Klaipėdos regiono namų darbai: ką daryti, kad kitą vasarą turistų srautai būtų dar gausesni?

Šių metų Klaipėdos regiono turizmo rezultatai pozityvūs – keliautojų skaičius augo visose savivaldybėse, o atvykusiųjų viešnagė užtruko ilgiau. Klaipėdos regiono turizmo tarybos pirmininkės Romenos Savickienės teigimu, jei verslo, savivaldos, nacionalinių parkų atstovai ir kitos suinteresuotos šalys veiktų pagal vieningą konkurencingumą skatinančią strategiją ir atliktų reikiamus namų darbus, ateityje rodikliai būtų ir dar geresni. Ateinančios vasaros siekiamybė – turizmui palankios aplinkos kūrimas bei tolesnis turistų srautų didinimas.
Kruizinio laivo „Azamara Journey“ erdvės
Šią vasarą Klaipėdoje lankėsi prašmatnus kruizinis laivas „Azamara Journey“. / J. Andriejauskaitės / 15min nuotr.

Turistų atvyko daugiau, jie ilsėjosi ilgiau

Klaipėdos regionas keliautojams patrauklus lankomais kultūriniais objektais, apgyvendinimo paslaugų pasiūla bei kokybe, kulinariniu paveldu, be to, poilsiautojai šioje vietovėje jaučiasi saugūs. Praėjusi vasara regiono lankytojus dar lepino ir puikiu oru, aktyvus turistinis sezonas prasidėjo gegužės pradžioje ir baigėsi spalio pirmomis dienomis.

Klaipėdos rajono informacinis centras šiemet jau užfiksavo beveik 8 tūkst. lankytojų, Šilutės turizmo informaciniame centre iki šiol apsilankė beveik 9 tūkst. turistų, panašus lankytojų skaičius fiksuotas ir Kretingos rajone, Neringos – 27 tūkst., Palangos informacinis centras pateikia duomenis apie 79 tūkst. lankytojų, o Klaipėdos mieste suskaičiuojama daugiau nei 102 tūkst. turistų (64 tūkst. atvyko į Klaipėdą kruiziniais laivais, o daugiau nei 38 tūkst. apsilankė turizmo informacijos centre).

J. Andriejauskaitės / 15min nuotr./Prie Klaipėdos turizmo informacijos centro atsirado dėžė, iš kurios turistai bet kada gali pasiimti žemėlapį.
J. Andriejauskaitės / 15min nuotr./Prie Klaipėdos turizmo informacijos centro atsirado dėžė, iš kurios turistai bet kada gali pasiimti žemėlapį.

Šalys, iš kurių į regioną atvyksta didžiausi užsienio turistų srautai – Vokietija, JAV, Prancūzija, Latvija. Taip pat sulaukiama keliautojų iš tokių valstybių kaip Didžioji Britanija, Ispanija, Lenkija, Rusija, Nyderlandai ir kitos užsienio šalys. Be to, šį sezoną visame regione ypač išaugo vietinio turizmo rodikliai. Klaipėdos regiono turizmo tarybos pirmininkė R. Savickienė džiaugiasi, kad „didžiosios Lietuvos“ žmonės vis dažniau savo poilsį pasirenka Lietuvos pajūryje.



„Ganėtinai ilga vasara atnešė puikius rezultatus visam Klaipėdos regionui bei kurortinėms jo vietovėms. Esu tikra, kad lyginant su 2017 metais didesnio turistų skaičiaus sulaukė visi miestai ir miesteliai, pavyzdžiui, Skuodas, Šilutė ir kiti“, – teigia R. Savickienė.

Esu tikra, kad lyginant su 2017 metais didesnio turistų skaičiaus sulaukė visi miestai ir miesteliai, pavyzdžiui, Skuodas, Šilutė ir kiti, – teigia R. Savickienė.

Specialistės duomenimis, paprastai vasarą turistai ilgesniam laikotarpiui linkę apsistoti Neringos ir Palangos savivaldybėse, tačiau šis sezonas parodė, kad ir trečiame pagal dydį Lietuvos mieste Klaipėdoje, anksčiau laikytame „tranzitiniu“ miestu, svečiai apsistoja ilgiau nei vienai nakvynei.

Klaipėdos regiono lankytojų vidutinė išleidžiama pinigų suma išlieka stabili jau keletą metų.

„Iš turistų apklausų matome tendenciją, kad vidutiniškai vienas poilsiautojas per dieną yra linkęs išleisti nuo 50 iki 100 Eur. Ši išleidžiama pinigų suma turėtų būti panaši visame regione. Taip pat pastebime, kad suma priklauso nuo to, kokioje apgyvendinimo įstaigoje apsistoję poilsiautojai – viešbutyje, poilsio namuose, motelyje ir pan.“, – sako R. Savickienė.

Keičiasi elgesio įpročiai

Analizuojant, kaip keičiasi į Klaipėdos regioną atvykstančių poilsiautojų įgeidžiai ir atostogavimo įpročiai, anot R. Savickienės, matyti, kad žmonės vis labiau linkę laisvalaikį praleisti aktyviai. Į tai atsižvelgia ir turizmo sektoriaus atstovai. Pavyzdžiui, didelis dėmesys Klaipėdos regione yra skiriamas dviračių takų ir aktyvių vandens pramogų plėtrai. Tiek Klaipėdos mieste, tiek visame Klaipėdos regione galima pramogauti irklentėmis, baidarėmis, kanojomis, vandens dviračiais, plaukioti laivais, aitvaruoti. Šiomis pramogomis turistai noriai naudojasi.

„Vis labiau ryškėja ir tai, kad keliautojams tampa svarbu įsitraukti į procesą, patirti, paragauti, paliesti, pajausti ir pačiam kažką pasidaryti. Dėl šios priežasties itin sparčiai populiarėja regiono kulinarinis paveldas. Štai Kretingoje turistai gali išsikepti duonos, pasigaminti saldainių, Šilutės regione bei Neringoje rūkyti žuvį, Klaipėdoje pasimėgauti legendine virtuve, o Palangoje paragauti gintaro arbatos. Gintaro muziejuose Klaipėdoje ir Palangoje yra gintaro dirbtuvės, kuriose demonstruojama, kaip reikia gintarą apdirbti ir leidžiama pačiam pabandyti tai padaryti“, – pasakoja R. Savickienė.

Matyti ir nauja regione besiformuojanti keliautojų grupė. Tai žmonės, kurių veikla nesusieta su konkrečia darbo vieta, tad vasarą jie linkę asmeninį biurą susikurti pajūryje. Šiems keliautojams, kaip ir tiems, kurie atvyksta dalyvauti verslo konferencijose, anot R. Savickienės, ateityje svarbu pasiūlyti pritaikytų pramogų, kuriomis būtų galima užsiimti po darbo valandų.

Sritys, kur reikia susivienyti

Šių metų Klaipėdos regiono rezultatai išties pozityvūs, tačiau iki kitos vasaros atlikus reikiamus darbus, jie galėtų būti ir dar geresni. R. Savickienė pažymi, kad turistai yra reikalingi visam regionui, todėl itin svarbu, kad visos suinteresuotos šalys, įskaitant verslo, savivaldos, nacionalinių parkų atstovus veiktų pagal vieningą regiono konkurencingumą skatinančią strategiją. Taip, R. Savickienės teigimu, regione iki šiol sėkmingai buvo dirbama rinkodaros srityje.

„Turėtume dar aktyviau apjungti visas paslaugas, nuošalyje nepalikti verslo keliautojų. Manau, regione tikrai pasiteisintų specializuoti ir kompleksiniai pasiūlymai. Pavyzdžiui, jungtiniai pažintiniai maršrutai, kai lankytojas dalį laiko plauktų kanoja, vėliau persėstų į laivą, plauktų juo, pasigautų žuvies ir paragautų žuvienės. Taip pat svarbu, kad žmogui būtų lengva surasti informacijos apie tai, ką jis gali veikti“, – pažymi R. Savickienė.

Klaipėdos regiono turizmo tarybos pirmininkės manymu, savivaldybių pagrindinis tikslas toliau turėtų būti turizmui palankios aplinkos kūrimas bei turistų srautų didinimas. Viešųjų erdvių tvarkymas, lankomų objektų kūrimas, taip pat ir regiono pasiekiamumo didinimas. Pavyzdžiui, šiuo metu Klaipėdos regiono savivaldybės vienija lėšas ir kryptingai dirba drauge su Palangos oro uostu siekiant pritraukti naują skrydį iš Vokietijos. Šis skrydis itin reikšmingas, kadangi vien Klaipėdos mieste turistai iš Vokietijos sudaro 40 proc. visų užsienio keliautojų. Investuotojų bei šalies verslininkų prisidėjimas turimais resursais taip pat kritiškai svarbus, siekiant atkreipti oro vežėjų dėmesį, nes konkurencija su Europos oro uostais yra milžiniška.

Didesnio turistų skaičiaus pritraukimas, pelnas, darbo vietų kūrimas reikalingas visam regionui, todėl didelė reikšmė teikiama bendrų darbo priemonių, pagal kurias suinteresuotos pusės galėtų dirbti kartu, kūrimui, konkurencijos tarp kurortų, viešbučių ir kitų įstaigų mažinimui. Be to, visą regioną vienija tikslas suteikti atvykstantiesiems aukštos kokybės paslaugas ir lankytojų viešnagę paversti kaip galima ilgesne. Siekiama, kad ateityje keliautojai neužsibūtų tik vienoje vietovėje, bet vis labiau norėtų pažinti visą Klaipėdos regioną.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis