KLM atskleidė naują lėktuvo dizainą – keleiviai sėdėtų sparnuose

Avialinijos KLM atskleidė inovatyvios skrydžių koncepcijos „Flying-V“ detales. Jie parodė, kaip gali atrodyti būsimas orlaivis – tai V formos lėktuvas, kuriame keleiviai sėdėti sparnų viduje.
„Flying-V“ lėktuvo koncepcija
„Flying-V“ lėktuvo koncepcija / KLM / TU Delft

Delft Technologijos universiteto (Delft University of Technology, TU Delft) tyrėjai kuria naują V formos orlaivį, kuris sumažintų anglies dioksido emisijas.

Lyginti naująjį orlaivį su dabar skraidančiais yra sudėtinga – nieko panašaus danguje nėra. Tačiau kalbant apie dydį, naujo dizaino lėktuvas yra panašus į „Airbus A350“, jis ir tilptų į tokio pat dydžio angarą. Tai reiškia – naujajam orlaiviui tiktų dabar oro uostuose esantys vartais ir takų išplanavimai.

„Flying-V“ yra kiek trumpesnis už „Airbus A350“, jis sunaudoja net 20 proc. mažiau degalų nei įprastas orlaivis. Tą pavyko pasiekti su lengvesniu ir aerodinamiškesniu dizainu. Naujajme orlaivyje salonas, bagažo erdvė ir degalų talpos integruojamos į sparnus, taip sukuriant neįprastą V formą.

Lėktuvas vardą gavo nuo „Gibson“ elektrinės gitaros „Flying-V“, kuria grojo tokie muzikantai kaip Jimi Hendrixas ir Keithas Richardsas.

Inžinieriai ieško būdų ne tik kaip sumažinti emisijas, bet ir kaip suteikti kuo daugiau patogumo keleiviams – pavyzdžiui, ieškoma būdų, kaip maistą lėktuve tiekti bufeto principu.

„Flying-V“ projektą finansuoja KLM, o pirmasis modelis į orą pakilti turėtų jau šį spalį Amsterdame. Tikėtina, kad komerciniai skrydžiai juo dar negalėtų vykti 20-30 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų