina didelį lėktuvų užimtumą, labiau didinti kainų avialinijoms neleis stipri konkurencija. „Carlson Wagonlit Travel“ taip pat prognozuoja, jog kelionės geležinkeliais Vokietijoje brangs iki 6,6 proc., automobilių nuoma – iki 3,1 proc.

Lietuvos eksporto šalių penketuką užbaigiančioje Jungtinėje Karalystėje1kelionių kainų korekcijoms 2013-aisiais įtakos turės ne tik ekonominė situacija, bet ir neseniai pasibaigusios vasaros olimpinės žaidynės. Apgyvendinimo paslaugos čia pigs iki 1,5 proc. (didesnis pigimas numatomas tik Ispanijoje ir Italijoje – iki 2,5 proc.), tačiau kitos kelionių paslaugos šiek tiek brangs: skrydžiai – iki 3,1 proc., kelionės geležinkeliu – iki 2,8 proc., automobilio nuoma – iki 4,7 proc.

„Carlson Wagonlit Travel“ ateinančių metų kainų prognozė sudaroma remiantis statistikos modeliu, kuris įvertina kainų pokyčius praeityje bei numato juos ateityje,ir „CarlsonWagonlitTravel“ ekspertų žiniomis apie skirtingų šalių vietines rinkas. Sudarant prognozes taip pat remiamasi tarptautinės ekonomikos ir finansų organizacijos IHS pasaulinėmis įžvalgomis, Tarptautinio valiutos fondo Tyrimo departamento ir Jungtinių Tautų makroekonomikos informacija bei prognozėmis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis